Vänner
Har du många goda vänner eller har du några få riktigt nära sådana?
Ja vänner är svåra o hitta så tyvärr har jag väldigt få, men ingen som står mig riktigt nära.. Ibland vet man inte ens vilka som är ens riktiga vänner och det är lite jobbigt..
Ja det är sant Soffe. Det är svårt att hitta riktiga vänner.
Jag har en som står mej nära..och det är min egna syster. 
Jag har hellre få riktiga vänner än många falska.
Det beror väl på vad man tycker är många, jag har flera goda vänner och en hel del mer ytliga.
Amor Vincit Omnia

Jag har massor av goa vänner !!
Jag har EN allra bästa, underbar kompis. Hon finns alltid där, ett telefonsamtal bort….en tanke bort…… & vi skitkul ihop !! Likaväl som vi har allvarsamma dikussioner.
De energi-krävande "vännerna" är nästintill borta……
Efter att ha rensat bort alla energitjuvar så blev det inga "vänner" kvar. Nu har jag min man och den övriga familjen och det räcker bra.
och så er på LK förståss 
Jo jag har ett par riktiga vänner, särskilt en av dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Huvudsaken är att man är nöjd & trivs med dem man umgås med.

Har många bekanta men få riktiga vänner, men dessa få är jag rädd om/kram Spanaren
Jag rensade ut för några år sedan.
Så nu umgås jag bara med de jag mår bra av.

Jag har som #5 efter egen utveckling rensade jag bort alla som bara ville vara vän när de behövde mig och aldrig tvärtom så har jag inga alls. Jag ser det som att jag är i ett mellanrum, ett glapp… snart kommer jag att börja lära känna nya riktiga vänner som vill ha mig även när jag behöver tröst eller är sur.
Fast just nu är det min man och mina barn som står mig nära. 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag är just nu lite mitt i den resningen…
Amor Vincit Omnia
Jag har många vänner som jag trivs tillsammans med. Men ca 2 som jag ventilrerar allt med.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har också rensat. Ordentligt!
Jag har ytterst få vänner men en väldans massa bekanta.
Jag värderar er här väldigt högt och vill våga kalla er mina finaste distansvänner 
Amor Vincit Omnia
Jag har några få riktiga vänner. Ett par har jag fått på nätet som har visat sig vara verkligen riktiga vänner. Å andra sidan så har jag träffat på ett par andra på nätet som verkade vara vänner-matrial men visade sig vara värda mindre än katt****
Sen har jag ett par IRL som också är riktiga vänner.
Jag har bara haft en enda vännina i vuxen ålder och hon flyttade 60 mil härifrån..
Några som är sk vänner har jag men inte i ur och skur att lita på men ni är flera här som känns som mina vänner….
Annars är min allra bästa vän min man….så det så! 
# 17 Jag finns här i ur & skur, det enda som kan hålla mig borta är strömavbrott hjärtat 
Amor Vincit Omnia
#18 Samma här för nu fungerar vårt internet som smort…..nattkramen då! 
jag har några få jag kallar vänner, många kompisar och ännu fler bekanta…
för mig är vänner några man verkligen litar på, kompisar är dem man gärna umgås med men inte berättar allt för och bekanta är dem man hälsar på och stannar till för korta samtal med…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#9 Jag gjorde en likadan "rensning" och tog bort energitjuvarna och behöll de äkta vännerna. De som blev kvar sätter jag stort värde på.
#11 Du kommer ur den processen starkare än tidigare!
Det är svårare att skaffa nya riktiga vänner nu än när man var 20.. men visst går det. Jag har hittat en riktigt go vän här på forumet och det känns som vi kännt varandra alltid. Tack för att du finns AnnL!
Zabelle
# 21 Kan bara hålla med dig. Från första stund vi prata kändes det som vi känt varandra alltid. Är också glad för att jag hittat en ny riktigt god vän på äldre dar. Säger också tack för att jag har dig Zabelle.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Håller med om att det är svårare att skaffa vänner nu än förr. Men det beror i mitt fall på att jag är rädd att hamna i gamla mönster. Sedan är jag så "underlig" så när folk lär känna mig bättre orkar de inte riktigt med mina udda åsikter tror jag, och det har gjort att jag aktar mig en hel del för att gå in i saker.
ja jag har lite samma erfarenhet.
Visst är det väl skönt att bara kunna få vara den man är och få tro det man tror på - utan att behöva försvara och förklara det hela tiden.
Ni är inte ensamma om att känna er udda.. Jag är likadan.. Jag är mkt speciell och kommer alltid vara det..

#24 precis… bitvis känns det enklare att ha familjen som älskar en ändå och så ha mer ytliga kontakter som "kompisar" som man kan festa lite ihop med och så 
Fast vi har ganska nyligen börjat umgås med ett par som är ovanligt toleranta människor. Där får alla vara precis som de är och det går finfint. Visserligen kan diskussionerna gå höga men ingen döms eller blir nedlåtande behandlad för sina åsikter.
jag tycker att alla är speciella - var och en på sitt sätt. Men vissa "specialiteter" väcker mer uppmärksamhet, frågor och åsikter än andra 
#27 Visste att någon skulle skriva så, men Jag känner mig speciell utöver andra och det kan ingen ändra på :-)
Det gör nog alla och det finns ingen anledning att försöka ändra på det. 
#29 Beror nog på vad man menar med speciell, men jag har alltid varit det och kommer alltid vara det. Det är en känsla jag har. Jag är inte som alla andra och det vill jag inte va heller. När man va yngre kunde man falla för grupptrycket, men nu är det annorlunda.

När jag började läsa sociologi för länge sedan var det en av de första föreläsningarna vi hade. Om detta med att alla anser sig vara annorlunda och pratar i termer av att andra gör men inte jag. Det är en klassiker som handlar om oss alla och våra mänskliga tankar.
Jag kan inte prata för andra, utan jag pratar för mig själv hur jag känner och jag ser det som positivt att jag känner mig speciell och inte som alla andra, därav jag vill inte va som någon annan. Sen att det är en klassiker, får det väl vara det då. Jag ändrar mig inte för det.

Nej det är det nog ingen som vill heller Soffe 
#33 Obs! Jag va/är inte sur utan mer rak på sak 
Jag har en handfull vänner, men ett enormt stort personligt nätverk av bekanta genom mina intressen som emellanåt fungerar som vänner just för stunden.
Glömde att säga att min allra och bästa och käresta vän är min make/ kram Spanaren
Ps Trivs att gå mina egna vägar
Jag har många vänner, men särskilt en vännina jag vill poängtera. Vi var klasskamrater från årskurs 2, och hela skoltiden ut. Nu bor vi på samma gata, och träffas nästan varje dag.
Det är fint med vänner…
Sisa