Finlandsbåtarna.
De tycks vara väldigt populära för att åka över på ett veckoslut. Har du varit?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Det gjorde jag mycket förr, privat och med jobbet. Numer känns det inte så lockande
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Tyvärr mest fylla nuförtiden
Jag har inte åkt Finlandsbåten på 15 år ca.
Själv har jag åkt en gång och den planerade jag för särbons skull. Han fick göra många resor han aldrig gjort i sitt långa liv*fniss* som åka tunnelbana sittandes mitt emot en massa skinnklädda killar med hundhalsband och andra attiraljer. Han såg väldigt skrämd ut(efter att han stått ut med Eta!!) som jag hade lite svårt att förstå, åka spårvagn till djurgården, finlandsbåten som han tyckte var toppen, tåg till Wasa, och liten färja till Umeå.
Jag har åkt många gånger Finlansbåten. Första gånfen var ca 6 månader gammal. Skrek halva natten….Mamma fick hålla mig i famnen och pappa och min bror försökte sova.
Ja sedan har det varit resor med dom där båtarna lite då och då. Sist jag åkte över och sov i hotel i Helsinki var när jag skulle fylla 30. Ja min mamma och min dåvarande sambo satt i baren och festade min fördelsedag medans jag och barnen låg i hytten och sov…..Men roligt hade jag på den resan ändå.
Älskar Finland…..men kankse inte så konstigt då jag har mina rötter där….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag har tyvärr fått nog av Finlalandsbåtarna. Någon kanske vill lyncha mig när jag använder min humor.
Men..ändå.. jag är nöjd att mina få släktingar i Finland är andar/spöken och kommer att hälsa på mig istället. 
Ja det var länge sedan - när jag var ung och inte brydde mig om all fylla överallt. Nu skulle jag inte sätta en fot på en sån båt - men jag vet inte - det kanske finns bättre båtar numera?
Däremot vill jag göra en resa till Talinn - alla som gjort det rekommenderar det. För stadens skull alltså - inte själva resan kanske 

Sista gången var för 8 år sedan, åkte med en väninna till Åbo men tyckte det var för mycket fylla och stökigt. 
de ÄR ju populära för all mat/smorgasboard..
"billig" sprit
o allt raggande…Trevlig dans,menar jag :- )
..har jag hört..
(nä,jag har inte..)
Talinn har jag heller inte varit till,men fick senast idag rekomendationer om..
samma som Maggan,staden är väldigt vacker,inte bara "tre hus i två fotovinklar",Men shoping var inget att tipsa om,dyrt som ###.
härifrån var det mer Danmarkskryssningar Göteborg-Fredrickshavn(?) som var(?) poppis,(länge sedan jag kollade upp)
det var samma koncept där…
TREVLIG dans,typ. :- )
penke
Min mamma fick efter sig en 35 åring förra gången vi var på Finlandsfärjan…..
Han tittade väldigt snet på min mamma tydligen då min dåvarande sambo gick och satte sig hos min mamma.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag och sambon åkte för ca 10 år sedan när vi precis hade träffats. Vi hade väldigt roligt. Men vi var så nyförälskade att vi var ganska mycket i hytten hehe
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Där ser man vilka bekännelser som kryper fram.
…men suomi-pojat ovat mahtavat!!!!..maaassssa puss o gull 
Mina barn åkte med sin mamma, moster och kusin på en 22 timmars Ålandskryssning förra helgen, toppen tyckte i alla fall ungarna.
Själv har jag inte åkt över med färja sedan 80-talet.