Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 662 ggr
[Jeremina]
0

Dunderklumpen

Har ni sett filmen Dunderklumpen som är delvis tecknad och riktiga människor i? Med Beppe Wolgers och hans barn, inspelad på Öhn i Jämtland..Strömsund!

Jag, mina barn och min syster och hennes barn är fullständigt betagna av denna film. Vi kan den nästan utantill och brukar härma karaktärerna i filmen ibland och skratta gott.

Tyvärr har inte mina barnbarn visat samma intresse för tecknat och barnfilmer är annorlunda nu. Det kan också bero på att de kanske är för små än. 

I alla fall så saknar jag Beppe och även hans program där han låg i sängen med alla dockor. Beppisen med knasluvan som en av dockorna sa….hi hi!

Där ser ni hur barnslig jag kan vara…..Cool

aggeelin
0

Fääärdig Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

#1 Sigrid som satt på pottan och ropade Fääärdig….hi hi…..Glad

[Jeremina]
0

Putt… ingen fler som känner till dem och har något minne av dem?

Maria
0

Dunderklumpen var det första biofilm min son såg och han älskade den.

Min favorit är "en dum en"

/Maria

Hoppfull
0

Vi har den på VHS med och hela familjen älskar den! Kyss

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Jeremina]
0

#4 En Dum En är min favorit med och min systerdotter har tatuerat honom på sin ena ankel. Jag köpte ett sådant halsband i silver av honom till henne.

"Plocka åt mig nu för jag fryser om fingrarna"…..Skrattande

Maria
0

#6 Var hittade du det halsbandet någonstans?

/Maria

[Jeremina]
0

#7 Guldsmedsaffär i Strömsund..de har halssmycken och gör t ex örhängen om man vill av olika figurer i Dunderklumpen. Ågevalls heter affären!

Mads
0

Åh, jag älskade Dunerklumpen. Måste se om man kan hitta den på dvd till sonen. Har redan köpt Beppes godnatt sagor till honom, gillade den också.

kram

Amor Vincit Omnia

Maria
0

#8 Åh, tack för tipset.

/Maria

stina63
0

Ja dom kommer jag ihåg, Man satt klistrad framför tv då det visades,

Branneli
0

Dunderklumpen är bäst !!!!

Såååå mycket att lära….olika karaktärer…många känslor….BÄST !!

Jag har den på grammofonskiva & vhs(video)….finns den på dvd ?? Min systerdotter fyller snart 6 år…hrmmmm….

[Jeremina]
0

Det är mina pengar säger Enöga och cyklar iväg på sin rangliga cykel…..han hade ju en sedelpress!

Eller Blomhåret som sjunger vid vattenfallet…..Jätten Jorm!

Lionel det lilla lejonet som som har för stora byxor…..Skrattande

Den skånska polishumlan och Beppe som ger humlan en sockerbit och slår på lite saft.