Hobby?
Vad har ni för hobby? Jag gillar att fiska på sommaren och att hålla på med blommor!
#1 Är det din kompis? ;-)
Haha, nä, bilden är tagen i Furuvik. 
Ja jag skojsade lite bara :-)
Trädgården, inredning, snickra, måla när jag har tid( kanske jag sätter mig någon av de dagar du är så här flitig) ja de är många som jag lagt lite åt sidan nu.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Datorn, huset, fotografering, astrologi… Det är sånt jag roar mig med när jag själv får bestämma.
Hobby. Ja, det har varit släktforskning. Men har forskat rätt mycket nu så det är vilande. Läser gör jag mycket, det är väl en hobby.
Börjar fundera , nog måste man ha en hobby.
Fast under de sista åren har det varit mycket annat, så en hobby har kanske varit att umgås med vänninna, sitta här och vid facebook. LÄsa lite. Ja det har gett en så bra avkoppling.
Känner att det är lagom för mig just nu.
Har kommit fram till att man under sin fritid . Ja utöver att sköta hus och hem och vårda sin vänskap. Ja då skall göra det man har lust med just då. Ibland har man många olika hobbies ibland behöver man bara vara. och är nöjd med det.
Var rädda om varandra
Jakten och allt som hör till den får väl räknas som min hobby.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Anders. Batteridriven. ? får nog kika in hos Dig.
Ha en fin helg allesamman.
Var rädda om varandra
#9 Har alltid öppet! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Släktforskning och hundar, då framför allt rasen boxer.
Mitt största intresse är heminredning, måla-tapetsera-sy-virka allt som har med hemmet att göra. Laga mat och baka är ett annat intresse.
Köra bil, promenera, cykla, plocka bär. Åka på semester i vår husbil. Mina barn, hundar och grannens katter.
Vistas i skogen, kolla efter vilda djur och umgås med vänner.
Sisakram.
Under flera års sjukdom har jag knappt orkat ha några hobbies mer än hunderiet och att vistas i naturen, men nu börjar jag hitta tillbaka till dem en efter en så jag antar att jag håller på att bli frisk nu.
Numera spelar jag piano, författar/poetar, fotograferar, läser (vilket jag inte alls har kunnat göra under sjukdomsprocessen). Jag har idag två hundar och två katter som tar sin givna plats som hobbies. Den senaste hobbisen som jag börjat ta upp igen - är "hästeriet". Nästa hobby jag tänkt ta upp igen är tecknandet.
Och det känns underbart att äntligen få börja leva igen! 
Vad många olika hobbies ni har, det måste vara kul!
#15 Peter vilka vackra vad man nu kallar dem som pilarna är i…..jag blir alldeles stum. Är det dina och vem har gjort dem?
#16 De kallas koger och det uttalas som det står, inte med "å". Just dessa är så kallade ryggkoger, det finns höftkoger och midjekoger, samt bågkoger som sitter fäst på bågen.
Det är mina koger och jag har gjort dem själv, utom det till vänster. Det är gammalt, min far gjorde det som 18-åring. Jag har gjort om det lite, tagit bort en trasig liten låda som satt på och bränt dit caribou-figuren istället.
Pilarna har jag också gjort, alla utom de som finns i det vänstra kogret. De pilarna är världens första glasfiberpilar från 1958. Nätbundet glafiberrör, precis som de äldsta spinnspöna från samma epok.
"Knapparna" på det tredje kogret från vänster är gjorda av skivat skenben av älg. Skallen på det andra kogret från vänster kommer ifrån en fasan.
Se där ja nu kom de fram, vackra vapen med sin historia,Du är en duktig hantverkare Peter både koger och pilar är väldigt fint handarbete. Men jag vet att du har mer att visa.
#17 Jag blir imponerad….vad du är duktig….
Jag tappar nästan andan…eftersom jag är intresserad av indianers liv och kultur så ligger detta ganska nära,,,,, så vackert hantverk!!!!
Har du fler bilder för jag vill gärna se och i morgon ska jag visa min man…han kommer också bli imponerad. Jag har samesläkt en bit bakåt och de kan göra så mycket vackert många av dem med!
