Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 841 ggr
penke
0

Distanshealing-övning V

¿ sitter det i ryggmärgen eller har ni glömt under semstern ?

Övningen alla kan vara med på.

Ikväll  Torsdag 090806 Klockan 21.00 o ca. 10-15 minuter framåt

Till: Soffe

För de som aldrig provat/gjort något liknande tidigare,eller vet var healing är,kan bara försöka tänka en kärleksfull tanke/båge till Soffe.Stöd,kraft,bot.

Lugn,den hittar själv fram ni som provat på healing,men inte på distans kan göra liknande,och/eller be eran/en guide om hjälp.

Nu kanske några vet vad som ..fattas henne,var vänlig o berätta inte om det,eller begränsa din healing "dit",fungerar det bra för dig att *skicka* kan du känna av vad som fattas henne,det kan ingå i övningen.

Healing är egentligen inget krångligt) *tänk/skicka kärlek*

Den mest grundläggande formen av healing är en *kram* (menar nu inte en ytlig hälsnings"kram" på jobbet),när du delar en kram,tror jag nog de flesta känner något (?) *ler*

Där har du den ..hemliga kraften Samma lilla extraövning som med Clary ,fundera/känn in om Soffe står upp,sitter i gungstol,köksstol,fåtölj eller ligger på sängen /soffan..eller (kanske känn in vilka färger hon bär) men krångla inte till det,bara *skicka* en kärleksfull ljusbåge till Soffe

*ler*

penke

Mads
0

Jag är helt klart med !

Kram

Amor Vincit Omnia

Cristine
0

Härligt Mads!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Det här blir ett bra träningstillfälle och jag hoppas att många vill vara med och öva. Läs igenom Penkes beskrivning och se att det är enkelt.

Soffe
0

Tack för att jag får vara med, nu blev jag rörd :-)

[GunillaF]
0

Så klart du får vara med…. Ikväll kl. 21.oo hoppas jag vi är många som "kommer och hälsar på dig"!

Kramen

Soffe
0

Ja Tack.. Det ska bli spännande :-)

solblomman47
0

Jag ska försöka om jag är hemma.

Kram/Solis Flört

[GunillaF]
0

Det är bra Solblomman!

AnnL
0

Jag är så klart också med. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

signemo
0

Skall försöka. Bara jag inte glömmer av det vid 21.00  Påminn mig gärna om jag sitter vud datorn

Var rädda om varandra

penke
0

/Oh boy!
Vilket vackert väder, solen skiner idag/
(p.p)

äntligen sommar..bara typsikt att den kommer när inte alla kan sitta inne på svala AV-kontor,en del tvingas ha semester någon vecka till..  :- )

Har ni börjat coola ned för att hinna värma upp till Soffe´s stund
klockan 21.00..(?)

(tror ni hon är lite nervös *ler*?)

Nu ska jag passa på att blöta ned en del i trädgården..

penke

[MargaretaA]
0

Ja nog är det varmt och skönt alltid - jag har gäster och har svårt att komma loss, men jag hoppas att det blir en bra session för Soffe!

penke btw - hur gör du dom upp-och-ner-vända frågetecknen?

jag har testat och det funkar inte att vända tangentbordet uppåner! Tungan ute

penke
0

bara en idé..
OM du vill,be dina vänner att kl 21.00 fatta varandra händer o tänka EN minut på ..en nätvän…

de här ¿ ?
såklart man inte håller tangentbordet upponed
man skriver med händerna bakom ryggen !!

*hihi*

eller.håller man nere Alt -knappen o skriver 1 6 8 ,släpper Alt -knappen,
för mig fungerar det bara med sifferblocket ..till höger på mitt tangentbord,alltså inte med siffrona ovan bokstäverna.

