Levnadsregel
Gör det tråkiga först, det blir mindre tråkigt om du har något roligt som väntar sedan.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jaa visst är det riktigt. Ibland spar jag det tråkiga och då blir det ännu tråkigare… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
En mycket bra regel! Den ska jag komma ihåg 
Jag brukar försöka göra så. Det roliga blir belöningen!
Ja det är en rätt bra devis. Jag har nog alltid varit sådan - formad av knappa resurser skulle jag tro.
Jag brukar till och med göra så när jag äter, spara det godaste till sist. Ibland går det på tok för att när jag äntligen ska börja äta det godaste är jag för mätt för att orka med det.
Man kanske ska göra så att man lägger det godaste i mitten. Bra bantningametod.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#5 Ja kanske det. Nu har det ju blivit så för mig att jag plötsligt kan känna mig i behov av det för första gången i livet 

? men,om ditt tråkiga är någon annan roliga..?
Om du gör ditt roliga först..kanske någon anna passar på med sitt roliga/göra ditt tråkiga…
…men,jag brukar få göra bägge själv,försöker finna ett nöje i bägge..men,annars gör jag det minre roliga först,dels med/som en motivation om det roliga senare…
penke
Tack för tipset! Så gör jag när jag köper lösgodis, vilket inte är så ofta, men ändå. Jag tar det minst goda bitarna först och de godaste sist :-) Men det slinker ner några extra goda innan ändå :-P