Bantar du?
Då ska du passa på att leka med dina barn ute under sommaren berättar de i Aftonbladet. Ja det förstår man ju att eftersom barn är så livliga och springer mycket så måste ju kilona rasa om man ska hålla samma takt*pust*.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har inte behövt tänka på vikten, tillhör dem som kan unna mig livets lyx utan att det syns
fast jag rör mycket på mig, har svårt att vara stilla. Men visst tar det på krafterna att leka med barn. Småbarnen på barnkalaset i går körde nästan slut på mig. Belöningen är deras bubblande skratt…något av det finaste som finns… fyller hela kroppen med glädje! 
Zabelle
Leka med barn och/eller barnbarn, "leka" med partnern är jättebra knep för att gå ner några kilon.
För några veckor sedan började jag vara ute och gå med stavar och resultatet av det är en viktminskning på 4 kg. 
Banta låter så.. Ja jag hittar inte rätt ord.. Det bästa är väl ändå att äta en bra allsidig kost och motion på det för att inte gå upp en massa i vikt.. Men det har ju med hur hög eller låg fettförbränning man har oxå..
Ha ha, inte har jag gått ner nåt den sista tiden trots att jag alla sonens vakna timmar springer efter honom då han är så livlig och är precis överallt hela tiden & gärna där han inte ska vara
Kanske om jag äter mindre om kvällarna så blir det nåt kilo neråt…
Amor Vincit Omnia
Vänta bara..snart får du springa på kvällarna också!*ihiii*
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
mmm, man bör inte äta så mkt om kvällarna egentligen, men det gör jag ändå *hehe*
mm…de e ju då godispåsen kommer fram…
Huva mig.Inte orkar man hålla småbarnas tackt.O inte springer dom rakt heller,
Nä det är bara o gå för bi det som går att tugga på o säga till sig själv.-Du!!det blir inget i dag heller. "Hur svårt kan det var…
Skoja.Jag blir fet på ölen o så blir jag alkolist också.Så jag har bara defekter.Men va då!!jag lever ju bara här o nu…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nä,jag gillar heller inte det ordet..
det är för mycket pflikt unt ordnung..
livet ska levas,det är bättre att äta gott,OCH nyttigt
leka både med ungar,barnbarn och partner..
det är bra för bägge hjärtanana (hjärtorna?)
(både det som pumpar blod o det som ger kärlek)
penke

Nää, banta är något jag aldrig behövt, har tvärtom problem med att gå upp i vikt. Det tog 3 år att gå upp nästan 5 kg, nu har jag tappat 2 av dom..suck. Har en hög förbränning och så brås jag väl på mina föräldrar antar jag.
Toyan

Efter att ha bantat i över 15 år utan att kunna påverka kroppsvikten direkt har jag lagt av. Jag har insett att min storlek beror inte på vad jag äter utan på något annat underligt som jag inte styr över själv… så nu skiter jag i att banta och försöker att inte sörja över att det inte går att gå ner i vikt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag tillhör dom som håller igen då och då, för att hålla vikten.
Är varken godis eller kakmonster men jag älskar god mat. Då äter jag alldeles för mycket. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 5 Ah nä, säg nu inte att Noah ska börja vara uppe ännu senare och sbörja sova dåligt igen….saknar inte tiden då jag ensam satt uppe halva nätterna och somnade nedanför spjälsängen till slut…
Amor Vincit Omnia
Har tidigare kunnat äta vad som helst men har som jag tidigare sagt att jag slutat att äta det som jag egentligen inte tycker är så gott… som kakor och godis. Jag tycker faktiskt att det r godsare att kunna ta ett glas vin eller en öl (händer mer sällan)… det tycker jag är mycket godare… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet