Propaganda
De som lever på att göra propaganda åt firmor kan verkligen konsten att övertala andra att tro på det de själva inte tror på.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Som nästan alla vet vid det här laget är att jag använder inte tv.n mer än som dator, och jag är väldigt glad att slippa all pr.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
1,jadu jag håller med…man blir så trött på alla reklam…sitter sällan vid tv.n kollar endast nyheterna vid 10 på fyran
Jaa… det är med reklam… den är jag SÅÅ trött på. Unviker tvn lite för det tror jag. Förutom att datorn är roligare att sitta framför, att kommunicera är roligare än att passivt glo i en ruta…
men som jag sagt tidigare ser jag gärna film. '
Det blir så sönderhackat av reklamen, och är det en film som går sent kan jag titta en stund och sen när reklamen kommer ger jag upp…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag tycker inte heller om reklam och kan jag så zappar jag när det kommer reklam. Nu har jag insett att de olika kanalerna synkar sina reklampauser så att de sammanfaller, så man kommer inte undan annat än med hjälp av SVT.
Det som jag numera stör mig allra mest på när det gäller TV-reklam är att den i allt ökande omfattning är elak, penalistisk. Det började med karlshamns "Gott, gotti gott gott-gubbar", som gav pojken en strimma glass och tog resten själva.
Därefter dök slagsmålet runt Alladinasken upp och nu är det pågens bröd där pojken gör en macka som han testar på lillsyrran och när han ser att den är god rycker den ur händerna på henne.
Jag fattar inte hur producenter och pr-folk tror att folk funkar, men jag köper då inte någonting som presenteras med hjälp av elakhet.