Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 355 ggr
Cristine
0

Arvet vi fått.

Vi ärver föräldrarna och många möbler är oss kära så vi tränger in dem bland dem vi redan har och det blir en blandning av gammalt och modernt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag tycker att blandning av modernt och gammalt kan bli riktigt snyggt! Det gäller bara att få ballans.

Cristine
0

Oja visst är det snyggt med blandat och gammla möbler tillför dessutom sådan värme.

solblomman47
0

Visst kan det bli snyggt men det får inte ta över=)

Själv har jag lite för mycket av arvegods för tillfället, sparade en del för ev om mina barn ville ha men tydligen är de inte intresserad så nu håller jag på att städa bort en del som jag ska sälja till loppisgubben.

Har sparat ett fint skåp efter mina föräldrar det finns ett likadant bord (runt som man kan höja o sänka) och fyra stolar dessa har jag inte bestämt mig för om de ska bli kvar eller inte.Få se när vi kommit så långt med renoveringen nere om de ryms när vi ska ha ny soffa o bord.

Sedan finns det tavlor i uppsjö och en massa annat smått o gott en del ska vara kvar men resten få gå (sen finns det två viljor tyvärr det den ena gillar vill inte den andra ha)*s*

Jag tycker inte att det gammla ska få ta över men som det ser ut nu så är det bara en lagringsplats för inget används står bara i skåp och tar plats.

Var på en seans i våras där det kom fram att jag inte skulle fylla överskåpen igen och att man inte måste spara på sånt man fått ärvt mm. Det tycker jag låter bra eftersom det står och tar plats.

penke
0

En lagom blandning blir ett *hem*

både köpt o fått,ärvt o snickrat,auktion o ikea.

Det solblomma skriver är viktigt,att inte "tvingas/tvinga" överta någon annans möblemang,"detta är ovädeliga släktklenoder,så värda att de inte får användas eller säljas"
tränger de då ut det egna möblerna o boende från huset …

däremot om/när man kan göra några,till sina egen *ler*

man ska ju bo i sitt hem,inte ha det som museum.

penke

Cristine
0

Nej man ska bara ta till vara det man känner för och inte känna sig tvingad. De som gått över bryr sig inte om värdsliga sakerlängre och blir säkert inte gladare av att du tränger in soffan som mamma älskade.