Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 1642 ggr
Nickenikita
0

Norr eller Söder!

Jag bor i mellersta Norrland och trivs bra här men ibland längtar jag till Limhamn utanför Malmö där jag tidigare bodde.

Det jag saknar mest är den underbara våren och havet men vintrarna där saknar jag inte.

Trivs ni där ni bor eller skulle ni vilja flytta till en annan del av landet?

Hoppfull
0

Jag bor i Småland men är uppvuxen i Lappland. Jag kan sakna de riktiga vintrarna utan geggamoja och kompakt mörker och även de ljusa sommarnätterna. Men jag saknar inte längden på vintern och myggen på sommaren.

Här älskar jag de långa varma somrarna och den korta vintern, men gillar inte alls att höst, vinter och början av våren är som en lång mörk period av mörker, regn, regn och åter regn…

Så jag trivs här men saknar vissa saker. Skulle dock inte vilja bo däruppe igen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[mia-38]
0

Jag bor med i Småland och vill inte flytta varken till söder eller norr.

Här är det precis lagom. Skrattande

[Jeremina]
0

Jag trivs där jag bor men skulle vilja ha bättre somrar än vad vi har här i mellersta norrland! Flört

[Saiva]
0

Född och uppväxt i södra Norrland men bor nu i Umeå. Jag vill gärna ha den snöiga vintern och inte bara regn och gegga som det blir i Stockholm(bodde där förut). Jag gillar mitt Norrland och kommer nog inte flytta söder om Dalälven om jag ite måste. :o) Det som drar ner är ju såklart mörkret men det är desto ljusare på sommaren! :oD

Jo, de dåliga vägarna och avsaknaden av tåg drar också ner. Förbättra E4-an och bli klar med Botniabanan någon gång!! ;o)

AnnL
0

Jag är från Skåne o bor numera på gränsen mellan Skåne o Halland. Jag trivs jätte bra. Jag har varit i Luleå ganska ofta och jag älskar Norrbotten. Men aldrig varit där på vintern så jag vet inte om jag skulle gilla att bo där alltid när man väl fick uppleva hela året. Obestämd

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Nickenikita
0

Ja du har rätt Jeremina..visst skulle det vara skönt med varmare somrar men vi har ju härliga vintrar iallafallGlad

Nickenikita
0

Skrev nog lite fel…visst kan vi ha varma somrar här också men iår har vädret inte varit det bästa.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag trivs så himla bra här i norra Halland.

Lena.P är jag i verkliga livet.

skrult
0

Jag trivs här i norduppland men tycker det är så vackert i Dalarna..så skulle jag flytta så skulle det vara dit Glad

Mirjami-78
0

Skulle nog flytta om jag kunde….Till något härligt ställe med glada människor och med mycket humorSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[MargaretaA]
0

Jag är född i övre Lappland men vi flyttade till Sörmland när jag var tio år.

Det var det bästa som kunde hända, för jag trivs mycket bättre med klimatet här i söder.

Jag kan sakna fjällen och människorna och midnattssolen. Men mörkret och vintrarna vill jag aldrig se igen. Jag har fått min livstidsdos av snö.

Cristine
0

Jag trivs här i södra norrland och det enda jag önskaR är mycket snö på vintern för det värsta jag vet är när det är isigt överallt. När jag bodde utomlands blev jag less på den eviga värmen och längtade tillbaka till de fyra årstiderna. Vintern här är med torr luft så man fryser inte som man gör söderut där fukten och kylan går ända in i märgen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tilja65
0

Jag älskar kustlandskapet och trivs med det, sen trivs jag mycket bra här nere i södra Sverige. På vintern däremot så åker jag gärna lite längre norrut där det finns snö, men det blir tyvärr bara för en veckas skidsemester.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Maria
0

Jag är född och uppvuxen i Göteborg och jag skulle aldrig kunna tänka mig att flytta härifrån. Sveriges mest underbara stadKyss

#10 Du skulle säkert trivas härFlört

/Maria

[Sisa]
0

Så många av Er som bor i södra Norrland, precis som jag. Om vintrarna och somrarna är som de ska vara, trivs jag jättebra!

Det enda jag inte trivs med är MYGGEN!   Gråter

Kram från Sisa

Mirjami-78
0

#14 ….Bor ju så nära Gbg man kan komma, just nu…..Flört

Soffe
0

Ich Bin Living in Småland Glad

Maria
0

#16 Ja, jag såg det inne på din sida nu, haha.

/Maria

Mirjami-78
0

#18 Ha ha ha……Tungan ute

[Jeremina]
0

Jag är född och uppvuxen till 14 års ålder i Stockholm i en förort men har också bott mitt inne i stan. Då trivdes jag bra där och hade en superduper bra barndom i den stora huvudstaden!

Men som jag skrev tidigare i tråden så vill jag bo på landet i Norrland som jag gör!

Mirjami-78
0

Ja, jag tror det lungnaste skulle även vara för mig att flytta närmare naturen…..Tror jag skulle må bättreGlad

[GunillaF]
0

Jag är Ångermanländska. Har bott på några olika ställen i landskapet och trivs bra.

Nickenikita
0

Skulle inte byta ut Norrland…men tror man kommer ihåg det som var bra och inte det dåliga där man bott tidigare…

En kombination av fjäll och hav skulle vara underbart.

Nickenikita
0

Är också född i Ångermanland…

[GunillaF]
0

#24 Är du… va kul. Skrattande

Du får gärna berätta var…om du vill alltså! Du behöver inte….

