Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 722 ggr
[GunillaF]
0

Go´morron 16:e Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söndag och vilodag. Jag jobbade undan det mesta under Lördagen så idag ska jag bara roa mig med att baka lite.

Ha en bra dag!

[peter54]
0

God Morgon, fast jag inte hunnit säga godnatt ännu Glad

nillanb
0

Godnatt och godmorgonGlad

fibro
0

God Morgon och God Natt

Denna underbara dag ska jag börja med att..sova och sen…vakna…

Ha det gott allihp.

Cristine
0

Jag kan inte mer göra än säga detsamma, gonatt och gomorron

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Nu tar jag God Natt Skrattande

nillanb
0

Oj godmorgon igenFlört

Sover alla länge i dagFörvånad hoppas ni vaknar utvilade,

till en ny fantastisk dag

chik
0

God Morgon på er.

Ny dag o en vilodag.

Baka!!!Huva mig för mig är det ett straff.Vad bra att vi är så olika.

Jag har som vanligt inga planer för dagen utan jag tar den som den kommer…..

JA!!!!!Vi har en hel flock Nattuglor på sajten…Intresant o se när dom slår upp ögonen.

Ha de bra alla.

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Godmorgon alla LK vänner denna söndagsmorgon. Här har det varit nattsudd värre ser jag. Skrattande

En grå söndag i södra Halland som ser ut att kunna bli regnig. Ska om det blir uppehållsväder åka och klippa gräsmattan till min väninna. Sen ska jag kanske åka till skogen och se om det finns blåbär fortfande och kanske hittar jag någon kantarell. Obestämd

Ha en skön söndag alla vad ni än gör. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Mammzing
0

Godmorron alla!
Sovit ut efter att hämtat barn på krogen vid halv 3 i morse.
Idag blir det slappardag, hämtade ju på krogen natten mellan fredag och lördag ochså.
Ska läsa ut en bra bok. Laga god middag till alla. Å bara vara.
Imorrn är det jobbardag igen.

penke
0

God morgon på er.. !

Varken riktig vilodag eller bak-knåd för mig idag..
en liten vind och mycket solsken är jag "drabbad" av,
så det blir långlunch med bär/svamp-korgar :- )
(har några timmars jobb att göra)

må nu alla ha den dag ni förtjänar !
(efter nattsudd o sena krogbesök) :- )

penke

tilja65
0

Godmorgon på er!

En fin stilla sommarmorgon är det här. Frukosten är avnjuten och strax ska jag klippa yngsta sonen…

Önskar er en bra dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[Pirkkolino]
0

God morgon allihopa. Glad

[MargaretaA]
0

God morgon.

Frukosten är äten och nu slappar vi ett tag tills det blir dags för veckans besök hos farsgubben och bröderna. Jag har skolkat två söndagar nu pga långväga gäster här hemma - men nu är det dags att återgå till rutinerna igen.

ha det bra idag också Glad

Cristine
0

God förmiddag!

Från en härligt varm och solig dag som vi utnyttjade till max med 4 kaffedrickande(många gäster igår) under dagen plus mat med gäster också, till en regnig dag med skyfall, fast just nu så har det lugnat ner sig. Så blev det ingen dator i går så blir det desto mer idag då! 

b81efe42.jpg Downpour that stopped HWY 165 image by ecv4me

[peter54]
0

Ja idag blåser det så man knappt kan stå rak ute, men regnet slutade vid sjutiden.

[GunillaF]
0

Medans bulldegen jäser ska jag passa på att gå ut i regnrusket och "vattna" av hunden!

Ha det gott

Gahella
0

En god dag önskar jag er alla! Du verkar ju driva rena pensionatet Cristine;)

Har vissa planer för dagen, får se om jag får inspiration till det?!;)

Mirjami-78
0

Jag somnade igår….vilket inte var min tanke. Just nu är det jag och minstingen som är vakna. Här blåser det och även har det regnat. Ingen vidare väder….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Soffe
0

Haha.. Du o dina fräcka bilder chik ;-)

Idag händer inget speciellt mer än att jag nog ska städa lite som är så roligt (ironiskt) Annars ta det lugnt..

Ha en fin dag alla!

signemo
0

Gomiddag .

Har just satt på potatisen och slängt ihop en kolakladdkaka. Skall ev. uti skogen i eftermiddag. Vi skall visst ha fika med.

Här skiner solen. Men det kan nog komma skurar  sen också.

Skall göra det jag har lust med för övrigt idag Flört.

Kram på Er

Var rädda om varandra

[MargaretaA]
0

Kolakladdkaka! Det låter gott - kan man få receptet?

Chompy

Mammi
0

Gomorron på er mina vänner!

