Morgonrutiner....
….kan vara nog så inrutade/viktiga
……
Hur ser dina ut ??
Ja mina får inte rubbas.Då blir hela dagen fel
Går upp trycker på kaffebryggan som är laddad o så sitter jag som en galning o stirrar.o då vill jag ha helt tyst.sen när jag har drukit mitt kaffe.så är jag pigg o go o glad.
Hur är dina Branneli??
Lena.P är jag i verkliga livet.

Själv kliver jag ur sängen….toabesök med tandborstning…medicin & så ut för att rasta stavarna !!
Men denna vecka blir annorlunda. Imorse började en utbildning klockan åtta. Imorgon är det handledning 9.45. Båda är genom jobbet.På onsdag ska jag vara hos sjukgymnast kl 8.30 (fem mil härifrån). På torsdag ska jag till min alternativa behandlare, bör åka kl. 9.30 ( tio mil dit). På fredag är det som vanligt, börjar jobba vid lunch !!
Jag jobbar helger+em+kvällar, så mina förmiddagar är lite heliga. Denna tid ägnar jag åt mej, mina behov !!
En tuff vecka för mej
.
Imorse var det inte lätt att vara pigg & vaken & aktiv i utbildningen !
Nu ska jag vila lite innan det är dags att rensa lite svamp & så börjar jag jobba kl. 15.00.

På med bryggaren, in i badrummet, kaffe och frukost, in i badrummet igen, på med kläder, borsta hunden, fram med kattmat och prommenad för vovven och mig till jobbet. Allt det på strax under en timme och helst i tystnad! 
Släpar mig ur sängen, går in & hämtar min lilla goding i spjälsängen, kramas, gör välling och startar kaffekokaren. Sen in i soffan med välling till liten & kaffekoppen till mig. Vi gillar att mjukstarta, men nu när jag börjar jobba kommer det bli upp, välling, klä båda & iväg i ilfart.
Amor Vincit Omnia

Jag uppskattar också tystnad på morgonkulan….nu på kursen skulle vi prata & gå igenom läxan …..Öva mera &….vilket ös…..så på morgonen…WOW…..
Det är teckenkommunikation vi får utbildning i…mina fingrar trasslade ihop sig…denna tidiga morgon
.
Mina fingrar brukar endast behöva hålla runt stavarna på morgonen, en chock för dem att agera …hahahaha….
Jaja, övning ger färdighet…om inte annat roar jag alltid någon
.
Inte lätt när huvudet vet hur tecken ska visas & fingrarna inte hänger med….& då är jag kvinna….
Många goa skratt blev det 
branneli!!När jag läser om din vek, så blir jag så trött.Får nog gå o lägga mig en stund…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#3 Mina morgnar ser ut som dina med undantag att jag borstar inte hunden kl 05:00 på morgonen. 
Hundpromenaden tar ca 40 min och de 20 minuter som blir över är "min" tid och då hinns det med dusch o frukost.
Men det går undan!! 
Zabelle

Min morgon går ut på att snabbt få i mig något som höjer blodsockret så att jag inte däckar sittande i soffan… så frukost och fix med tösen så att hon kommer iväg till skolan i tid. Är sönerna här så ska mellansonen iväg i tid till sin buss med… när alla så har gått så brukar jag endera slockna i soffan en stund eller så får jag kaffe och iFokus 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Rutinerna är strikta och måste följas för att jag ska bli klar i tid, det får inte ta för lång tid på morgonen. Så nu måste jag förbereda lite så jag fortast möjligt kommer iväg imorgon 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Eftersom jag inte jobbar har jag inga fasta morgonrutiner. Det kan bli olika dag för dag beroende på när jag stiger upp och vad jag ska göra. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#10 skönt utan rutiner… men med arbete funkar det bara med rutiner… jag skulle aldrig komma iväg …
Mina morgonrutiner cirkulerar runt barnen. jag går upp 06.30 och fixar deras frukost innan jag väcker dem vid 07.00 (min fru har redan åkt till jobbet vid det laget).
Sedan får man liksom hålla lite koll på att de ordnar allt som ska göras. Klä på sig, borsta tänderna och kamma håret, plocka ner frukt och eventuell läxa i skolryggan och gå ut till skolbussen i tid.
Som regel fixar de allt själva, men man måste hålla ett vakande öga så att de inte glömmer sig i någon lek eller fantasi. Sedan åker jag sjukresetaxi till dialysen, eller om det är tis- eller torsdag, börjar jag fixa med mitt.
Ganska inrutat, men ungarna funkar bäst med strikta rutiner 
Strikta rutiner hos oss på morgonen är det enda som funkar!!
Jag går upp tidigt mellen 1/2 6 -6 tyst och lungt alla sover, fixar kaffe tar mina värkpiller dricker kaffet i lugn och ro, börjar sedan försiktigt väcka min stela värkande kropp.
Gubben svischar förbi, Puss puss, om han arbetar på hemmaplan annars är det bara yngsta barnet kvar hemma.
Hon väcks runt halv 7, hon vill också ha det lungt och stilla utan jäkt. hunden får sin minimala runda, tar en längre runda när min Dottern går till skolan kvart i 8.
# 11 När jag jobbade hade jag också fasta morgonrutiner. Var brevbärare så först gick jag och la mig tidigt på kvällen. Upp kl. 0445. Tvätta sig o göra sig i ordnig. Sen till jobbet där jag drack första morgonkaffet innan jag började jobba kl. 0600.
# 14
Arbetade Du som lantbrevbärare och körde bil,
eller fick Du cykla i ur och skur??
Sisa 
# 15 Båda delar. 
Samma rutiner varje morgon, ge katten mat, fixa kaffe, slå på datorn "jätteviktigt"…måste kolla mailen mm. Sen badrummet.
Ja, våra morgonrutiner känns viktiga. Oftast vaknar jag först och ger då vår katt mat och nytt vatten, sedan dricker jag en kopp kaffe och läser tidningen på nätet. Sedan blir det frukost. Därefter väcker jag minstingen om han inte vaknat och så blir det påklädning och morgontoalett. Stoppa ner lunchmat till mig och frukt till sonen och så raskt iväg till fritids…och sedan jobbet såklart…
Med ljus och kärlek... Tina
Jag ser att flera av er hinner in på datorn innan jobbet … det gör jag sällan, det passar inte in i min morgonrutin… det ska matas och vattnas katter, kattllåda tömmas och så är jag så hungrig på morgonen, så gröten ska ätas upp. Det är viktigt.
¿ undrar var jag är ?
stänger av väckarkloclan..hasar fram till reservklockan o knäpper av den.
ut i köket,spolar upp vatten till ägg först sedan lite frächare till kaffet,
har jag bara frusna bär,fixar jar youghurtskålen,så de hinner tina lite
ställer äggklockan,"pudrar näsan".påklädning, brer en macka,tar av ägg o käkar frukost."oftast" framför lokalnyheterna på tv.
oftast timar jag det väldigt bra :- ) vinjetten !
o/e zapp på text-tv ..
in i diskmaskinen o iväg
tar på vardagar med tidningen till jobbet ..
Det är lite robotmässigt på morgonen för jag vill sova så länge jag kan dååå… :- )
penke
#20 … det där sista är viktigt…att sova så länge som möljligt! Det verkar så trevligt att gå upp tidigt på morgonen, de verkar ha det så kul, de där. Men jag bara kan inte… på morgonen sitter det en trött sak i mitt huvud som säger… bara lite till…

Jag känner mig "radiostyrd" på morgonen…ringer telefonen, så sluddrar tungan….osv…