Nu kommer jag inte ihåg alla olika symboler o krumelurer som döljer sig bakom andra Alt (plus) tre siffror
det uppånedvända ¿ tycker jag är ..funktionellt

såå,Soffe
knappt en timma kvar *ler*

penke

Soffe
0

Jag är med kl. 21.00 Men om det blir exakt på hundradelen vet jag inte *hehe* Den va inte rolig ens :-P Jag kommer sätta mig lugnt i soffan då iaf och sitta kvar där en stund, sen återkommer jag hit här och berättar om eller vad jag upplevt..

penke
0

No worreis Soffe
vi kanske märker OM du glömmer av tiden..eller sitter ivrigt väntande.. :- )

En tanke"tjuvkika" inte på vad som redan är skrivet när du ..känner dig färdig/redo
o öppnar tråden
spalta ned några stolpar på ett papper,så slipper du styras av ord
du skymta

för det är bra om du väntar en stund innan du börjar/berättar,
då har fler hunnit skriva sina
även om du och alla vi,är nyfikna :- )

penke

Soffe
0

Okej.. Det ska jag göra..

[MargaretaA]
0

aha var det så "lätt" ObestämdFlört

Cristine
0

I,m ready!Obestämd

[GunillaF]
0

Är ni redo….det är bara några minuter kvar.

Jag har öppnat upp, tänt rökelse och ljus + några andra små "hyss" jag har för mig ibland..

Vi gör som Penke beskrivit…

För de som aldrig provat/gjort något liknande tidigare,eller vet var healing är,kan bara försöka tänka en kärleksfull tanke/båge till Soffe.Stöd,kraft,bot.

Efteråt skriver vi här i tråden om de upplevelser vi haft.

Ev om vi känt om/var Soffe har besvär och kanske vi to.m. kan beskriva vad hon har för klädsel på sig…om hon satt eller låg…mm.

Efter förenade krafter ses vi om en stund.Glad

[GunillaF]
0

Jag känner ett tryck/svullnad över näsroten.

Det kliar i hårbotten, mest på vänster sida bakom örat, samt på höger kind…. hm…

…så jag har hållit ditt huvud mellan mina händer och skickat värme och kärlek, samt försökt komma åt svullnaden i näsan och masserat den.

Vet du Soffegumman, … du ska inte ställa för höga krav på dig själv. Du är en bra människa. Älska dig själv för den du är! Du duger!!Glad Du är duktig!

Jag tycker att det såg ut som du låg avslappnad med en grön filt/tyg dragen över dig.

Kramen!

Mads
0

Kände också ett kli i hårbotten och har pysslat om dig, kramat dig och försökt sända ljus och styrka till din lilla goa själ.

Kramar

Amor Vincit Omnia

penke
0

Ikväll blev det annorlunda på sitt sätt,som vanligt.. :- )

Det kanske har betydelse för någon,om jag berättar hur jag kom dit,i vanliga fall brukar jag "bara" sträcka ut en *tanketråd* ..
Nu var det som om jag flög med genom rymden,hann inte vända föttrna nedåt o landa på dem,när *bågen* kurva tvärt nedåt
..klumpig entrèe ..

jag såg inget ..rum,bara Soffe som satt "mitt i" ett vitt töcken,
lite ihopkrupen,..kutryggig..klädd i en lila "pyamas" …

ngt jäktad efter min entrée,försökte jag *se* om/var det var något att fokusera på..såg inget,så jag gick runt,stannade bakom ryggen,la händernan..inte på axlarna,strax nedan..mellan axlar och *vingfästena*,förutom lite kittlingar i näsan,kände jag inget kroppslig,
bara,att du/Soffe liksom hulkade/snyftade..skickade in grönt/rosa(kärlek) och gult(energi) !
fortsatte försöka scanna av..
fortfarande bara i näsan
gled runt,ser dig framifrån..
då *ser* jag att du liksom försiktigt försöker veckla ut dina *vingarna*

Jag tror min *kur/bot* till dig denna gäng är,ord:

Våga öppna dina vingar
(jag såg hur starka de är)

avslutade med att dra fingrana över din näsa..
då slutade det att kittla i min..

en touch på huvudet och hem.

