På tapeten.
Blommor,ränder eller enfärgat kanske. många tittar på speciella tapeter till sitt hem men vågar inte sätta upp sådana utan väljer något mera diskret.
Är du djärv av dej? Skulle du kunna sätta upp någon av dessa på väggen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
.
.
.
.
.
.
.
Godmorgon Cristine,
vilka fina tapeter, har du dom hemma hos dej?
Förr tillbaks ( låter som att jag är 100 år ) tapetserade vi med olika mönster på tapeten. Nu har jag bara enfärgade, varje rum går i varsin färg. Jag är kanske lite lat, men tycker det är lättare att välja andra detaljer till rummen då.
I vårt kök har vi antikfärgad pärlspont. Det finns mycket att välja på, och kanske ser man husets ägares personlighet genom tapeten.
Jag har tapetserat lägenheten till min dotter nu. Hon valde en svart tapet med lila medaljonger. Till det har hon svarta möbler. Det passar henne och blev jättefint.
Skulle vara intressant att se ditt hus…
Kram från Sisa.
Jo då. Helt ok tapeter!
Tycker att vi när lite fega annars av oss, här i landet lagom!
Tapetserade dotterns rum nu i somras, visserligen en sån här " flammig" billig tapet. Men färgen var " hallon å mjölk"
Jättehäftigt!
Jag har en sådan tapet men endast på en liten vägg eftersom jag nu valt att flytta till ett väldigt litet hus.
Sedan på väggen där tv.n (inte ska stå) står blir det omönstrad tapet..har inte tänkt ut färg ännu men där blir det diskret
Tittar du mot köket så förstår du.
Har en röd också, ska leta kort på den också men nu ska jag äta frukost 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag skulle inte välja någon av de exemplen, det blir alldeles för dominerande och saker eller tavlor man vill sätta på sina väggar försvinner i gyttret.
#14 ha ha … vi har inga tavlor… eftersom vi flyttat är det mycket av det gamla som känns att vi inte vill sätta upp igen, de passar inte i huset över huvudtaget - det mesta av det vi haft tycker jag inte om. Huset har en "allmän" del och en mer privat med sovrum och arbetsrum, där har vi nog tänkt sätta tavlor småningom…
Jag kan tänka mig starka mönster och färger på kanske en fondvägg, men inte ett helt rum. Men det måste vara ett stort rum och det har jag inte nu. Alla tapeter jag har är diskret mönstrade "lite flammig" som mamzing säger - helt enfärgat blir för platt och för mycket mönster blir jag sjösjuk av.
Men just din hörna är väldigt fin Cristine och det skulle jag också kunna tänka mig att ha.
Nää skulle inte tro det.. Jag vill ha ganska ljusa och harmoniska färger på tapeterna och inte massa stora mönster osv.. Beror på hur det ser ut, men lite mönstrat får det gärna va..
Är det inte fondväg som blir med en sådan tappet.
Jag har bara diskret vitt Ljust gult grönt.
Klarar inte tapeter med mönster-dom rör sig Spyr i ett sådant rum..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Den jag visar bild på är fondvägg i ett stor rum med mycket högt i tak - f ö har vi ljust ljut grått på väggarna överallt
Ja som Aggelin säger så ska det bara tapetseras som fondvägg och då behöver man inga tavlor där. Rummet ska vara stort och luftigt. Då kan den väggen bli som ett smycke.
Jag skulle nog kunna sätta upp det mesta med färger och mönster men nu bor vi i ett trä-timmerhus så vi har inga tapeter.
När vi bodde i lägenhet hade vi ett tag en fondvägg med ett stort berg och en sjö på…vackert var det!
# 22 Ja, va galet man tyckte en gång i tiden. Hade nåt liknande i min hall. Nu ska det bli nåt annat. Inte lätt att välja. Finns 7 dörrar i den sabla hallen. Troligen rollar jag bara väggarna i nån kulör. Helt hopplöst att tapetsera.
Som fondvägg skulle jag kunna tänka mig några av exemplen här ovan.
Jag är väl tapet-feg då…
..är oxå inne på att tapet/väggar gärna får vara stillsamt enfärgade
så tavlor och andra utsmyckningar syns ..
de är ju lite lättare o enklare att byta när andan fallar på ..
Tidigare har jag helst velat ha "vita" strukturtapet/väggar
nu har jag lagt mig till med även babytblått,två gula nyanser/två rum och en sorts "ljusbeige"(?) till de vita rummen..
i ett gjorde jag en "mural-instalation" på en vägg
(duttade med en tvättsvamp)
IOFS skulle några av dina tapeter kunna vara kul,inom en ram..lite som en tavla :- )
penke
Jag är mest för enfärgade tapeter. Men #1 skulle jag gärna ha på en fondvägg i sovrummet.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#22 Tror att liknande är helt inne igen…
såg såna när vi valde till huset…
Är nöjd med våra fondtapeter… tycker som sagt inte om de tavlor vi hade sen förut så vi har inga än så länge…
#28 Jag har också sett liknande och skojade att vi inte behövde byta. Men dessa är så nötta på vissa ställen=) de är minst 30 år.
#29 - ja det är en annan sak, det är trevligt med variation.
Kompisar till oss tog bort en rödmönstrad trevlig vägg och målade vitt, till mannes stora förtvivlan, han tyckte om tapeten. Och , precis lika finns att köpa i handeln idag…
Jag kommer ihåg mest bruna tapeter med något inslag av gul och orange eller så de vinröda. När jag flyttade i i ljustorp var det sådana tapeter golvmattan var brun och vinröd, kylskåp och spis var vinröda och vedspisen hade en färg som såg ut som såg ut som de dom har i blöjorna. Även väggen bakom! Dessa var mycket populära..
och dessa till sovrum..tänker att sova med detta griller.
Jo, de där känner jag igen… i vårt förra hus fanns tapet sovrummet och det var "designat" ca - 91, det var fyra olika sorters tapeter, med olika mönster och en grön träbård på mitten… jag sov där men huvva vad hemskt det var… och jag som inte alls gillar grönt heller…
Jag kan tycka att det är väldigt snyggt och smakfullt hos andra men hos mig är det enfärgade målade väggar som gäller.
Jag har alldeles för mycket tavlor och annat som jag vill ha uppe och då blir det brara rörigt.
/Maria
Jag har en fondvägg i köket som är kanon. Kan tyvärr inte lägga in den här då jag inte hittar min sladd till digitalkameran att överföra med.
Men den är svart och har stora blaffiga blommor i silver….skitsnygg!
Låter lite som min i färgen… gillar den
ger huset lite karaktär och jag tycker om att inte vara som alla andra alla gånger…
Som fondvägg skulle jag kunna tänka mig ett par stycken av tapeterna du visar. De är jättefina tycker jag 
Med ljus och kärlek... Tina
Till bara en fondvägg år det fint, och som du säger är det ju inte så stor bit att tapetsera om när man blir less.