Koger..nu är det ändrat. Väldigt vackra koger!
Traditionella pilar av cederträ. man använder ceder för att det är mycket rätfibrigt och mycket lätt. Fjärdrarna kommer ifrån bronskalkonens vingpennor. Numera används nästan uteslutande vit kalkon eftersom de barrerade (randade) nästan inte odlas.
Orsaken till detta är att när kalkonen maskinplockas blir det mikroskopiska dunet kvar och på en mörk kalkon ser kroppen smutsig ut och går inte att sälja till hushållen.
Jag färgar fjädrarna själv med flugfiskefärg som hälls i pulverform i hett vatten som fjädrarna badas i tillsammans med en matsked vinäger som får färgen att fästa ordentligt.
På dessa pilar sitter fjädrar i parabolform. Den fjäder som vänds mot ansiktet när man skjuter kallas "tupp" och för att man snabbt ska vända pilen rätt är denna ofta avvikande färgad, i detta fall naturfärgad.
#23 otroligt vackra hantverk
Vilken vacker färg på fjädrarna liknar min älsklingsfärg som jag brukar färga batik med. De är så vackra..du borde visa upp dem för hela världen……jag vet inte vad jag ska säga…jag tappar ord.
Det är det vackraste hantverk jag sett på mycket länge….wow!
De här pilarna visar hur fjädrarna ser ut när de bara är kapade i rätt längd och när de sedan formats till. I detta fall har den formade fjädern en profil som är vanligare i tävlingssammanhand, den kallas "shield".
Man limmar alltså på fjädrarna oprofilerade om man profilerar själv som jag gör. man kan förstås köpa färdigprofilerade fjädrar också. man sätter sedan pilen i en jigg med en glödtrådsprofil och snurrar pilen så att alla fjädrarna bränns lika.
Fågelns fjädrar har en över- och en undersida. Undersidan bär mot luften, eller bromsar om man så vill, medan översidan släpper luften. Annars skulle fåglarna åka hiss upp och ner. detta innebär att man alltid måste använda fjädrar från samma vingsida på fågeln på en ocjl samma pil.
På dessa pilar kommer fjädrarna från högervingen, medan fjädrarna på förra bilden kommer ifrån vänstervingen.
Vart har du lärt dig detta eller är det medfött???
#31 Lång och trägen nötning. 
Nej, jag har alltid gillat traditionellt hantverk och jag har träffat många entusiaster genom åren och snappat lite här och där. Jag har också varit på en del föreläsningar, bland annat i "flintknapping", alltså hur man tillverkar traditionella spetsar av flinta.
En del har jag sett i böcker och försökt själv, hittat egna tekniker osv. jag har bland annat använt ungefär smma splisningsteknik på fjädrar som på skaften. Lägger in en liten bit röd fjäder i en barrerad till exempel. Mycket effektfullt.
Ringarna på pilarna kallas "cresting" och de gjorde jag på frihand tidigare, men numera har jag en motorjigg för det. Mönstert är ofta personligt och fungerar som ett id-märke om någon skulle hitta en borttappad pil.
Vi ¨år fortsätta en annan gång..kanske i morgon förlåt idag söndag ska försöka sova..God Natt Peter och alla ni andra……
#33 javisst, jag ska också sova nu. Natti natti.
Jag kan passa på att tillägga att kogret längst till höger i #15 är ett midjekoger. Såna koger har mycket lång rem så att det hänger horisontellt i midjehöjd på ryggen. Såna användes mest av ryttarfolk traditionellt, men många av nordamerikas indianfolk brukade den typen av koger även om de inte var ryttare.
När man tar pilen ur kogret gör man det under armen istället för som annars, över axeln.

Bl.a Hundar är min hobby..
Handarbete (speciellt virkning), musik (som är ett stort intresse som följt mig genom hela livet sen barndomen), släktforskning.
Sen tycker jag om att träna, till exempel på gym, att gå ut och gå med gångstavarna;det är som ett gympass bara det, förr simmade jag mycket. Jag tycker det är mycket intressant med "hälsa"; kosten och motionen…