Jag skäms..
För hur bärplockarna blir behandalade här i Sverige
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inte ens bussen till Stocholm och deras ambassad kan de bjuda på.
ja!!vad skall man säga.Man vet ju inte vad som är sant.Tidningen kan ju vinkla det lite som dom vill…Ansvaret bör väl ligga på dom-den som har anstält dom?
Vad är Facket???
Lena.P är jag i verkliga livet.

Fy vilken situation! Samtidigt som jag aldrig skulle få för mig att låna en massa pengar för så osäkra saker… knepigt osm sagt. Men de behöver ju bli släppta från sina kontrakt så att de kan åka hem om de vill!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det är en liten kluven berättelse det här men det är alltid tragiskt när människor far illa.
Som vanligt handlar det om pengar och ansvar och människor som kommer i kläm.
/Maria
De kunde ju ha informerat om att det var dåligt med bär, men de ville väl få hopskrapat det som fanns med billig arbetshjälp.

Men visste de om det? Jag tror att det förutspåddes rekordår och det trodde nog även bärföretagen. Så det är nog flera olyckliga omständigheter som skapat denna situation. Däremot så är det väl konstigt att de inte släpper dem så att de kan åka hem när det nu bevisligen inte finns bär!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Fast om inte jag minns fel så stod det i alla tidningar i början av sommaren att det skulle bli en fantastisk bärsommar.
I vilket fall som helst så får man inte behandla människor så här och någon information om att det här med goda bärsomrar är ett lotteri borde gå fram.
/Maria