Vad tror ni?
Jag har varit hos frissan och klippt mig och tonat håret i guldbrunt. Själv tycker jag att jag ser ut som en "Rugguggla" men släkt på kalas igår tyckte jag var så fin…
Okej det säger väl släkten men när en kompis till min man säger idag i telefonen till mig: Vad du var "gullig" igår när jag såg dig då trodde jag honom. Han menade vad han sa. 
Vad ska man tro? Vilka är ärliga och uppriktiga? 
Den som säger något sådant helt oväntat skulle jag tro mer på än de som kan tänkas känna sig tvingade att säga sånt de inte riktigt menar för att inte såra.
Rugguggla? Då är man inne på Kristina Lugn-stuket och jag har svårt att tro att det kan bli så illa hur du än ställer till håret 
#1 Hi hi…då är det det enda jag har gemensamt med Kristina Lugn för jag är då iaf inte lik henne…fniss! 
Håller med om att den som säger något oväntat säger ärligt vad den tycker. Annars inte säga något alls.
Mitt hår blev lite för kort för min egen smak… men andra tycker att det är fint… Jag går mest på min egen känsla och det växer väldigt snart ut igen. Jag ska inte har för kort hår. Viktigt att känna den egna känslan tycker jag…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jaa det kan man undra vilka som är ärliga och uppriktiga ibland
Jag är nöjd med min frisyr iaf, så får andra säga va dem vill!
#4 Ja men då är det bra, om du är nöjd! Andra får väl tycker vad de vill då!!
Det viktigaste är väl vad man tycker själv - men visst är det roligt att få komplimanger ändå 
#5 Ja precis 
Vännen på telefonen sade vad han tyckte spontant, släktingarna tyckte väl detsamma annars skulle de väl hållit tyst kan jag tämka.
Om det är frisyren på din Avatar så passar den dej.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hmm, i mitt fall finns inte mycket att bekymra sig om, där finns inte tillräckligt kvar att göra frisyr av 

En gång för några år sedan när min dotter var tre år, hade vi stannat för att fika på en rastplats. Min dotter stod i baksätet och tittade ner på mitt huvud, så sa hon: Titta, pappa har inget hår där, han har vuxit ur det.
#6 såklart att komplimanger är roliga att få… härligt
och ofta lite oväntat. Men om de inte tycker om, så … är det bara att strunta i
*Fniss* smart flicka!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#6 Håller med!
#3 Jag känner som du skrev..håret blev för kort men det växer fort ut.
#9 Härlig kommentar av barn. De äldre kan också men på ett annat sätt.
Vår yngre grabb som är 29 år sa till farsan en dag när han åkte med oss i bilen och satt bakom gubben: Vilken helikopterplatta du fått farsan! Farsan blev inte glad, han bara muttrade….
Nej Cristine inte som på avataren det är kortare..till axlarna och mörkare. Grejen är den att frisören klippte luggen för kort då han klippte den blöt.
Känns frisyren bra och du trivs så utstrålar du glädje och säkerhet. Det är "huvudsaken"! 
#14 Nu var du fyndig….hi hi!
#15 Man får till det ibland…lite "hårfint"! 
#16 Hi hi…härligt att få skratta!
Jag måste iaf tala om att Nickenikita som finns här på iFokus var ärlig när hon träffade mig igår. Ibland kan det dock vara svårt att ta emot komplimanger, eller hur? 
#18 Jaa i regel är det så…men vi får träna på det. Egentligen är det bara ett enda litet ord vi behöver säga och det är TACK!