Om!
Om de ringde från Tv och sade: Vi ska sända ett inredningsprogram där vi skänker 1 miljon för att inreda och du har blivit utvald, vad skulle du be dem göra?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Menar du att jag får en miljon? Nja inte en pool iaf - tål att tänka på…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tror ändå att jag skulle satsa i trädgården
kan göra mycket där. Vi har ju ett hus som är bara ett år men det klart finns det saker som … funderar på det
Jahaja jag behöver få ordning på badrummet!!
Det är i så bedrövligt skick att vi ber gästerna att använda lilla toan en trappa ner
De skulle få göra världens lyxbadrum med relaxavdelning, massagebad, dressingroom i anslutning….. Om det blir pengar över när det är klart så skulle de få sätta in ny inredning i köket.
De skulle få göra det bondigt, charmigt och hemtrevligt. En stor öppen spis skulle vara nummer 1 /kram Spanaren
be dem lägga den i en o-ordnad hög på golvet…
som en instalation…:- )
(alt: i en genomskinlig plexibox..,med en liten lucka för mig)*hihi*
..men,mer bygg o inredning..
då blir det nya hål i ytter-taket,för ljuset..
o omläggning av detsamma,isolerat på insidan,göra *rum* av vinden…
och en myskamin där *ler*
penke
Hm.
Ja i nämnd ordning så länge pengarna räcker.
Tapetsera om sovrummet
Nytt kök, med ev vedspis upptill den vanliga (där rök en del av pengarna)
Tvättstugan och toa och dusch i källaren skulle behöva en uppfräschning
Stora rummet nya tapeter.
Måla om taken inomhus.
Byta yttertaket.
Skulle det till äventyrs bli nått över
så kan de fixa lite gardiner och annat mysigt till rummen.
Kom på en sak till. Garaget kan de göra om till en kontor till mig.
Kram på Er
Var rädda om varandra
En miljon är mycket pengar - det får man nästan ett helt hus för!
Men att inreda ett hus för en miljon…
Det behövs ett badrum på övervåningen. Badrummet nere behöver renoveras. Där kan man stoppa in hur pengar som helst.
Sen skulle jag vilja få en fin tomt med mycket insynskydd. En ny uteplats med gott om utrymme för hela familjen. Gärna badtumma.
Glasa in sidan utanför entrédörren och få ett mysigt uterum med infravärme.
bara för att nämna något 
De hade fått fixa mitt gamla badrum, annars är jag nöjd med min egen inredning och efter att ha sett lite på de program som går på tv så hade jag nog tackat nej…
Amor Vincit Omnia
Jag skulle bygga ut huset på framsidan så den blir hel(nu är det hall på mitten) och på baksidan skille jag göra en inglasad gång till en inglasad terass i skogen. Jag har en uteplats där.
Det är inte aktuelt.För vi trivs så som vi har det.Det är vi-här.
-O det var la fel svar igen????
Lena.P är jag i verkliga livet.
Men det är väl bra Chik att du är nöjd.
Mja.. Jag skulle nog säga att dem kan använda de pengarna till vård/omsorgen, arbeten osv.
Det var osjälviskt Soffe! Du har stort hjärta.
Ja det kanske det va, men jag tänker på sådant där pengar behövs även om jag själv oxå behöver dem.
Jag har delat med mej (och delar) hela mitt liv så jag skulle nog unna mej själv något den här gången!
Jag hänger på Soffes goa förslag & ger också bort pengarna och chansen till de som behöver det mer än jag !
Amor Vincit Omnia
Ni är toppen tjejer!
Ja men jag e ärlig. Det finns så mkt annat där pengar behövs i vårt samhälle som kan bli bättre, men vem vet om pengarna hjälper där ändå.
En god tanke iaf :-)
Vi hyr vårt hus, men om det skulle varit vårt, skulle jag bytt ut ut allt i köket tapetserat om alla rum, lagt nya golv där det behövs.
Och naturligtvis ett uterum. Har alltid velat ha ett uterum men aldrig haft något på alla ställen jag bott på. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 20 Det är det jag älskar med mitt lilla radhus, vår lilla innergård. Mysig och vår lilla oas som med noll insyn för andra, de får nyfiket undra vad man pysslar med här 
Amor Vincit Omnia
# 21 Visst är det skönt att ha en plats med noll insyn där man riktigt känner hur grannarna försöker men inte kan se vad man pysslar med. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Det är ju väldigt bra när man är tvungen att bo nära skola, arbete och dylikt, men annars så vill jag bo där jag inte behöver ta hänsyn till någon granne alls, jag menar natuligtvis att de bor inte inpå mej.
# 23 En dag ska jag ha mig ett litet hus på landet, men det är inte det bästa för Noah just nu så det får vänta och jag har ingen stress över det. Allt har ju sin tid 
Amor Vincit Omnia
… har funderat och det där med spa #4 låter härligt… det hade vi inte alls råd med när vi byggde här.
Efersom frågan var hypotetisk om att inreda, tänker jag inte ge bort pengarna… ha ha -
Annars om det handlar om att vinna en massa pengar på "skraplotter" kan jag mycket gärna tänka mig att ge bort till något - varför inte till ett bra projekt i ett u-land, till hemlösa i vårt land, eller till hem för hemlösa katter…
jag vet inte om fasaden på huset räknas som inredning - men jag skulle nog också vilja få bort "fattiglapparna" - eternitplattorna på utsidan. Dom är verkligen fasansfullt fula! 
Därunder ska finnas den gamla panelen kvar - men då blir det till att måla hela huset på utsidan - det är inte billigt det. 
Jag skulle nog be dem om att köpa oss en större bostad, helst med en liten lättskött trädgård. Bostaden skulle inte behöva vara i topptrim, då jag själv tycker att det är roligt att inreda, snickra och måla.
Jag vet inte säkert, en miljon kan säkert rubba på den mest ståndaktige soldat, men jag äör känslomässigt böjd att tacka nej till et sånt erbjudande. Däremot tror jag inte att min fru skulle vara överens med mig i det.
hade saken gällt externa förändringar istället för interiören, hade saken kommit i ett annat läge för mig. Nytt tak och ny ytterpanel på verkstad/uthus, nytt tak på garaget. Nedrivning av vår balkong och därefter nytt tak på altanen med större lutning. Det skulle jag be om då.
Göra om mitt badrum och hallen utanför och sedan kanske något mer men jag skulle nog vilja vara med och bestämma inredningen!
Du Peter, Nog tycker jag att det kan gälla hela huset även utsidan.
Jag skrev ju bl.a yttertak.
Ibland är det skönt att fantisera. I fantasin har jag ett nytt kök.
Var rädda om varandra
Ett problem är ju att de inredningsarkitekter som åtar sig att göra ett sådant jobb kanske inte har samma smak som en själv. Och så står man där sedan med någon del av bostaden rustad och inredd med en stil som man kanske inte alls kan tänka sig bo i. Vad gör man då?
Man brukar få ge sina ideer och färgönskningar och sen utgår de från det.
#31 Så tänker jag också. jag skulle aldrig våga någon annan fixa interiören i mitt hem.
Skulle aldrig släppa in TV i mitt hem.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
TV har redan varit i mitt hem, så det är jag kanske inte så rädd för, men våndan av att inte ha kontroll över vad de skulle kunna ställa till med känns flera svängar värre tycker jag.