Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 465 ggr
Cristine
0

Folder

är ett reklamblad med vilket man kan tända kaminen/spisen med under kommande vinter.Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammzing
0

Ja, det har man ju gjort x antal gånger. Nånstans finns det uppgift på hur mycket reklam man får på ett år och hur många träd som går åt…..

chik
0

Reklam!!Att dom bara orkar sända ut den.

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Reklam!!Att dom bara orkar sända ut den.

[MargaretaA]
0

Man ska sätta en lapp på brevlådan som säger "Ingen reklam tack" då slipper man åtminstonde den oadresserade.

Free-spirit-minded
0

Reklam är arbete för vissa och arbete växer inte på träd.Obestämd

Cristine
0

Om jag sätter lapp på brevlådan så har jag inget att tända med.Skrattande

Ja du delar väl ut tidningar Free?

Free-spirit-minded
0

Nä men det finns de som gör.

Glad

Cristine
0

Nej nu kom jag på att det kanske är Olea som gör det.Tungan ute

Free-spirit-minded
0

Jag vet inte, jag tänkte i första hand på tryckeriarbetare många tryckeri har lagts ner i vårt land. Men tidnings och reklam utdelare också naturligtvis. Och man kan ju göra reklamen av returpappar, går väl lika bra att elda med???

chik
0

Free!!Du har helt rätt i ditt tänkande.-Någon som jobbar.Men det är ju samma!!!

[MargaretaA]
0

Det är många yrken och jobb som försvunnit när tiderna och behoven förändrats - så kommer det nog alltid att vara också. Den goda nyheten är att det kommer nya jobb också.

"Direktreklam är mer än bara några reklamblad i brevlådan. Varje svenskt hushåll får i snitt 45 kg direktreklam/år. Det är 180 000 ton papper, på ett enda år.

Direktreklamen omsätter närmare 10 miljarder kronor om året. Mer än 10 % (drygt tre miljarder kronor) av Postens omsättning kommer från direktreklamen och Svensk Direktreklam (SDR) omsätter 550 miljoner kr/år. Direktreklamen är dessutom befriad från reklamskatt, till skillnad från t ex dagstidningar som är beskattade till 11 %.

Det här är en enorm industri, både vad det gäller miljöförstöring och ekonomisk omsättning"

Läs mer…

http://reklamfritt.se/direktreklam/

Soffe
0

Men viss reklam är faktiskt bra tycker jag, men för det mesta är det tråkiga mataffärsblad..