Klagan
Den som alltid klagar tycker ingen synd om.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det beror på, vad man klagar. 
Ja om man bara klagar om skitsaker…
Ja det skall gudarna veta..Man får bara ont i öronen….
Så sant så….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Beror på hur mkt man klagar och vad det är man klagar över..

Inget blir bättre av att man klagar… Att berätt om sitt elände en gång eller två tycker jag är okej…
Det är de som tjatar om sina problem och krämpor i evighet som man inte står ut med i längden…
Bittra engergitjuvar är vad de är…
Dessutom stämmer det sällan… De som har det allra värst brukar inte klaga i megaformat…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Man kan vända på steken också. En som är sjuk och som aldrig klagar (alltså jag är en sådan) sänder ju lite fel signaler egentligen. Får jag frågan hur mår du, svarar jag, jodå det är bra, moahaha vilken lögn, men skulle jag börja med, näää det är inte alls bra, jag har ont där och inte kan jag sova och min läkare säger sen dog min faster och ……Hur länge står denna person kvar som frågade tror ni?????
Klaga får man det är helt okey, bara man gör det tyst. *ler* nä skoja bara. håller med *5 *nickat bestämt*
Jag ser saken så, att klaga och säga sanning, är två olika saker. Ingen behöver göra martyr av sig, men ingen behöver sno andras energi heller. Det är min åsikt. 

Håller med dig Pirkkolino! Man blir bara irriterad på sådana som klagar över petitesser hela tiden medan sådana som berättar allvarliga saker känner man starkt med!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

*8 men det kan vara så också att en person kan klaga över sin situation/sjukdom eller var det nu är så till den milda grad att den bränner ut vän efter vän…..

Absolut! Men då klagar man just och berättar inte enbart allvaret för att sedan sluta prata om det. Det är den skillnaden jag upplever.

*10 klaga eller säga sanning, men klagan kan vara sanningen. Förstår faktiskt inte riktigt ståndpunkten i ditt inlägg där. Kan det bero på för många timmar i frysen??? 
Det finns vissa personer som klagar jämt när man träffas eller ringer, till slut slutar man lyssna till dem, så när det är allvar så fattar man det inte. Det är som den som skriker vargen kommer…

Energitjuvar…vill jag inte ha.
.
Mina vänner får gärna klaga, för då finns det ett behov av det !! SEN har vi kul igen….
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
.

Håller med #13 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#8 Hoppfull. 

Förstår hur du menar alphina… Man säger att allt är bra, fast det inte är det…
Jag gör det valet för att… Inget blir bättre av att jag tuggar och ältar… Enda gången jag säger något är när någon ifrågasätter något ang. mig som är kopplat till min sjukdom…
Exempelvis har mitt schema ifrågasatts några gånger, folk jämför och det stör dem att jag alltid får "bra schema" inga luckor och behöver aldrig börja före nio…
Då får jag emellanåt påminna om att jag är bipolär och har grava sömnsvårigheter, varför ett bra schema är ett måste för att jag ska fungera optimalt… Detta får jag påminna om någon gång varje år…
Det är trist, det handlar om avundsjuka… Jag brukar säga att… Om jag får sova lika många timmar som du får på ett år - då byter jag gladeligen schema med dig…
Men folk fattar inte, en del är avundsjuka ändå… Menar att jag ju alltid ser så glad ut!!! Va!!! Ska man gå omkring och se sur ut bara för att man har problem…
Nää, livet blir inte roligare än vad man gör det till… Det du ger till andra får du tillbaka - så även ett leende…
Jag tycker att man måste få klaga/gnälla när man behöver det för livet är bannemej inte en dans på rosor alla dagar av diverse olika anledningar.
Den som däremot ALDRIG är nöjd och ALLTID klagar/gnäller tröttnar jag snabbt på och tycker mest synd om…
# 18 Du är fantastisk och ska varken ursäkta eller behöva känna dig påhoppad pga av din sjukdom. Inte har du valt den heller och du gör ju det bästa du kan på det sätt du kan. Stoooooooooor kram fina du !
Amor Vincit Omnia

# 20 Jag upprepar mig och säger, du är fantastisk ! Låt ingen annan få dig att tro & känna annat.
Kramar
Amor Vincit Omnia

#20 Jag gillar din inställning…
/Maria
Jag tycker att "tycka synd om" är bortkastad möda. Ingen har någonsin blivit hjälpt av att nån annan "tycker synd om". Det är enligt min mening att hjälpa en annan människa att stå kvar i ett hjälplöst tillstånd… det är helt enkelt inte konstruktivt.

#24 Så sant… Det finns en viss skilnad mellan att ömka och att ha förståelse… Tror en del blandar ihop det…
#25 Är det inte så man beskriver ordet "empati"…
/Maria
Empati betyder medkänsla. I min bok är det inte detsamma som att tycka synd om… medkänsla är inte det samma som medömkan.

Bra bok du har Maggan.. ;-)
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
ja.. den funkar för mig ;-)
#27 Det är precis det jag menar. Det är skillnad på att ömka och ha förståelse som #25 skriver.
Förståelse liknar medkänsla medan ömka är något helt annat…
/Maria

#30 Precis… Du uttrycker vad jag menade bättre än mig… Hi, hi… Tack raring!

#18 Känner igen det där… jag måste ibland (oftast) ha en bättre stol än andra för jag klarar inte att sitta på vanliga stolar pga ryggen. Alltid får man syrliga kommentarer om att vissa har det då bra eller liknande och jag brukar svara precis som du: om du tar min rygg med ständiga smärtor så ska du med glädje få stolen jag får ha på grund av den…
Jag far jamt kommentarer over hur langsamt jag gar - manga irriterar sig pa det fast de vet varfor. Lararna kommenterar hur ofta jag ar borta fran skolan… Har aldrig fattat varfor, men sa igar sa jag ifran om en grej till en nara van, for jag tyckte det hade blivit for mycket… och hon bad om ursakt och sa att det ar svart att se igenom min harda yta och fatta att jag inte mar bra! Kanske jag borde klagat lite mer, berattat mer och fatt folk att inse att jag inte kan gora samma saker som friska manniskor just nu?
Har hela tiden fatt lara mig att man ska lida i tystnad, men insett pa senare tid att det inte ar fel att prata om det heller. Tyvarr ar det sa att lite lagom "klagande" far folk att fatta mer. Annars far man bara irriterade kommentarer.

#32 Mmm… Man får förlåta dem… För de vet inte vad det gör… De förstår bara inte…

#33 Ja jag har inte lärt mig förrän de sista åren att jag själv måste tala om vad jag klarar och inte klarar. Innan bara bet jag ihop och det har förstås inte gjort något bättre för någon! Så måste man påminne med jämna mellanrum med…
#34 Nej det är självklart, ingen menar ju illa på riktigt även om deras pikar även är menade för att göra liiite ont. Jag bryr mig inte om det, de har ingen aning om hur mitt liv är så det är inget att hänga upp sig på! :-)

#35 Visst vissa pikar är ämmade för att svida… Men det är utifrån deras perpektiv, från vilket förståelsen och kunskapen om hur vi mår och har det inte finns… Så indirekt förstår de inte…
Jo… Att bita ihop är att bita sig själv i baken…
Det kostar mer än det smakar och sedan rasar hela korhuset…

Okunskap kan ställa till mycket….
Men delar jag av mig av min kunskap & erfarenhet, brukar förutsättningarna förändras till det positiva hållet