Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 473 ggr
Cristine
0

Hutlösa priser.

Fast ekonomin är värdsomfattande och man tycker allt skulle bli lite billigare, så har många mat varor gått upp och det är inte det enda, det blir bara mindre och mindre kvar i fickan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Soffe
0

Ja det kan man lugnt säga.. Gillar inte att räntorna är höga heller..

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vår matkasse har blivit mycket dyrare på sista tiden. Och äta, och äta bra det vill vi…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

japp!!Priserna har dom höjt o sen är det mindre i paketen.Det är ju sådant som man inte tänker på.

Knäckebröd har jag i en ask o där har det inte fått plats utan några har blivit över men nu är det gott om plats.

Så en drick sort som är i 1 1/2l flaska där är det nu mera bara 1.1/¤ o det är ju inget som man tänker på…..

--Så det är dyrt o vara fattig--

Lena.P är jag i verkliga livet.

Toyan
0

#3 Det är sant chik, inte katten är förpackningarna fulla, tänkte på det senast igår när jag höll upp en nyinköpt plasttub handcreme mot ljuset, den var definitivt inte full. Tycker det är lurendrejeri.

Hoppfull
0

Men inte är väl räntorna höga nu? Det är väl precis tvärtom… eller har räntorna höjts de senaste veckorna när jag haft nyhetssemester?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

aggeelin
0

Jag har nyss varit och storhandlat, ca 2000 gick det på fast det egentligen inte var så mycket mat. Kaffe för 100 kr, kaviar, hårt bröd, tvättmedel, toapapper, köttfärs, mjölk och yoghurt… mm Faktiskt inga onödighetssaker…

Soffe
0

#5 Jag menar vissa räntor som gäller privatlån.. Det är många som har skyhöga räntor..

fibro
0

Tyst  Ja vad ska man nu snåla in på….Äta måste man ju och inte unnar vi oss speciellt ofta eller dyrt…Handlar mest det som absolut behövs….SKITDYRT!!!

[GunillaF]
0

Ännu större anledning till att vi borde ta reda på det som erbjuds alldeles gratis ute i skog och mark. Sylta, safta, koka in….Om man har möjlighet alltså.Flört

[peter54]
0

#0 Ja några sitter någonstans i ett hörn av världen och skor sig på oss genom att låta bli att sänka priserna i takt med det ekonomiska raset.

Hoppfull
0

#10 Precis!

Jag får "passande nog" sänkt ersättning nu om någon månad och det är ju lite tungt men det löser sig förstås det med!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

penke
0

..det är dyrt att vara fattig som chik skriver
"dyrt"/många kronor för billiga storpack..eller få kronor kvar när de ..dumpas
eller svårare(?) att ha tiden/orken att gå ut i skogen o hämta svamp o bär(lingon/blåbär/vildhallon o allt annat)  som GunillaF skriver om

å som "alla" redan kommit på,det finns fördelar med att äta.. :- )
men,man kan välja det som finns i överflöd,just nu,istället för det mest "exlusiva",dvs följ växtsäsongen
(o de som fortfarande är kvar i det djuriska,jaktsäsongen)

penke
/*bortskämd* med både skog o potate-la´nn *ler*

aggeelin
0

Har just plockat blåbär och allåkerbär i min rabatt… Skrattande MUMS o gratis…

penke
0

..!! allåkerbär blev jag så *nyfiken* på,att jag googlade..
dels för jag var inte säker på om jag sett/smakat dem förr,namnet kändes bara vagt igen..,jag är fortfarande inte riktigt säker…

Säkert är,att de ser goda ut *ler*

ditt *lyllo*

penke

Anders 50
0

På miljonär iFokus finns just nu några läsvärda trådar om hur man lever billigt och sparar pengar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
0

*skratt*…..Men,det är lättare att bli(och förbli) miljonär om man gör på rätt sätt,det är inte genom de STORA inkomsterna man blir det,

det är genom de små utgifterna ! (sic)

…om man nu inte kämpar i flera veckor..
åsså ärver man några millar av en gammal moster.. 

ett annat sätt är att börja med den andra miljonen,den sägs vara mycket lättare att fåihop.. (?) :- )

penke

Anders 50
0

Där finns en tråd "57kr/dag till nästa lön"….mycket läsvärd  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Jag har just börjat spara till min andra miljon… den första gick inte så bra Tyst

Zabelle   

Maria
0

#17 Ja den tråden är både läsvärd och "rolig" jag fattar ingenting…Obestämd

/Maria