Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 408 ggr
Toyan
0

Bilder

God middag!

En fråga bara, vart hittar man alla fina och roliga bilder, som tex Gunillas roliga godmorgonbild?

Hur gör man för att lägga in en bild? Jag är urdålig på sånt.

Glad om någon vill berätta hur man gör.

Toyan

[Pirkkolino]
0

Jag skulle också vilja veta samma sak. Glad Jag har bara smileysar, men inte andra bilder.

Pirkko.

[GunillaF]
0

Om ni skrollar tills ni kommer längst ner på första sidan så ser ni en artikel om upphovslagen.

**Upphovsrättslagen
**Upphovsrättslagen
Upphovsrättslagen innebär att man inte får vidarepublicera andra personers framställda material (artiklar, foton, musikalster, konst, dataprogram etc etc) utan dennes medgivande. Läs hela artikeln

Gå in där så hittar ni länkar till flera olika siter där ni kan hämta bilder.

När ni hittar en bild som ni vill ha med i tråden så kopierar ni den och klistrar in den där ni skriver.

Man kan även spara bilden i en mapp, ta fram den genom att klicka på  Bifogad fil: 

så kommer den som en liten ruta bredvid det ni skrivit.

Och om ni vill att det ska synas en stor bild så klickar ni i rutan där det står: Visa bild direkt i inlägget

Jag hoppas att jag inte snurrade till det för mycket.

[Sisa]
0

Har jag fattat detta rätt, man får alltså inte hämta bilder var som helst

och kopiera dessa?

Sisa

Toyan
0

Tack så hjärtligt Gunilla!!Glad

Det är inte alls snurrigt men nån garanti att inte jag snurrar till det finns inte..*ler*

Toyan

[GunillaF]
0

#3 Nää, man får inte ta bilder var som helst.

Cristine
0

På Photobucket får ni ta hur många som helst. Det är bara att skriva på engelska vad ni vill ha in. t.ex Good morning, peka på bilden ni valt ut spara den på mina bilder när den poppat upp eller kopiera.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Varje dag lär man sig något nytt..inte visste jag att Maggan lagt in dem under upprätthovslagenFörvånad

Jag har mina på favoriter.

Vill ni ha andra gubbar än de som hör till rutan finns det här.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#6 Photobucket är en jättesajt och där finns förutom den fria delen också hundratusentals privata bildsidor, de bilderna får man inte ta. Jag har själv en sådan sida på Photobucket.

Några gånger har bilder tagits där utan lov och jag har fått meddelanden av andra om att de sett mina bilder någonstans i något forum under någon annans namn. Detta har jag då genast anmält till webmaster för den aktuella sajten.

#3 I den här världen existerar ingenting längre som inte ägs av någon utom möjligen ljuset, mörkret och vinden. Allt bildmaterial är ju någons och tar man det utan lov blir det ju stöld.

Man måste fråga upphovsrättsinnehavaren om lov innan man tar en bild och använder den. Som Gunilla och Cristine påpekat finns det sajter där man fritt får låna och använda bilderna.

[Sisa]
0

Tack peter54,

jättebra att få veta detta.

Sisa