Sitter här vid datorn och hör hur regnet smattrar på mot rutorna! Inte så kul att ha en jycke som ska ut i sånt här väder inte, men det är bara att klä sig i regnjacka och stövlar och ge sig i väg! Bella fyller förresten 1 år idag!! Lillgumman min som blivit stor tjej! Kyss Så det har öppnats några paket här på morron! Glad

Min influensa eller vad det nu är jag drabbats av, har blivit bättre, men jag svettas fortf. floder och känner mig trött och matt. Febern och värken försvann ung efter 3 dgr, men magen har varit lite orolig längre.

Märkligt att VC inte vill ta prover och kolla upp om det är den sk "svinisen"…Obestämd Hon jag pratade med höll med om att det lät som influensa men att dom inte haft nån med det än….Tror väl tusan det om inte dom som ringer in med symtomen kollas upp…

När jag läser om symtomen på internet så stämmer det glasklart in på det jag haft, även diarren, så varför ska det inte vara den?

Nästan alla jag pratar med säger typ att nejdå, inte har du den flunsan inte, precis som att då skulle jag ju vara inlagd på lasarett under övervakning, men så är det ju inte, man behöver inte bli mer sjuk än i en "vanlig" flunsa, så jag är nog inne på att det är det jag haft…Hoppas det i a f, så går jag säker framöver!

På tis ska jag till AF och börja i nåt sorts test om vad jag ska tänkas kunna klara av för jobb i framtiden. Jag och en till ska under tre dar sitta och testa på "kartongarbete" eller vad det heter, samt några andra grejer, enskilda samtal mm. Känns lite pirrigt men det går säkert bra. De två handläggarna som håller i det hela verkar vara mjuka och vänliga själar så jag är inte orolig för att träffa dem i a f.

Nu blir detta ett långt inlägg, men jag måste bara få berätta ännu en grej som hände här i går kväll!

Vid 22 tiden hör jag hur det knackar på köksfönstret och när jag tittar ut står där en överförfriskad man med ett guldkors runt halsen! Detta kors var förresten det första jag la märke till och det har på nåt konstigt sätt etsat sig fast i min skalle efter detta…

Nåja, jag öppnade fönstret och frågade vad han ville och då sa han att han cyklat omkull och ville ha hjälp. Jag gick ut och mycket riktigt så låg där en cykel på andra sidan vägen med en ryggsäck fylld med klirrande flaskor bredvid. Ryggan vägde nåt kopiöst så det va inte konstigt att han föll omkull med den lasten!

Han hade inte gjort sig illa, inga kläder va trasiga, inte ett märke på kroppen vad jag kunde se, men som sagt var, så var han väldigt " på trycket"! Han frågade om jag kunde ordna så att han fick skjuts hem och efterssom jag själv inte kunde köra pga att jag druckit vin, föreslog jag taxi, men det ville han inte kosta på sig, samt att han tvekade att de då skulle ta med cykeln.

Jag fick även namnet på en vän till honom och ringde honom utan resultat. Frun, sambon flickvännen eller vad det nu var, fick jag inte ringa, för hon kunde ändå inget göra sa han…Suck, ja vad gör man! Jag fick han till att sätta sig på bron och där satt han sen och berättade hur mycket han jobbade per dag,16 timmar, och när helgen kom ville han hitta på nåt trevligt…Han frågade mig om jag va troende ( han såg mitt kors jag har runt halsen ) och han blev så glad när jag sa ja och sa sen att i morrn så ska jag till kyrkan igen , det gör jag varje söndag! Hm…tvivlar starkt på att han satt där i kyrkbänken i morse….Obestämd Borde väl inte göra det men jag tyckte faktiskt synd om honom där han satt i sina vita byxor, svarta kavaj, och en kepa på huvvet! Skulle ha en trevlig kväll som slutade såhär! Åldern på honom kan jag tippa va ca 56 nånting…

Under tiden han satt där ute på bron började han pigga på sig och innan slutet hade jag fått ta emot både komplimanger för hur vacker jag var, förfrågningar på att följa han ut och dansa käka middag,varför han inte träffat mig förut mm! Ja vojne, vojne….Jag hörde grannarna öppna fönstren här intill och såg även folk som stod och bevittnade det hela i fönstren så dom fick sig en helkväll!

Det slutade i a f med att han tog sin cykel och styrde den sakta iväg efter vägen till sitt hem ca 3 km därifrån, trots att jag vädjade till honom att ringa taxi. Kändes inte bra att släppa i väg honom men vad annat kunde jag göra.

Det sista jag hör av honom är att han ropar att vi ska gå ut och äta middag och att det här glömmer han aldrig….

Så kan det va hemma hos Mammi en helt vanlig lördagkväll i augustimånad! Lite skillnad mot där jag bodde tidigare alltså där jag knappt såg en käft på 1,5 år, och här knackar dom t o m på rutan! Skrattande

Kram på er!

