Goder morgon 22:a Juli
God Morgon Gunilla och alla LK.are.
Jag får köpa min sylt för nu har jag lite svårt att gå på en myr och det är ju synd när man har vildmarken alldeles i närheten.
Nu ska jag göra mig i ordning för att åka och få resten av sprutorna, jag har fått samma dagar som Peter ondag fredag och måndag.
Det blåser som bara den i dag.
Önskar att alla får en bra dag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon. Tittar in en snabbis innan jag far iväg på mitt "jobb". Det är lite så när man har åkt på behandling 3 dagar i veckan i 19 år 
19 år…fy farao! Går det inte att få en ny njure?
Jag har varit njurtransplanterad och panchreastransplanterad, men det har inte gått bra och min kropp utvecklade ett extremt högt antal antikroppar mot främmande vävnad, så nej, jag kan inte ta emot något transplantat.
Media är duktiga på att "ljuga" om de här sakerna. Exempelvis framställer man dialys som något temporärt fast det går bra att leva i dialys hela livet förutsatt att behandlingen är optimalt anpassad.
man framställer också transplanterade som friska, fastän det fortfarande är så att personen är njursjuk, men behandlad genom transplantation. Grundorsaken till att njurarna blev sjuka finns ju oftast kvar även efter transplantationen.
Dessutom måste den som är transplanterad äta minst två, ofta tre mycket potenta mediciner och om man ser på saken utifrån den aspekten - alltså, hur betraktar vi en människa som för sin överlevnad måste äta starka mediciner, sjuk eller frisk? Då är svaret enkelt.
Jag lever bra i dialys och vill nog inte bli transplanterad även om det hade varit möjligt. Ångesten varje dag att det ska komma en avstödning och medicinernas biverkningar slipper jag ju.
Jag är klart nöjd med livet ändå 
God Morgon, jag har saknat er!!!!
Ser ut att bli en fin dag…ska nog ut och plocka blåbär som terapi.
Håller ju på med begravning för svärmor, måste få lite andrum nu…Kroppen värker som aldrig förr, måste få vila en dag och sen orka igen.
Ha en bra lill-lördag allihop 
Gomorron alla fina vänner som befinner sig i olika skeenden i livet.
Ni som just nu är uppe i stor sorg och saknad, ni som vandrar kring på hjortronmyrar, ni som så tappert åker på långvariga behandlingar, ni som flyttar till nytt hem, ni som sprudlar av glädje och livslust och ni som inte mår så bra just nu: Stor varm kram till er alla!!
/Mammi

Godmorgon Tankvärda ord mammi och fin bild hoppas ni alla får en bra dag i dagsjälv ska ja i väg och storhandla med hjälp av sonen förhoppningsvis Min kärra har gått sönder så då behöver jag några starka armar som hjälper mig……
må gott
#5 Tack för förklaringen Peter. Jag var en av de vilseledda!
#6 Ta det lungt fibro.det finns inga måsten.
#7 Väldigt fint skrivet Mammi och kram tillbaka.
#8 Söner är väldigt bra att ha ibland.
Ja nu har jag varit och fått min martini som jag kallar sprutan.

Ja i bland är det bra dom finns till
ska bara vänta till han vaknar…..
hoppas sprutan inte var allt för otrevlig Cristine……
Ja.. det är en annan femma..att få upp dem ur sängen innan det är eftermiddag. Tack men sprutan/droppet märker jag inte av. Jag sitter i en bekväm fåtölj med en massa skvallertidningar.

God förmiddag!
#7 Jag kan bara instämma med Mammis fina ord till er alla.
Stor kram och ha en fin dag.
Toyan

Men då får jag ju sitta här medans han sover men vill ändå komma i väg inte alls för sent ……
skönt att du inte känner av droppet !
God morgon på eftermiddagen.
Har sovit några timmar för jag fick så ont i skallen o nacken fick känning av yrsel och illamående (denna gång hann jag inte på toa).
Jag höll på med en sak på förmiddagen som gjorde att jag måste vrida huvudet åt sidorna flera gånger så jag får skylla mig själ att jag blev som jag blev*s*jag har svårt att lära om för det här med yrsel o illamående har kommit efter sen jag fick smällen av husvagn i maj.
Men nu känns det bättre o solen håller på att lysa igenom molnen. I kväll ska jag o min man gå på Musikcafe på Älvstagården i Jättendal.Det brukar vara trevligt har varit där några gånger under tidigare sommrar.
Min son och mitt bonusbarnbarn har bilat ner till Strömstad i måndags för hans tjej jobbar där i sommar.Nu har C……. lagt in bilder på facebook för de har tydligen varit på utflyckt in i Norge. Sätter in ett kort av min son längst ut på en klippa typiskt han (det har han väl lärt sig av sin far).
Sen var det en massa andra fina kort med som jag ska föra över till min dator.
Nu ska jag slänga in mattan och en del kläder i tvättmaskinen.
Ha en bra fortsatt dag.
Kram Solis 
*Fniss* jag skulle också suttit där för det finns inget annat ställe, han måste ju kunna se ner i srömmen. Fint foto Solis.
#15 Visst var det fint *s* "han var näcken med kläderna på". Du skulle bara se de övriga korten jättefina.

#14 Blir yr när jag ser honom skulle aldrig kunna sitta så, skulle trillat i
. Men det hade varit kul att kunna.
Solblomman!!Vilket fint kort.
Men håller med Free.Där skulle jag inte våga vara..Huva.
Mammi!!vad du skrev vackert…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Har inte fått just något vettigt gjort idag…
Förutom fläskpankakan som grabbarna tuggade i sig i ett nafs… De ser ut som benpipor men äter som hästar… Voj, voj…
Å… Ett jättetack till alla ang. min hund… Har fått så många fina PM… Ni är underbara! Tack! /E
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Vilket liiiiv jag tror över 50 motorcyklar åkt förbi på led ut till Åstön
sedan kommer de ju tillbaka.
God kväll alla!
Nu är jag hemma igen efter två dagar i Småland. Vi skulle hjälpa dottern som varit utan vatten ett tag - jag säger då det - att leva utan vatten är inte roligt! Hon hade som tur var en brunn där vi kunde fylla hinkar, men jisses vad allt som vanligen är så enkelt blir besvärligt utan vatten i ledningarna. Spola i toaletten, diska, tvätta sig… 
Men nu ska jag försöka läsa in mig här innan jag somnar 
#21 Välkommen tillbaka, Maggan!
Roligt att se dej hemma igen Maggan!
Nu vet du hur jag lever ungefär..jag har vatten men bara kallt och ingen dusch.
Tack 
Ojdå inte visste jag att du har det så… 
God natt alla!
Nu är jag hemma igen haft en trevlig kväll. Nu väntar sängen för i morgon är det en ny dag med nya spännande möjligheter. 
När det är fint duschar vi i trädgården, annars hos vår snälla granne.
Härligt att ni haft det trevligt på musikcafet Solis