*ler*

penke

Cristine
0

Jag såg att du satt klädd i ljusa kläder i en blommig soffa (mönstrad) la du dej ner på slutet?

Jag höll också i huvudet för jag såg som att du brukar ha värk i huvudet just över högra ögat. Du verkar spänd i kroppen så jag gick över hela och just över de två första fingrarna på höger hand kände jag som små stötar(det var kanske min egen). Sedan instämmer jag i vad Gunilla sagt om krav och älska dig själv och att du är duktig.

Kram

Soffe
0

Nu skriver jag!

Tack så mkt för healingen allihop! :-)

Jag känner mig lugn och avslappnad, känns bra helt enkelt. Jag har suttit vid datorn, men det har funkat bra ändå. Känner mig inte tung eller så, utan naturlig typ :-)

#20 Jag har nyst mer än en gång idag, så jag vet inte om jag har blockeringar i nosen kanske :-)
Stämmer att jag har höga krav på mig själv och det har att göra med att jag känner som att jag måste va perfekt för andra.. Jag har blivit mkt nedtryckt i min uppväxt och därför har det blivit på så sätt att jag tror att jag inte duger inför andra människor.. Jag har inte vetat något annat..
Svårt att älska sig själv, men jag tycker oftast om mig själv och jag vet innerst inne att jag duger för mig själv, det handlar mer om att duga inför andra människor.. Så detta med tarotkorten och healingen har hjälpt och hjälper mig på vägen i min självkänsla och självförtroende..

Grönt gillar jag, men äger ingen grön filt hemma.. Tack för Kramen och Kram tillbaka :-)

#21 Tack för din goa energi Madde :-) Jag har haft svårt och känna riktigt då jag varit och är lite trött i huvudet, men visst har healingen hjälpt lite iaf..

#22 Intressant upplevelse du haft :-) Du nämner oxå om min näsa som jag nyst med idag.. Lila är ju positivt iaf :-)

Vad menar du med Våga öppna dina vingar? Och att de är starka?

Tack än en gång allihop för healingen :-)

Kramar om er!

Soffe
0

#23 Jag har suttit hela tiden. Jag har ett svart/vitt randigt linne på mig. Jag har en mönstrad soffa med en del blommor på i olika brun/beige färger. Nja värk i huvudet brukar jag inte ha, men jag hade lite spänningar innan sen jag kom hem från stan, så de va på väg me huvudvärk och jag är lite spänd än, men inte så farligt. För övrigt är jag avslappnad.

Kram!

[GunillaF]
0

Det är huvudsaken att du älskar dig själv och känner att du duger åt dig själv…. Då skiner du inför andra.

Den gröna filten kanske betyder att jag tycker att du ska bre på dig ett lager av kärlek. Hjärtchakrats färg!

Soffe
0

#26 Sant. Jo grönt är en färg jag gillar. Jag brukar se rosa färg när jag healar, då känner jag kärlek.

solblomman47
0

Jag satt på balkongen och hade en fin solnedgång med många färger som jag tog in och skickade vidare till Soffe framförallt guldstrålen som jag skickade kom det  mycket ljus o kärlek o styrka till dig.

Känner ett tryck över huvudet ungefär som spänningshuvudvärk och blir väldigt trött trodde att Soffe mådde så men får sedan en rejäl huvudvärk så jag gick o la mig och somnade har nyss vaknat ska ta en tablett o sova för natten har ont i skallen fortfarande. 

Nu när jag tittar ut är det en underbar stor måne som lyser över husen.

Kram Flört

penke
0

´säckta att jag svara igen,lite sent
ett telefonsamtal jag var tvugnet att ringas tillbaka.

Skönt att det verkligen var din näsa jag kände ..,
"ibland" kan jag bli osäker på om det är h*ns eller min egen..
hoppas det verkligen släååte..

ovanför *vingfästena* valde jag av någon anledning att kalla dem,
skulderbladen,o att det var där jag lade mina *händer*..

det jag fick till mig var…Du kan flyga,Du har styrkan,Lita till dig själv!
Dina Vingar bär..Var Stolt, och veckla ut dem

nu ska du kanske inte tolka detta bokstavligt…*skratt*

att du var klädd i lila,var nog oxå symbolist,lixom vingarna (?)
lila är för mig en andlig färg,som du var klädd i ..
det får du tolka själv ..

