Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 326 ggr
Cristine
0

Sant eller inte!

Hövlighet betyder som regel att man inte säger till folk vad man tänker

Katerine Hepburn

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

japp!!Så är det.Munen säger en sak o tanken en annan..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Det är svårt att vara hövlig mot någon som är spydig,men jag försöker vara hövligt spydig tillbaka och med ett stort leende på läpparna.SkrattandeTyst

[MargaretaA]
0

hehe helt i min smak Cristine Flört

Jag tror att en spydighet framförd hövligt svider mer än en som uttalas i vredesmod Tungan ute

Mads
0

Inte sant säger jag för jag kan vara hövlig och mena det Flört

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

Vet inte om jag håller med riktigt.. Är inne lite på samma teori som Mads..

Hoppfull
0

Hehehe, det hon menar är väl att man är hövlig om man inte säger ALLT man tänker. Man kan ju t.ex. tycka att någon har rasande fula brallor men är hövlig nog att behålla den åsikten för sig själv…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mads
0

# 6 Jo, jag förstår konceptet men det är inte alltid man tycker något negativt eller något som inte kan uttalas, dock finns absolut dessa tillfällen också…oh yes Glad

Amor Vincit Omnia

[MargaretaA]
0

hmm… jag får erkänna att jag inte är riktigt säker på vad mads menar. Visst är man väl hövlig mot dem som förtjänar det - och då menar man det. men ibland när man stöter på ohövliga personer bemöter man dem ändå hövligt bara för att man är väluppfostrad och inte har det i sig att vilja vara ohövlig tillbakaOskyldig

Mads
0

# 8 Jag menade vad du skrev fast formlerade mig annorlunda, ibland är man hövlig/trevlig för att man menar det och ibland för att man är väluppfostrad Oskyldig

Amor Vincit Omnia

Cristine
0

Ja det kan ju vara så att bekantskapen kommer för att visa upp en klänning hon kopt "på stans dyyyraste affär" fast rätt så billigt ändå.."baara 1.600" och jag kan tycka att den ser ut att komma från Myrorna! Men jag är hövlig nog att säga att den är vacker.

Mads
0

# 10 Sånt upplever man ofta tycker jag och det handlar för min del att jag har kanske inte samma smak som alla vänner, men vi brukar säga till varandra : Åh vad fin, den passar bra hos/på dig Skrattande För man kan tycka att det är alldeles gräsligt men kanske ändå passar på eller hov väninnanGlad

Amor Vincit Omnia

Maria
0

För mig betyder hövlighet att man är artig och "väluppfostrad" och vet när man ska hålla käft…Flört

/Maria