Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 322 ggr
Cristine
0

Många problem!

När man inte har några pengar är problemet mat. När man har pengar är det sex. När man har båda är det hälsan. Om allting är helt strålande är man rädd för döden.

J P Donleavy

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Hupp, jag har nog problem mad alla tre, vad gör man då FlörtSkrattande

[GunillaF]
0

Jag har inte några problem med något…. Visst har jag det bra!Glad

Cristine
0

Min hälsa är turligt nog bra och jag är inte ett dugg rädd för döden.Glad

Free-spirit-minded
0

Jag har inte problem med något av dem, jag är inte rädd för döden men sätten man kan dö på kan skrämma mig

Hoppfull
0

Jag har inte så stora problem med något av de tre heller… men jag har haft… och saker kan ju alltid hända. Men jag har valt bort oron för eventualiteter så nu är mitt liv himla bra tycker jag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Toyan
0

Min hälsa är bra, och jag är inte heller rädd för döden, ibland är det mer månad än pengar.  Sex…??? Jag lever singelTungan ute

[Pirkkolino]
0

Jag gör inte..problem..av någonting, utan anpassar mig efter alla omständigheter…och varför ska man vara rädd mot döden…eftersom man kommer garanterat att dö en dag. Vad är mening att bära inom sig onödiga rädslor. Enligt mig, ingenting.

[peter54]
0

Man behöver knappast göra problem av något för att ha en god andel av dem ändå. För mig bär alla de tre initialfaktorerna som ett slags problem, även om det inte är något jag hänger läpp över. Att vara rädd för döden förefaller meningslöst oavsett om man tror att det finns något på andra sidan eller om man, som jag, tror att det är det absoluta slutet för den molekylära konstitution som är jag.

Så … min hälsa är hmm, omfattande allt övrigt att önska.

Pengar; har varit ett problem sedan dag 1, till stor del som en följd av problem ett.

Sex; problem är väl kanske att ta i, men problem ett har fört med sig konsekvenser även för problem tre, i första hand i form av 20 år av impotens.

Jag tror att alla har sin beskärda del av problem, men jag tror också att det är inte problemen som är problemet, utan hur man betraktar dem och med vilken attityd man ger sig i kast med dem.

Man skulle kunna säga som följer; det skulle vara bra bekvämt att inte ha några problem alls, men å andra sidan ska man veta att all form av bekvämlighet är av ondo i längden. Detta innebär i sin tur att genom sin bekvämlighet skulle man få allvarliga problem …

Cristine
0

Du har så rätt så!

evrekaw
0

Inte ett dugg rädd för döden…

Hälsan är skrutt…

Sexlivet… He he… det anser jag vara en privatsak… Men… Klagar inte…SkämsCool

Pengar - okej… Inte rik, men har så vi klarar oss…

Håller med Peter - det är inte hur man har det, utan hur man tar det… Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."