Drömvinsten!
Vad skulle ni göra om ni vann drömvinsten?… en massa miljoner.
Skulle nog ge bort en massa pengar till människor jag tycker om och till välgörande ändamål.
Men frågan är om man skulle bli lyckligare med en massa pengar… Tror inte det
Bygga ett drömhus, resa jorden runt, ge pengar till mina barn, köpa bilar och en ny husbil….
Det finns massor man kan göra för pengar 
Sisa.
Jag skulle bli liiite lyckligare än nu. Nu får jag räkna varenda öre.
Jag skulle sätta in en del pengar till sonen så han klarar sej. Ge bort till mina föräldrar och min syster.
Sedan skulle jag köpa mej ett hus, göra mej av med mina skulder.
Jag skulel fortsätta jobba som vanligt. Behöver det där sociala nätverket omkring mej.
Renovera allt som behövs och bygga ut mitt terrarieutrymme. Betala av alla skulder. Skicka iväg barn och fru på en tvåveckors Medelhavssemester sent på hösten när allt är grått här hemma.

Jaa, jag skulle sucka tacksamt utifrån min allra senaste ekonomiska nedflyttning… sedan skulle vi oxå renovera det som behövs MED hantverkare!! Bygga färdigt sonens uterum och då även sätta in dusch och toa. Betala av mina studielån och lite andra lån… byta bil INNAN den rasar av sig själv… Så skulle jag vilja starta någon fond eller hjälpverksamhet för barn eller andra med utsatta positioner. Så skulle vi nog åka utomlands lite med 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Självklart skulle livet te sig annorlunda… vad gäller ekonomin.
Men tänker samtigt att då har man inget att längta efter med en massa miljoner…att kunna köpa precis vad man vill…
Vore kanske bättre att vinna en mindre summa… 1 eller 2 miljoner…om man nu kan kalla det en mindre summa.
Drömvinsten är ju mycket över 100 miljoner… snuskigt mycket pengar

Pengar ????
Min drömvinst vore…att få bli "frisk"
…..slippa värk/piller/vila…..
Ja visst är hälsan mycket viktigare än pengar…
Bara en tanke vad man skulle göra om man vann så mycket.

Hrmmm
…..dela med mig till nära & kära… Fylla alla "hål"……söka all hjälp jag kan få för kroppen/pengar….. Resa med nära & kära….
Ett boende vid en liten sjö…så som jag vill ha det….
Bestämma när/hur mycket jag vill jobba (behålla mitt nuvarande jobb)
Så skulle jag göra 
Om jag vann flera miljoner skulle helt klart jag ge de mina en slant…men jag skulle också skänka pengar till några välgörande ändamål.
Jag skulle nog skämma bort mig själv och gubben en hel del också.
Men som sagt så är det nog viktigare att ha hälsan än en massa pengar…..
Titta på Bill Gates. Jag beudrar dessa rika som gör så mycket för mänskligheten.
/Maria
#10 Ja, de som har väldigt mycket pengar borde göra mer för andra och t ex ordna arbetstillfällen mm.
Jag skulle köpa hus, sätta undan pengar till barnen med årsbeloppsgräns så de inte slösar bort allt på en gång, betala mina studieskulder, ge min familj tillräckligt så de klarar sig och sedan leta världen över efter nån läkare som kan bota nervsmärtor som ingen läkare i sverige klarar av:) så skulle jag köpa en hund till;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag skulle köpa ett hus. Skämma bort mina barn lite, men inte för mycket. Skänka pengar till min mamma och bror så att de skulle klara sig. Mamma skulle inte behöva jobba mera. Jaa…skulle hjälpa lite vänner med som har det tufft om inte annat så genom att de skulle få sig en resa och fick pengar att slösa. En vän skulle få en bil som jag vet att hon just nu skulle behöva…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag skulle slutat jobba, betala min sons hus och sätta in pengar till honom. Ta maken med och bosätta oss på Rhodos under vinterhalvåret. Tror inte vi skulle skaffat oss dyra vanor, vi hade nog levt som vi brukar.
Eftersom jag är stor djurvän hade säket en hel del pengar gått till att stödja några av våra ideella djurhem som tar hand om övergivna/illa behandlade djur.
Drömma får man ju…. så jag fortsätter att köpa en trisslott då och då.
Zabelle
Om jag van en mille.
Det skulle jag inte sagt till någon utan gått o myst för mig själv.
O så skulle jag satt in pengar på barnas konto anonymt bara för å se om dom sade något..
Nä pengar är inte livet.Men dom är ju bra o ha.Men för min del så har jag alltid klarat mig…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag skulle egentligen inte önska något för egen del men jag har några människor i min närhet som skulle få det bättre.
Jag skulle lätt kunna sätta sprätt på en mille. Sedan är det ju det här med djuren.
Ett kattpensionat vore drömmen. Men en miljon är faktiskt inte så mycket med tanke på allt man vill ge bort.
/Maria
Jag skulle se till att de hemlösa fick något boende, sedan kulle mina barn få en summa och kanske till mej själv hitta ett hus närmare havet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag skulle bjuda mina barn med familjer på en lång utlandssemester. Betala det som är kvar på huslånet, Renovera huset lite och placera det som blir över på något/några bra ställen.