Njutningar.
För många skulle livet vara utan innehåll
om de inte kunde njuta av god mat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nja, det där stämmer dåligt på mig. jag har haft svårt att äta i många år til följd av njursjukdomen, men nog har jag ett njutningsfullt liv ändå 
Jag förstår att har man en sjukdom som inte tillåter en äta vad man vill är det ju ingen njutning och man prioreterar andra saker.
Själv är jag en stor gourmand.

Äter hellre lite men gott!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag äter hellre gott,men nyttigt… 
penke
Ja, jag njuuuter verkligen av god mat, namnam.
Det är rooooligt o äta 
God mat och trevligt sällskap är njutningsfullt..
Jag inte bara älskar mat , jag älskar att laga mat också…så för mig är det dubbel njutning.
/Maria
För min del är det mesta av ätandet något nödvändigt, men inte särskilt lockande. Kunde jag skulle jag leva av isbergssallad.
Som liten åt jag allt som ställdes fram. Det var till viss del en konsekvens av att ha upplevt kortare perioder av vad som idag säkert skulle klassas som svält.
Jag gillar rå Potatis och det tror jag är direkt kopplat till att jag och min bror brukade smyga ner i jordkällaren och stjäla en Potatis, torka av den hjälpligt i gräset och sedan snabbt äta upp.
Numera har njursjukdomen skalat bort mer eller mindre all lust att äta och mycket av vardagsmaten klarar jag inte av att äta alls. Exempelvis klarar jag inte stekt kött längre. Bara lukten av det får mig att känna stark olust.
Kokta kötträtter funkar hyfsat bra fortfarande, så jag brukar göra storkok och frysa in av dillkött, pepparrotskött och kalops. Fiskrätter klarar jag också ganska bra om man bara lyckas få bort fiskluktsmaken, alltså när fisken smakar som den luktar funkar det inte.
Kryddor och örtkryddning går inte heller bra, jag använder bara peppar och pyttelite salt, ingenting annat.

Tja… Gissa varför jag gifte mig med en kock…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#8 Fy så tråkigt att inte kunna äta som man vill, och lukten är ju det mesta av ätandet. Jag skulle inte vilja vara i dina kläder.
Kan du inte låna ut din kock ett par månader evrekaw…jag skickar dej några flaskor Famous Grouse i stället.

Grillat kött med grönsaker & trivsamt sällskap = sommar