Lite gipsbilder
Sen la jag blommor och blad i små burkar som det t ex har varit räksallad och annat i… blomstren ska vara så att det blir fina mönster i cementen sen. Jätteroligt att komponera ihop hur det ska se ut och sätta fast dem runt kanten på burkarna. Förberdelserna var roliga men jag missade att ta kort på dem. 
Här finns en bild på ett blivande fat. Man lägger sand i en kartong eller en skottkärra och sen läggs ett blad t ex rabarberblad där, sen cementen ovanpå. Det här fatet är inte mitt, jag ska göra ett som är mer skålformat nästa gång.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Åh va underbart fint o trevligt det ser ut. Jag vill oxå lära mig!
Har du några bilder på det färdiga resultatet? Hur mycket gips går det åt? Ska du byta ut stenarna du står på på första bilden mot dessa, eller ska dom placeras på nån helt annan plats?
:)
aggeelin vad du är duktig..Fint ..
Men du!!Är det inte cement du har???
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nu ska jag gå ut och täcka över mina saker med plast (det gjorde vi redan när de var nygjorda) sen ska det torka till imorgon kväll. Då ska jag ta ut dem ur formarna och vattna cementen. Det är mycket blad och blommor som jag gjort mönster med, det ska pillas bort småningom… men det är inte så bråttom med det, det kommer att släppa av sig själv.
Jag ska försöka ta bilder när jag tar ut dem ur formarna. Jätteroligt har vi haft, och blev bjudna på god mat också… 
O vad fina saker det bli. 
aggeelin!!det är cement va?? Ser ut som det…O du nämner ju cement..
Visst är det cememt, jag är så nyfiken på hur det ska bli när det är färdigt. Har lagt mycket blommor och blad som ska bilda mönster…
Vilken rolig hobby. Du måste skicka lite bilder på det färdiga resultatet.
/Maria
Mer hur du gör.För det verkar ju bli så fina häftiga grejer..
Jätterolig hobby!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jsg hinner nog inte lägga in bilder innan jag åker… och kan nog inte riktigt så färdigt resultat ännu… men när jag kommer hem så…
För nu är det snart dags att åka på lat-semester… det behöver jag 
Jag önskar dej en skön semester!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag hoppas du får en riktigt skön semester med många Ouzo och god Moussaka! 
e?????st? ta??d?
Åhh - tack för de önskningarna - jag nog kommer vi att äta mycket god mat. Har idag tagit ut pengar och sett att det är dyrt… men äta ska vi. Har sällan handlat något utan pengarna går till mat och någon båttur… 
Åh, Grekland. Nu blir jag riktigt avis…
/Maria
åhh - önskar att det inte vore så dyrt att åka så vi kunde åka fler…
#19 Fler personer eller fler gånger…???
/Maria
Vi skulle kunna åka allihopa…
För fler gånger … jättegärna men semestern räcker inte till…
Och jag tycker faktikskt om att vara hemma hos mina katter, vårt hus och min trädgård också…
/Maria
Och det klart - det kunde vara lite billigare så kunde jag äta mer god mat… ha ha ha…