Sover du bra?
Jag somnar på en gång om jag får vara ifred för katter och annat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag somnar in och är stadigt uppe 4 ggr per natt pgr av stelhet och värk,men det är sånt man lär sig leva med….det mysiga är ju att alltid är det någon av vovvarna som kommer och goar och håller en sällskap
Jag har alltid haft svårt för att somna, sen jag var liten… kan gå lättare om jag har en katt att klappa lite på… Sover gör jag bra i perioder… just nu är det så myket så huvudet kan börja göra något på natten… men sover ändå rätt ok. Är pigg på dagen
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
om det är tyst omkring mig och gubben ligger bredvid så somnar jag lätt. Men jag brukar altid kolla lite på TV först. Det är mitt sätt slappna av och bli riktigt trött - är det nåt tråkigt på TV tar det en minut - är det nåt intressant kanske det tar tio minuter.
Jag sover bra men lätt. jag vaknar direkt om det kommer något ljud som inte hör dit. Exempelvis är det alltid jag som får väcka min fru om barnen hör av sig under natten. Själv kan jag ju inte gå upp utan preoteserna och det tar fem minuter att få på dem.
Jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden och sover hårt hela natten!
Oftas har jag lätt för att somna men vissa gånger när det är fullmåne är det stört omöjligt att sova hela natten! 
Det är mina myrkryp o kramper i benen som stör mig när jag ska sova ibland somnar jag fort o kan vakna mitt i natten och inte somna om o ibland ligger jag länge o kan tom måsta kliva upp å gå en stund innan jag kan sova.
Men jag är ofta trött o kan tom somna när jag sitter framför datorn eller läser. 
Jag hinner knappt lägga huvudet på kudden förräns jag sover. Kan vakna på natten men somnar alltid om igen.
Sover som ett barn (gärna 8 timmar) trots att jag har 2 katter som trampar runt PÅ mig innan de bestämt vem som ska ligga var.
Zabelle
Ja, dessa djur som ibland har svårt att bestämma vart de ska ligga! 

Jag somnar oftast fort när jag läst en stund innan, men så är jag så att om jag varit ledig hela helgen och ska upp tidigt måndag morgon och jobba så är det ibland stört omöjligt att somna. Tror det är en oro att inte vakna i tid när jag varit uppe sent flera kvällar.
#7 Som solblomman får jag iband kramper i benen och det släpper inte förrän jag kliver upp och sätter ner fötterna i golvet.
Nu tar jag tillskott av kalcium,magnesium och D-vitamin varje dag,allt i samma tablett, köpt på hälsokostaffären.
Magnesium är det som hjälper mot kramperna men jag behöver även det andra.
Kanske något att prova Solblomman?
#11 Jag har funderat på det där med magnesium men det här låter bra heter det nått speciellt.
I morgon ska jag inhandla detta för nu har jag fått nog har medecin men det hjälper inte ett dugg och har kollat att det är en massa biverkningar så detta låter bättre.
Tack Toyan.

Hej solblomman!
Jag vet inte om det räknas som reklam om jag skriver vad tabletterna heter så du får pm från mig.
den sortens reklam tycker jag är okej på sajten 
Sover gott emellan varven. Har två katter som gör att jag är uppe åtminstone en gång per natt
Har ofta svårt att somna och drömmer oavbrutet känns det som men jag är så van vid detta så jag ser det inte som något större problem.
/Maria
Nej tyvärr, det är nog det som fungerar sämst i mitt liv.
Måste ta både nozinan och stillnoqt för att lyckas, om jag inte tar blir det ingen sömn.
Det känns surt att ha glömt hur man somnar.
Det är ju så viktigt.
Jag är ingen nattuggla, men ändå sitter jag här och skriver ännu…
Sover bra hela natten, om jag får läsa en halvtimme innan jag somnar. Vaknar alltid tidigt på morgonen!
Nu säger jag Godnatt till Er
som ännu är vakna! Sisa
Sov gott! Jag kryper också ner mellan lakanen!
Jag får väl också säga godnatt har varit i säng en gång men var tvungen att upp o röra mig en stund. Nu ska jag försöka sova o drömma sött=)
Natti natti 
Jag har propavan om det absolut inte går att somna….det är i mitt tycke den bästa för man kan inte bli beroende av den eller få några biverkningar alls…..

somnar oftast direkt o ganska tidigt, på kvällarna. men sover nästan aldrig en hel natt! värken gör det svårt att sova hela nätter…. så de blir ofta något varv upp ur sängen, med tabletter eller bara se tv, eller sitta vid datorn, o vänta tills man känner det "lugnat" sig i kroppen igen, o sömnen kommer över en igen för någon timme till….