*kramen*

penke

Soffe
0

#28 Tack för healingen solis :-) Guld låter härligt :-) Den färgen har jag fått till mig förut när jag healat mig själv eller mediterat. Måste ut o titta på fullmånen sen.

#29 Menar du att jag ska va stolt över mig själv? Att jag ska tro mer på mig själv? Har det med den lila färgen o göra, för mig känns den mest andlig.

penke
0

#Soffe

..inte nödvändigtvis har färgen med det att göra,
tolkade det mer som att du ÄR en andlig person
(inte en ..ängel,men av det stoftet många andliga är..
ääh,hur ska jag förklara nu..Du är en andlig person.

det jag *såg* var att du liksom gömde,kurade ihop dina Vingar
gjorde bara lama,försiktiga ..vift med dem,som Om de inte dög
det gör dem!
*skratt* fick en liknesle till;den fula ankungen.
bred ut dina vinga.."lämna dammen"(¿?)

Men,det är du som ska leva ditt liv…

penke

Soffe
0

#31 Aha. Nu börjar jag haja mer va du menar Glad Jag tycker inte att jag gömmer mig så värst, beror på om det är något speciellt område, men jag tolkar som att det handlar om mina inre gåvor jag har.

chik
0

soffe..Vist blir det en behaglig känsla??

O du är guld värd soffe…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Soffe
0

Jadå det kändes bra :-) Och nu känns det lite bättre :-)

penke
0

..du ser inte horisonten om du inte reser dig upp..
sträck på dig,var stolt
jag såg vingmusklerna,de finns.

Oavsett vad du än ger,lägger fram..delar med dig av
gör det inte ursäktande..som om du ber om de inte riktigt duger,
som du själv måste hitta felen på dem..

Det är din Gåva,som du delar.(punkt)
hur andra tolkar..tjaa!

Jag tolkar Vingar som en frihet..(med sitt ansvar,)
men något som man kan flyga vidare med,lämna det trygga
få luft under vingarna,de är en möjlighet

Vårda din gåva,men var inte rädd för den..

¿ krånglat till det mer nu..? *ler*

Jag har inte passat alla gånger du .."gör ett test",
kanske vågar jag..nästa gång :- )

penke

chik
0

Penke!!Min lilla vän.Du skriver så vackert o bra.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Soffe
0

Låter så invecklat: du ser inte horisonten om du inte reser dig upp.. Jag förstår inte riktigt.. Är det något jag ska prestera för att det ska bli bättre eller?

penke
0

nä,du ska bara våga,själv
inte fråga andra "hela tiden"(se bakåt)

Jag menar,att du presterar redan bra,
som du delar din Gåva.

läs all feedback du får !
Om någon tolkar det du delar ..dumt,
är det deras tolkning("problem")

penke

AnnL
0

Tydligen något fel med min dator. Jag hoppas komma ihåg vad  jag kände o såg o skrev tidigare.  Rynkar på näsan

Såg en liten man med vit grå, liten mustach o lite mer skägg under hakan. Kan vara din mentor. Verka känna dig väl.  Kände en oro i hela kroppen som att du måste lugna ner dig och ta hand om dig själv.

Att du har en gåva som inte får ta överhand med ditt egna jag.

Kram Ann

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Soffe
0

#38 Okej. Jag förstår. Tack för hjälpen :-)

#39 Ja jag brukar ha någon äldre man som springer här, men om det är min mentor vet jag inte. Jag har känt av olika äldre gubbar eller så är det samma, ingen aning. Jag försöker ta hand om mig själv så gott jag kan. Nä gåvan ska inte va mer än jag själv. Jag är ju ändå Jag.

Tack för din hjälp :-) Kram