Folder
är ett reklamblad med vilket man kan tända kaminen/spisen med under kommande vinter.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja, det har man ju gjort x antal gånger. Nånstans finns det uppgift på hur mycket reklam man får på ett år och hur många träd som går åt…..
Reklam!!Att dom bara orkar sända ut den.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Reklam!!Att dom bara orkar sända ut den.
Man ska sätta en lapp på brevlådan som säger "Ingen reklam tack" då slipper man åtminstonde den oadresserade.

Reklam är arbete för vissa och arbete växer inte på träd.
Om jag sätter lapp på brevlådan så har jag inget att tända med.
Ja du delar väl ut tidningar Free?

Nä men det finns de som gör.

Nej nu kom jag på att det kanske är Olea som gör det.

Jag vet inte, jag tänkte i första hand på tryckeriarbetare många tryckeri har lagts ner i vårt land. Men tidnings och reklam utdelare också naturligtvis. Och man kan ju göra reklamen av returpappar, går väl lika bra att elda med???
Free!!Du har helt rätt i ditt tänkande.-Någon som jobbar.Men det är ju samma!!!
Det är många yrken och jobb som försvunnit när tiderna och behoven förändrats - så kommer det nog alltid att vara också. Den goda nyheten är att det kommer nya jobb också.
"Direktreklam är mer än bara några reklamblad i brevlådan. Varje svenskt hushåll får i snitt 45 kg direktreklam/år. Det är 180 000 ton papper, på ett enda år.
Direktreklamen omsätter närmare 10 miljarder kronor om året. Mer än 10 % (drygt tre miljarder kronor) av Postens omsättning kommer från direktreklamen och Svensk Direktreklam (SDR) omsätter 550 miljoner kr/år. Direktreklamen är dessutom befriad från reklamskatt, till skillnad från t ex dagstidningar som är beskattade till 11 %.
Det här är en enorm industri, både vad det gäller miljöförstöring och ekonomisk omsättning"
Läs mer…
Men viss reklam är faktiskt bra tycker jag, men för det mesta är det tråkiga mataffärsblad..