Matförslag...
Kära LK:are…kan ni hjälpa mig?
Vi har ju haft lite jobbigt hemma några veckor då svärmor avled och begravdes i Tisdags.
Så jag tänkte försöka muntra upp min käre sambo lite, och bjuda på något x-tra gott till middag ikväll, men har total ide´torka!!
Har ni några förslag??? Vi äter det mesta….
Tack på förhand.
Det här är enkelt och går snabbt:
Förrätt: Vitt rostat bröd med salladsblad, räkor, en klick röd eller svart kaviar, hackad lök o citronskiva. Vitt vin.
Varmrätt: Rostbiff, potatisgratäng, sallad och rött vin.
Efterrätt: Fruktsallad med glass. Ev. desertvin.
Smaklig måltid

Kyckling i lergryta är min ena favvis… Lägg grytan i blöt några timmar. Skär Potatis, morötter, kålrot och purjolök i bitar som du lägger i botten. Salta lite, smula i en hönsbuljongtärning. Sedan delar du en kyckling på mitten. Pensla dem med grillolja och salta lite. Sedan sköter det sig själv i ugnen.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#1…Riktig festmåltid..tack 
#2…Det där låter gott..Hur många grader och hur länge i ugnen? 

175 Grader - hur länge beror på hur stor lergryta och kyckling du har. Men en timme ungefär.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#4 Mmmmm…provar jag inte det idag, gör jag det garanterat inom en vecka….

Här blir det grillat… kycklingfilé till mig och kotletter till mannen. Till det blir det klyftpotatis och avocadoröra med en fräsch god sallad.. ja åsså öl förstås 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Grillad baconlindad kyckling med tzatziki, grillade hela majskolvar och nypotatis, körd i ugn med flingsalt.
Rabarberpaj med vaniljsås om man gillar kokos är det gott att ha i pajdegen som jag bara har ovanpå.
Shar
Hos mig blir det vårrullar med söt sås samt ungsstekta grönsaker till.
Det lutar åt ett glas rött till det!
Mmmm…Tack för alla goda förslag!! Blir sugen på det mesta….
Det blev #1 som vann. Det var perfekt för denna kvällsmat..Gubben jublar och då är det mer än OK …Tack GunillaF!!!
Och nu efter allt det goda blir det massa god öl och vin…och trevligt sällskap…
Ha en härlig fredagsvkäll allihgop!!
Och Tack igen GunillaF 

Härligt….Vägen till mannens hjärta… Vem vet vad det blir fram på nattakröken…