Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 397 ggr
Cristine
0

Annonsering

Annonser är det billigaste sättet att sälja värdelösa varor.

Telefonförsäljning är det lättaste sättet att ge dej ett nervsammanbrott.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Eller så kan man ordna en Loppis, som blivit så populärt nu för tiden. Man ser massor av "loppisar" då man åker efter vägarna, och jag har besökt flera nu i sommar. Man kan ju t om gå på loppis i grannens trädgård.

Så har Du en massa saker över, vill jag rekommendera dej att ordna en loppis. Det som inte betyder nåt för dej, kan vara värt mycket för någon annan!

Däremot telefonförsäljare gillar jag inte. Ett bra råd där, är att anmäla sej till NIX-registret!

Kram från Sisa. Flört

chik
0

Telefonförsäljare har väl valt själv..O dom gillar jag inte.Men dom börjar bli bättre…När man tackar nej så tackar dom för sig.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Jag har inte gett någon nåt nervsammanbrott vad jag vet!Obestämd

Ännu! Flört

Cristine
0

He heSkrattande!

En del låter dej inte sticka in ett enda ord utan du är tvungen att lyssna till allt de rabblar upp (utan att andas) för att inte vara elak. Mest är det tele eller mobil abonnemang och el.

Hoppfull
0

#4 Hahaha, instämmer tillfullo!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Eller så låter det så här: hej jag heter …och ringer från…..böcker! Jag: ledsen men jag är inte intresserad av några böcker. Hon: Jag måste bara få tala om att du får 2 böcker för 19 kr + en present. Jag: vaför 19kr..varför inte 20. Hon: Va…?? jag : Ja varför är priset jämt 19 eller 29 eller ännu värre 19.90 eller 29.90. Hon: Jag tror att du inte är intresserad. Jag : Nä det tror inte jag heller men du kan ju skicka presenten.Flört

Hoppfull
0

#6 Hahahaha!

ingann
0

Jag brukar försöka sälja nåt tillbaka till telefonförsäljarna… Även fast jag inte har nåt att sälja *s* Sist försökte jag få en kille att köpa min då odräglige son i utbyte mot att jag köpte hans produkt… Men han ville inte ha nåt barn.. Konstigt va?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Maria
0

Jag brukar försöka vara snäll. Jag har en son som arbetat med detta en period så jag känner för dessa "stackare" som faktiskt bara försöker göra sitt jobb, många gånger helt på provosion dessutomRynkar på näsan

/Maria

Hoppfull
0

Ja jag tycker mest synd om dem faktiskt! Det är ett oerhört otacksamt jobb att ringa hem till privatpersoner och störa dem på sin lediga tid… självklart möts de av sura människor som vill vara ifred när de är lediga.

Hela konceptet är urdumt tycker jag, men men, det är ju jag det!

Maria
0

#10 Jag håller med dig. Ingen ska behöva ha ett sådant jobb där man mer eller mindre blir illa bemött hela tiden.

Det tär…även om det bara är via telefon.

/Maria

Cristine
0

Jag tycker också synd om dem. >Min yngste son har nu arbetat i över ett år med telefonförsäljning, och han försöker hela tiden hitta något annat. Men han försöker inte sälja till någon som inte vill, utan lägger snabbt på och tar nästa. Det är ju väldigt dumt att insistera när någon säger nej. De förlorar ju bara tid.

[mia-38]
0

Tycker med synd om de. Kanske AF har tvingat på de dessa jobb. Tar de inte jobbet så blir de avstängda från AF och får inte en spänn.

Men sen tycker jag många är väldigt onödigt envisa. De tar inte ett NEJ utan fortsätter att tjata.
Bra av din son, Cristine,  att han lägger på när kunden säger att denne inte är intresserad. Glad

Mads
0

Alltså jag är tuff mot telefonförsäljare och meddelar snabbt att jag inget ska ha, tuff men inte otrevlig. Men det är bara för att är de för trevliga så kan jag sen inte stå emot…så det handlar om självkännedom mer..Flört

Amor Vincit Omnia

Maria
0

Vid ett tillfälle så tjatade jag på min man att han hade så dåligt med strumpor och tyckte att han behövde handla på sig lite.

I samma veva, tro det eller ej, ringer en telefonförsäljare för någon "strumpklubb" och min man skriker JAA innan försäljaren hinner prata färdigt.

Båda två skrattade hjärtligt i telefonenGlad

/Maria