Att vakna med en melodi...
Jag har för vana eller rättare sagt det händer ganska ofta (ett par gånger i veckan) att jag vaknar med en melodi i huvudet av någon anledning.
Senast var det "Gulligullan koko som en gök" med Jokkmokks Jokke. HUR KUL ÄR DET????
Sedan tar det flera timmar att få bort denna eller någon annan låt.
Är det bara jag som har det så här eller?
Min man bara skrattar…
/Maria
Nejdå, du är inte ensam…idag har jag Carolas När löven faller i huvudet. Jag lyssnar aldrig på henne men den bara poppade upp idag, sen blir det mycket Bä Bä och sånt nu när Noah börjat vilja sjunga 
Amor Vincit Omnia
Va, fränt alltså för jag har det likadant i olika omgångar och tro det elelr ej men jag har fått höra samma melodi.
Och hur kul är det ja???
Vi kanske är lite koko..fniss!

Jadå, hela tiden har jag det så… det konstiga är att det är ganska ofta som det är musik jag inte alls gillar! Och att då ha det på hjärnan en hel dag är lite irriterande…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#2,3 Det är precis det jag menar…om det ändå vore någon musik man gillar
#2 Javisst måste vi vara lite koko…underligt sammanträffande…
/Maria
¿ är du riktigt klok ellä`? :- )
..inte när jag vaknar,jag kan "drabbas" mitt på dagen,när jag står o jobbar,ibland har jag en ..friskluftsmask över mig,då kan jag sjunga i den *skratt*
oftast är det lite "knäppa" låtar,typ Gulligulla,koko..
det är så knasigt att jag blir glad av det..*ler*
penke
Hahaha.. Nu fick jag mig ett gott litet skratt :-D
Jag har oxå varit med om det många ggr och det kan va både störande och lite kul..
#5 Nåt fel på mig måste det ju vara eftersom detta sker i drömmarnas rike och precis när jag vaknar
Jag bara bävar för mitt undemedvetna…
/Maria

#7 Jag har det även under natten… om jag vaknar till mitt i natten har jag nästan alltid en låt som spelar 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det har hänt mig många ggr att jag drömmer att jag lyssnar på en låt, när jag vaknar så spelas den låten.. Det beror nog på att jag har radion på om nätterna och då hör jag väl det på något sätt även när jag sover..
Sist jag hörde en låt så var det en kvinna som sjöng Volare åhåhåhååååå, jag trodde jag skulle bli knasig hela dagen med samma låt, sen visade det sig att det var en släkting till någon jag känner som ville fram.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#10 Det är lite sådana funderingar jag har också…
Fast det här med Gulligullan vete f…
/Maria

Jag har också nästan alltid en låt i huvudet ofta samma låt som återkommer lite efter min sinnestämning. När jag är nere ofta solitude med black sabbath. Den mest töntiga jag haft i vuxen ålder är väl Herr Gårman som satt i mitt huvud en längre period och var jäkligt irriterande, kom på en till nu när jag skriver och tänker efter "gullefjun" hur jobbig är inte den.
Jag hade för några år sedan en lång period när det spelades in i min skalle…Trasiga skor….Den var envis skiva som älskade min skalle, men jag älskar den låten också. Men den försvann lika snabbt som den började.