Sårbar
I går fick jag uppleva hur sårbart det kan vara i denna "kortvärld". Jag har sällan kontanter i plånboken eftersom det är så smidigt att betala med kort.
Några hundra behövde jag ändå i kontanter i går så jag stegade iväg till en bankomat för att göra ett litet uttag….
Stoppade i kortet, slog koden….och vips…inget hände!
Jag tryckte på avbryt mm…hur länge som hellst, men nej… Maskinrackaren hade stulit mitt kort!!! Om det hade varit så att jag slagit fel kod så hade jag fått nya försök.. det brukar vara så!
Efter svettigt ringande till bankers olika jourtelefonnummer, spärrande av kortet (med rätt så mycket pengar på) så fick jag tag i en ovanligt hjälpsam kille på Handelsbanken som flyttade över mina pengar till ett annat kort jag har!
Vilken himla tur att jag hade ett till…. Annars hade jag fått stanna "på resande fot" tills på Måndag när bankkontoren öppnar!
Oj vilken otur.. Hemskt med tanke på hur många bankomattjuvar det finns..
Ja vad läskigt det är med korten ibland….blir alldeles svettig varje gång man ska använda den…Finns det nåt kvar eller har nån "lånat" ????? 
Jag är ju då en sådan slarver som tappat väska & plånbok mååånga gånger genom åren och fått spärra kort, beställa nytt och låna pengar så länge tills allt är fixat. Dock länge sedan nu…peppar, peppar 
Amor Vincit Omnia
Jag stog kvar vid bankomaten en dryg halvtimme tills jag fått mitt kort spärrat så inget är stulet. Det var att få pengarna över till det andra kortet som var lite kruxigt….men det gick med kvinnlig list…
Hihihi…
Det har hänt mej också..otroligt jobbigt och det som hände på Ica var ännu värre. Jag storhandlade och vagnen var rågad, kommer till kassan, 2.500 ska betalas så visar markören att jag inte har några pengar. Jag hade tittat efter innan jag åkte ner och hade över 4000 så jag insisterade men inget…
Totalt så fick jag lämna tillbaka varorna, bl.a kött och fisk som jag köpt vid disken. Det första jag gjorde när jag kom hem var att titta på kontot och där stod de
4300.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#5 Men….va konstigt! Hade banken nån förklaring till det då?
Jag var aldrig till banken!
Jag fick inte tid för nästa dag var jag tvungen åka tidigt till Birsta.
Gissa om jag var nervös när jag gav kortet..men det gick bra. Jag hade dottern med och hennes kort på i fall.
Cristine ibland kan det vara så att kortläsaren i butiken inte får kontakt med banken och då godkänns inte betalningen - det har hänt mig några gånger. Då brukar jag bara gå ut runt hörnet och ta ut kontanter i automaten i stället. Det kan ju ha varit det som hände dig också…
Ja jag har varit med om det där med. Kortet fungerar inte i butiken, men då har det varit fel på deras aparater inte på mitt kort. Pengar har det även funnits på kortet.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Obehagligt var det och ingen automat i närheten. 1 mil till närmsta.