Den lates devis
Hårt arbete har aldrig dödat någon, men varför chansa?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hahaha,
du har så rätt så, man ska slita ut en generation i taget
Zabelle

Men arbete i lagom dos kan kanske göra att man lever längre????

När man hör om alla som är arbetslösa så är jag tacksam för mitt jobb. Hade väl "klättrat på väggarna" annars.
Zabelle

Ja och lite förvånad blir jag över dessa förslag om att man ska jobba längre än pensionsåldern, detta samtidigt som vi har europas högsta ungdomsarbetslöshet. Varför inte subventionera för dem istället så att de kommer in på arbetsmarkanden och kan börja betala skatt och de äldre i lugn och ro kan få pension.
Självklart ska man få jobba längre om man vill, men här vill man ju stimulera de äldre att fortsätta jobba… en mycket märklig inställning som jag ser det!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#0 Nej det är dumt att chansa… så när jag åker bort på semester ska jag verkligen ta det lugnt..
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Yes, det är mina takter…
/Maria
Tycker om att göra så litet som möjligt… men måste få röra på mig… - få det att gå ihop 
#8 Jag har alltid rört mig minsta möjliga. Jag avskyr att bli svett….
/Maria

När man börjar transpirera då har man överdrivit, då e de kaffepaus.

bublo. free vist är det så…det fins så många mäniskor som vill jobba…..
Lena.P är jag i verkliga livet.
"Den som ändå låge, sa den late när han/hon satt på sängkanten"!
"Även den lataste springer när han har eld i byxorna"
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#11 jag gillar att jobba, om det är något kul jag jobbar med
.
Vilka roliga bilder du alltid hittar…Kul.
/Maria
… jo något fel på mig då… tycker om att lata mig och sitta och glo med en kopp kaffe men tycker också om att röra mig så jag svettas. Men jag är en både och person…
Japp aggeelin, Vist behövs bägge sorterna.Inte tu tal om det…Så du behövs…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Du e rolig du chiken
. Du jobbar med att hitta roliga bilder
.
#17 Man har väl båda sidorna och har man inte det så kanske inte de är fel heller.
#10 Den var skitkul! När man börjar transpirera är det kaffepaus
Jag är en sån som är ute och knatar i löpspåret eftersom jag inte lyckas jobba mig trött.. har svårt att sitta still och blir lätt rastlös. Det måste hända nåt
Men det ska ju till alla sorter.
#15 Härliga bilder Chik!!
Zabelle
Jag är nog ganska lat… tycker om att skräpa omkring och sitta framför datorn t ex. Men tycker om att komma ut i friska luften, röra mig, promenera på stan, träna. Och som sagt, tycker att det är OK att svettas, och det är ju tur för det gör jag så lätt när jag rör mig. Och håller på att frysa ihjäl när jag sitter still. ett växelvarmt djur…
#21 Kul bild. När jag var förlamad i början av 90-talet och hade jobbat mig tillbaka såpass att jag kunde börja använda en sån där rollator, blev jag så förbannad på konstruktionen att jag satte mig ner och ritade en egen.
Tyvärr var det andra som redan hade foten inne, som hade identifierat problemet och nu är de flesta rollatorer annorlunda konstruerade.
Den modellen på bilden var ungefär likadan som den jag först fick och den är rena dödsfällan. Kör man på en liten sten eller ner i en skarv mellan plattorna på trottoaren slår den tvärstopp och man riskerar att falla framstupa över rollatorn.
#23 nu har de börjat sälja rollatorer på "Rusta" och liknande ställen och de liknar den på bilden… det krävs kunskap för att det ska bli en rollator som passar användaren…