Fåglarna.
Här ute vid kusten finns det inte så mycket fåglar, jag tror det beror på havsörnarna som flyger över här med jämna mellanrum. Men när de ska söderut så flyger stora hordar över mitt hus. Jag hade i flera dagar hört tranorna men inte lyckats se dem och jag gick med kameran i fickan hela tiden fast besluten att i år ska de fotas. Så för ett par dagar sedan kom dikesröjmaskinerna, men eftersom de inte kan klippa ända in för murens skull så drog jag kvickt på mej stövlarna tog trädgårdssax och såg och hoppade ner i diket. Just när jag hoppat ner hör jag tranorna skrika och då kom jag på att jag lämnat kameran inne, så det var bara till att stå där och se 30 st flyga över mitt huvud.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Nää.. vilken osis Cristine, typiskt att dom kom just när du inte hade kameran med men det kanske blir något mer tillfälle.
Jag använde faktiskt mitt hela register av svärord, tur ingen gick förbi.
Det kan man kalla otur.Men har ni inte sådana där lite överallt?Här nere så är det mycket olika fåglar…O nere i Varberg har vi ett fågelreservart o där skall det vara många olika sorter.
Är inte så kunig på fåglar.Men en fågel som var mycket när jag var liten var Nötskrikan o den har jag inte sett på flera år..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nötskrikorna vår "ollonfnatt" nu på hösten och far som skottspolar mellan ekarnas ekollon och sina gömslen i skogen. Dessutom behöver de ha grus i krävan för att kunna bryta sönder ekollon, så de brukar sitta på vägrenen när man kommer åkande.
Tack Peter.
Det är den fågen som jag kan, något sådär. O här nere i N.Halland har jag inte sett några….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Bara 1 mil fågelvägen härifrån där jag bodde förut hade jag massor av fåglar av alla de sorter och många nötskrikor. Jag älskade att sitta och titta på dem när de kom till matborden på vintern. Jag saknar dem.
Just nu är det de enorma starflockarna och kajflockarna som dominerar här. Massor av gäss och tranor också som ligger i startgroparna vid sjön Tämnaren innan de sticker söderut.
Det är älgbrunst nu och det drog förbi en ko och kalv med en tjur i hasorna här ikväll. Hyfsat fin tjur skovel med fyra, fem piggar på varje sida.