Nickenikita
0

I Hotingstrakten..om du vet var det ligger.

[GunillaF]
0

Hihihi…jag gick yrkesskola i Hoting 1969 - 1970 Glad

Nickenikita
0

Kul..jag är född i en liten by utanför Hoting…

[GunillaF]
0

#27 Roligt hade man i Hoting. Fiket på Raivi…Flört och Folkets hus med ungdomsgdn.

Nickenikita
0

Ja Raivi kommer jag ihåg.. heter nu Hotell Hoting..

Nickenikita
0

Är ganska ofta i Hoting.. min gamla mamma ligger på äldreboende där..

[GunillaF]
0

Jag har inte varit där på flera år.. fast jag bor bara ca 6 mil därifrån Obestämd

Nickenikita
0

Du behöver inte svara om du inte vill..men lite nyfiken på var du bor?

[GunillaF]
0

Junsele

Nickenikita
0

Har varit i Junsele.. mycket som ung..tältat på Jungselemarknad..

[GunillaF]
0

Skrattande

[Jeremina]
0

Jag har jobbat på skolan i Junsele på högstadiet Gunilla 1996-97 och har aldrig trivts så bra på någon annan skola. Både med elever, föräldrar och kollegor! Glad

Nickenikita
0

God natt..

[GunillaF]
0

#37 Gjorde du?! Glad Men vad roligt. Att jag inte känner igen dig?! Jag va mycket på skolan då de åren för jag läste upp mina gymnasiebetyg och tog studenten på "gamla dar!

Nickenikita
0

Ja du Jeremina.. ångermannlänningar är trevliga, eller hur?Glad

[Jeremina]
0

God Natt Nicken……Glad

[Sisa]
0

# 38

God natt, Nickenikita…

Nickenikita
0

Sov gott på er..Kram

[GunillaF]
0

Natti natti!

Branneli
0

Jag är född/uppväxt & bor i Motala, intill vättern. Mycket vatten & mycket skog. Cykelavstånd runtom i staden……

Här trivs jag Cool

aggeelin
0

Jag bor i Örebro och trivs bra men skulle kunna tänka mig att bo längre upp i landet, inte längre ner… men gärna i en stad eller nära…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Branneli
0

Aggeelin, i din stad träffar jag min alternativa behandlare. Ska dit på torsdag !! Tio mil dit & lika långt hem……

aggeelin
0

#47 - det är långt det! Men ganska roligt att köra bil kanske? (eller åker du tåg?) Var hittar du behandlaren?

Branneli
0

Åker bil…Långt..jaaaaa. Men jag hittar ingen så "duktig" på närmare håll !! Tjaa, vad heter gatan…inte långt från tågstationen….Västra Nobelgatan !!

aggeelin
0

Hmmm då får du en liten promenad… hoppas att behandlingen gör nytta Skrattande

Branneli
0

Med hans kunskap….blir jag hjälpt Flört.  Synd att han inte finns närmare…..

Tur ATT jag har funnit honom…när den västerländska vården inte räcker till fullt ut.

aggeelin
0

Vad kan han tillföra… (nej det saknas en hel del… och de är rädda att lyssna på annat… )

Nickenikita
0

Skönt höra att alla trivs så bra där ni bor. Glad

zabelle
0

#0 Min pappa är född o uppväxt i Limhamn så jag har min släkt där.

Själv bor jag några mil därifrån fast ändå vid havet (Lomma)

Skulle ha svårt att trivas någonstans där det inte fanns hav Skrattande

Zabelle   

Nickenikita
0

Ja Limhamn är ett underbart ställe att bo på. Det är just havet jag saknar.

Ja i Lomma har jag också varit.Glad

[peter54]
0

Jag bor i Norduppland, men jag har studsat runt en del och provat att bo i Västmanland, Sörmland, Jämtland och Bohuslän.

Jag trivs bra där jag bor, men om jag skulle byta så skulle jag välja Sörmland och trakterna kring Gnesta, Stjärnhov, Björnlunda.

Där finns fantastiska löv- och blandskogar och vackra sjöar, samt massor av vilt. Samtidigt är det ganska lite folk och stora ytor att röra sig på.

Allt detta finns förstås längre söderut också, men där står husen för tätt för mig, jag vill ha miltals med skog att vistas i utan avbrott av hus och samhällen.

[MargaretaA]
0

jag kan intyga att det där med sörmland stämmer. Det är nämligen mina hemtrakter du talar om Glad

[peter54]
0

#57 Jag har en del kompisar i de trakterna och jag har vistats där en del så jag vet att det är fantastiska marker. Glad

annemaria1962
0

jag har bott i västerbotten o 1 år i norrbotten. men har aldrig tycket om snön o kylan!! har nu bott i Stockholm, ekerö i ca 2 år nu, o skulle aldrig vilja byta den platsen mot något av mina boplatser igen!! Glad är ju kallt o grått förstås här med, allt i mellan. men upplever det ändå som helt annorlunda!! jag trivs.

Anders 50
0

Född i Småland, men när gården med rätt läge och storlek i västra eller nordvästra Jämtland är funnen så flyttar vi.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Nickenikita
0

Ja det är härligt att bo i Jämtland..trivs bra här.Glad

Anders 50
0

#61 Letar ställe åt Hotagen hållet.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Nickenikita
0

Ja fint i Hotagen…

solblomman47
0

Jag bor i södra norrland Flört

[Sisa]
0

# 64

Det gör jag med…