Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 530 ggr
[mia-38]
0

Vita lögner

Tycker du det är OK att dra till med en vit lögn ibland?Eller är du genomärlig och säger saker fastän de kan såra?

Maria
0

Det har nog slunkit ur en och annan vit lögn genom årenSkäms

/Maria

[GunillaF]
0

Jag håller fast vid samma åsikt jag skrivit i tidigare trådar här om lögner….även om vita…

Jag säger som det är….varför ljuga?!

Ett annat alternativ som är bra är ju att vara tyst. Man behöver inte alltid säga nåt… Flört Men så klart… det är inte alltid man kan vara tyst heller och då brukar jag säga som det är. Behöver ju inte vara barskt, elakt och sårande för det…?!!

Maria
0

#2 Jag håller med dig men rannsakar jag mig själv så har jag nog inte alltid stått för mina åsikter.

/Maria

[GunillaF]
0

#3 Det är bra med medvetenhet om sig själv för då kan man ändra saker om man känner för det. Flört

Maria
0

#4 Javisst, så är det…Glad

/Maria

ingann
0

Bättre att vara ärlig för då behöver man inte komma ihåg vad man sagt…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Jag kan köra med en vit lögn…om det verkligen krävs och man inte vill såra den andra. Men då är det verkligen tvunget. Dessa gånger händer väldigt sällan.
Annars så håller jag mej till att vara ärlig. Det blir enklast så.

tilja65
0

Håller med mia att det händer endast om det verkligen är nödvändigt…

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

nillanb
0

visst händer det att jag tar till en vit lögn, men fyyy vad jag mår dåligt då, skammen över lögnen gör att det är lättare att tala sanningSkäms

chik
0

Vit lögn .ja.Det beror ju på vad det gäller..Om man skall vräka ur sig saningen.

Man klappar väl i händerna när något bar gör något som dansar eller sjunger.Inte säger man sluta med det du!!Utan vad duktig du är!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

ingann
0

#10 jag applåderar inte om jag inte tycker någon dansar eller sjunger bra…  likadant så säjer jag inte att en bebis är söt om jag inte tycker det utan då säjer jag hellre "oj, vilken liten en"… nu är ju de flesta bebisar söta men jag har faktiskt en kompis som inte har något sött över sin bebis öht och då kan jag inte förmå mig till att säja att den är det…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Maria
0

#11 Fast där är en viss skillnad tycker jag. Man behöver inte säga onödiga sanningar men det går inte att jämföra med en vit lögn. Det är ju mer om man blir direkt tillfrågad om man tycker bebisen är söt t.ex. Då är det ju väldigt svårt att säga nej.

/Maria

Mads
0

Vita lögner och att vara ärlig tycker jag liksom inte hör ihop riktigt. Visst kan jag dra en vit lögn vid tillfälle när det kan komma att behövas, men ärlig är jag och man kan nog säga det mesta till de flesta utan att det behöver såra. Och frågar någon mig om deras bebis är söt så visst är den det, det är ett barn ju. Alla är fina på sitt sätt.

Amor Vincit Omnia

Maria
0

#13 Det var en bra förklaring att ärlighet och vita lögner inte hör ihopGlad Det var ungefär så jag menade men du satte dit de rätta orden…Flört

/Maria

Mads
0

# 14 Tycker också det kan vara svårt att hitta orden, jag vet ju själv vad jag menar men ibland är de toksvårt att få fram det begripligt för andra Glad

Amor Vincit Omnia

[MargaretaA]
0

Allt man säger till andra ska ha som syfte att lyfta upp dem. Om man tror att det man har att säga inte gör det - utan kanske till och med sänker den andra - då kan man lika gärna vara tyst.

Mads
0

# 16 Som min syster brukar säga: Har du inget vettigt eller snällt att säga så var då tyst Glad

Amor Vincit Omnia

[MargaretaA]
0

hihi

ja kan det vara enklare? Flört

Mads
0

# 18 Nej, egentligen inte Glad

Har en väninna som kan vara tyst länge men om sedan en person varit snarig mot henne för länge och frågar henne nåt svarar hon barskt : Skit i det du, så lever du längre, och så går hon. Det låter brutalt och barskt och många häpnar och blir ju direkt tysta. Kan vara både en smula pinsamt men också lite roande att bevittna…Flört

Amor Vincit Omnia

[MargaretaA]
0

pinsamt, varför det? din väninna sätter gränser och är mycket tydlig med vart dom går Flört

Mads
0

# 20 Jo, sant. Har knappt kunnat hålla mig flera gånger, men när hon bränner av den högt offentligt så kan jag bli lite röd om kinderna Flört

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Jag har ett behov av att vara ärlig så om jag någon gång måst ljuga så har det varit en sk Vit Lögn!