Hösten, vad tycker du ?
Själv älskar jag hösten & längtar tills den kommer fullt ut. Den friska lite kallare luften, att få ta på sig koftan och sjalen för att hålla sig varm, att tända massor med levande ljus & värmeljus i hemmets alla rum både de mörkare morgnarna samt kvällarna. Lövens vackra färg.
Långa promenader i den friska luften.
I love it !
Amor Vincit Omnia
# 1 Tänk du, detta har vi verkligen gemensamt. Vad härligt !!
Jag har massor med höstfoto och min fd frågade mig varför jag var tvungen att ha så många bilder på träd och löv från promenader…men de är ju fina ju 
Amor Vincit Omnia
Jag gillar också hösten med färgerna och de tända ljusen, det känns mysigt med mörkret men sommaren är ändå bäst säger en som gillar att ligga under ett träd och meditera eller heala.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 3 Jag kan nog finna mer ro och stillhet på hösten, sommaren är för mig så igång, laddad med energi och glädjetjut från alla som älskar sol & värme
Tycker också om varmt och sol, men lite mer höst ändå.
Amor Vincit Omnia

Kan bara hålla med,hösten är den bästa årstiden! Det blir ett lugn på nåt vis
Och precis som ni säger : luften,färgerna,tända stearinljus,sköna promenader. I love it 

Jag älskar oxå hösten… egentligen… men just i år vill jag inte ha höst ännu… jag vill inte börja med långbyxor och stänga myggfönstret, jag vill inte sluta äta utomhus och vakna i mörkret…
Vet inte vad som hänt just i år!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hösten är den mysigaste årstiden, men inte den bästa!
# 6 När du tycker det är jobbigt att vakna i mörkret i år så sitter jag här då & så tar vi en kopp kaffe & tänder ljus tillsammans
Amor Vincit Omnia
Älskar att vakna när regnet smattrar på rutan och det är mörkt ute. Bäst är när man får ligga kvar och slipper gå upp.
Ta ett varmt bad om man är frysen.

#8 Gulle dig! 
Älskar också hösten, alla vackra färger. Känner mig lugnare och mer harmonisk på hösten. Att bara mysa inomhus med tända ljus.
Hösten är så uppiggande och det kände jag ikväll när gubben och jag var ute på långpromenad med vovven! 
# 13 Så känner jag också, så friskt på något sätt. Ska ut & sätta mig en stund på lilla innergården nu 
Amor Vincit Omnia
Jag tycker om alla årstider… har lite svårt när sommaren tar slut men snart är det höst på riktigt och då är det ok. Sen är det lite chokerande första dagen som det blir vintertid… sen älskar jag mörkret och tycker inte att det behöver vara ljust på hela dagen nästan, förrän det blir slutet av februari--- 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Njaa, jag är kluven om vad jag tycker om hösten.
Jag tycker om att tända ljus överallt, att göra eld i kaminen och sitta där och mysa, jag gillar höstens färger och den klara luften men samtidigt tycker jag att höst är död och förruttnelse….
Som sagt var..jag är kluven!
#16 … ja det är det som är svårt med att sommaren är slut…
#17 Jaa, det är en sorglig känsla….
Jag tycker om sommaren, men det bästa med sommaren är de ljumma kvällarna för min del då jag inte tål solen så vidare bra. Därför känns hösten en smula goare för då kan jag vara ute så myket jag vill. Och fryser hellre än svettas för fryser jag kan jag ta på en extra tröja. När jag svettas..är jag bara nasty& luktar mindre gott 
Amor Vincit Omnia
Jag gillar inte ljusa sommarkvällar. Blir superstressad när solen skinner kl. 22.00.
Jag tycker om Augusti och Septemberkvällar så man kan tända ljus och mysa.
Medelhavet är perfekt. Där mörknar det tidigt men kvällarna är ljumma och behagliga
/Maria
Även jag gillar hösten,
den friska luften, alla vackra färger,
tända ljus och se fram emot julen…
Sisa
Tycker om hösten med alla färger och att man kan tända ljus. Men jag har nästan varje år en liten höstdeprition på några veckor där jag tycker allt är tråkigt. Det har blivir bättre dom sista åren.
Jag älskar våren bäst när blommor o träd knoppas när fåglarna börjar komma och sprida sin ljuvliga sång tidigt på morgonen. När jag kan lägga mig i skogen i någon glänta o bara vara o njuta av allt detta. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag gillar hösten, jag gillar till och med det som Gunilla beskriver som "död och förruttnelse" eftersom utan den kan det inte bli någon pånyttfödelse till våren.
Hösten lovar en massa positiva saker precis som alla årstider för mig. Jag tror inte att jag skulle uppskatta vintern lika mycket utan de grå och fuktiga höstdagarna. Jag tror heller inte att jag skulle uppskatta våren lika mycket som jag gör utan vintern och inte sommaren lika mycket utan våren.
En dag kvar av sommaren om vi ser det kalendariskt… och meterologiskt är det när det är en medeltemperatur på 10 grader och lägre, det dröjer ett tag ännu mao
k
Skönt!
Jag gillar alla våra fyra årstider.
Men hösten är ju bara för vacker med sådana färger på träden o den höga luften.
O sen få sitta inne med levande ljus o läsa eller mysa.Det är ju bara så bra….
Men vi är ju alla olika o tur el la det..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Sommarväder här idag. Jag hoppas hösten dröjer lite till.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag håller med Gunilla!
Dessutom blir jag lite lätt allergisk på hösten eftersom jag inte tål mögel och när alla löven faller och börjar förmultna brukar jag få lite problem.
Samtidigt som när hösten väl är här så brukar jag tycka att det är ganska så mysigt att få gosa in sig och njuta av stugvärmen 
#26 Även här är det sommarvärme idag… nästan i alla fall.
Jag gullar alla årstiderna. :o) Det jag tycker om med hösten är att vardagslunken tar vid, sommaren är väldigt aktiv för mig och det lugnar alltid ner sig på hösten. Jag plockar bär, svamp och frukter som jag får ta reda på. Den höga klara luften och lövens nya färger är ju underbara! Speciellt tycker jag om björkens och lönnens färger.
Jag gillar hösten. :o)