Mirjami-78
0

Ja Mammi vilken tur du har. Du behöver inte ens gå utanför dörren för att träffa någon. De kommer hem till dig utan beställning…..Ja tänk om man hade det så bra….Skrattande

[GunillaF]
0

#22 Kanske han har bra minne och kommer tillbaka när han är nykter! Flört

Mirjami-78
0

Här börjar det hända….Ungarn bråkar, gubben har tagit sig upp ur sängen…Förvånad Och mamman i huset sitter vid datan som inte ses med bra ögon då hon förväntas att göra en himla massa annat….

signemo
0

Sitt lugnt kvar.  Ingen brukar ta jobbet ifrån oss.

Var rädda om varandra

Mammi
0

# 23 Haha,Ja eller hur! Tänkte precis desamma! För mig som inte är nån "springa på krogen och ragga människa" så är ju detta kanon! Skrattande Men dom får ju gärna vara nyktra och städade! Flört

# 24 Förvånad Hjälp….

Cristine
0

He he he he he..vilken trevlig lördag du fick Mammi, du ser  det var inte så dumt att flytta ut ur skogen i alla fall, nästa gång så kanske det är en nykter snygging, vad vet man.

Du borde underhålla dina grannar lite oftare Mammi. då blir du nog väldigt poppis!Skrattande

Mammi
0

# 28 Hm…ska jag vara helt ärlig så ser jag nog helst att det inte upprepas, blir lite väl jobbigt att ha en massa karlar kikandes in genom köksfönstren här hemma…Huvvaligen!Foten i munnen 

Bella hon satt inne och morrade och småskällde och lekade vakthund men på fel sida dörren om man säger så! Hon undrar väl vad fasen matte håller på med på kvällarna!Skrattande

Nä nu ska jag åka och köpa tårta och sen iväg till dottern där vi ska fira min lilla 1 åring! Kyss

Kramen: Mammi som nu fått en plötslig inblick i vad det innebär att bo nära stan….

Cristine
0

#17 Ja Gahella igår verkade det som så, första gästerna kom 9.30 och sista gick efter 22.30Tungan ute

Free-spirit-minded
0

Godagens

Hoppas alla har det bra

Rolig bild Chik stackars kisse inte konstigt den ser arg ut.Skrattande

chik
0

Free!!Hello.

mammi gratta Bella från Fia O Bamse ida o lilla Boss.

Sen kan man ju undra hur vårdcentralen jobbar?.hörde på nyheterna att ca 500 kända fall o sen så vet dom inte mörkerantalet….O vårcentralen skall väl ta ett sådant prov..

Kul att du fick karl besök så mitt i natten.Nästa helg står han nog o sjönger utanför fönstret..Koll.

har varit ute o plockat kantareller o blåbär som vi har gjort i ordning o ätit.Mums.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

pia den där du har hemma hos dig - är det någon som i nattens mörker har dumpat honom på din tröskel?

du får ursäkta men som du beskriver honom så låter han som ett riktigt j***a stolpskott Rynkar på näsan

Mirjami-78
0

# 33 Ja jag har börjat undra själv med vad han är för en…..Han bor ju inte här men är här ofta pga. sonen. Trodde ett tag att han kunde vara till lite hjälp men fel hade jag…..

Ja många som inte gillar hans beteende….inte jag heller alltid men försöker ha is i hatten.

Free-spirit-minded
0

#34 Ta ingen skit

Kram på dig

Glad

Mirjami-78
0

# 35 Nejdå ska få han en dag att inse att man kan inte alltid bara tänka på sig själv i första hand….

Free-spirit-minded
0

#36 Slösa din tid på något roligare, om han ska förändras måste han ha viljan att göra det.

[MargaretaA]
0

Man kan inte ändra på andra. Bli likadan som han i stället och börja du också att tänka på dig själv först - det är du värd! Flört

AnnL
0

# 36 Det känns som han utnyttjar dig. Du verkar så go så jag tycker du är värd någon som uppskattar dig för den du är. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

aggeelin
0

Snart dags för sängen

Godnatt godnatt Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

Go´natt Agge!

Cristine
0

Jag går också till sängs för i morgon börjar dottern att arbeta igen.

[Pirkkolino]
0

God natt alla. Glad

[GunillaF]
0

Suss gott Cristine och även alla ni andra som ska lägga er. Jag ska också krypa iväg snart!

Mirjami-78
0

# 37 Det har du nog helt rätt i.

#38 Kankse borde bli som han då….men skulle nog alldrig klara av det är jag rädd för.

#39 Dem orden värmer.

Ja då har klockan blivit så mycket att det är daxs för mig att krypa under täcket snart här. Ja imorgon är jag ledig från jobbet men stora sonen ska till tandläkaren och sedan har han en annan tid ochså, så ledig är jag fast ändå inte ledig och ingen sovmorgon blir det här. Sedan ska min mamma komma hit en sväng och vi ska till Ikea….sen på kvällen blir det åka till jobbet och städa så att jag ska hinna lämna sonen nästa dag till andra sidan av staden igen. Samma sak denna veckan som förra. Säger god natt till er alla nu.