Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 673 ggr
Cristine
0

Tvivlar du?

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting och de begåvade så fulla av tvivel.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Free-spirit-minded
0

Ja det är rätt, fanatiska människor gör nog att man inte orka diskutera för de är så säkra, att man känner att vad man än säger kommer den att anse man har fel Obestämd

[MargaretaA]
0

Ja att försöka diskutera med tvärsäkra människor är både tråkigt och slöseri med tid. Obestämd

penke
0

..Utan tvivel är man inte klok
som Tage .D skrev

..lite ½ kan jag ana,tryggheten i att kunna (klamra sig) fast i något tvärsäket,
men skulle (numera) tycker det vore förfärligt trist,
var taer all spänning o nyfikenhet vägen ?

penke

(är jag klok när jag är så "dum" att jag blirr osäker och tvekar..?):- )

(på lånad dator)

chik
0

ja vet inte om det är så lätt.

Jag tycker mig se att det är en samling oliktänkande o ego som sitter på bestämande pallen.Som aldrig har varit nere på golvet o har dom det så har det varit en sådan tramisk sitvation så dom har förträngt det.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Branneli
0

Visst….mer stimulerande med diskussioner….intressantare utbyte !!

Tycker jagCool

Mads
0

# 0 Oerhört sanna ord må jag säga !

Kram på er

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

Är det bara dumma människor som är tvärsäkra på allt? Jag tror nog man kan va tvärsäker på något som man vet att man kan, men någon annan inte tror på det alls och säger emot.. Ett exempel är skepticism..

Hoppfull
0

Grejen är väl den att man aldrig kan veta fullt ut… bara tro att man vet, och därför är det oklokt att vara tvärsäker. Våra kunskaper är ju alltid begränsade och man kan med fördel vara ständigt beredd på att omvärdera och lära om. Så tvärsäker är väl ingen fördel att vara och precis som många av er skrivit så är sådana människor inte lika intressanta att diskutera med som de som har en mera ödmjuk hållning.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Enligt min tro så finns det saker man kan va tvärsäker på.. Annars skulle alla va osäkra hela tiden om man inte är säker på det man gör, tror osv..

Hoppfull
0

Man kan vara säker på det man gör och tror utan att vara tvärsäker i den här bemärkelsen.

Tvärsäker här uppfattar jag som bristen på förmågan till anpassning och eftertanke. Den som inte reflekterar över sina tankar, kunskaper och åsikter utan bara är tvärsäker på att de är rätt och att h*n vet något mister ju förmågan att komma framåt och vidare. Det finns inga absoluta sanningar så vi kan ju ändå aldrig veta att vi har helt rätt eller kan något fullt ut. Vi kan veta att vi kan så här mycket om något men det betyder ju inte att den kunskapen är helt rätt eller sann fullt ut om du förstår hur jag menar.

Jag har mött så många alternativterapeuter och läkare som varit tvärsäkra på sin sak. De har haft fel om mig men vägrat inse det eftersom de ju "vet" att de har rätt. Istället har de valt att säga att jag haft fel eller inte velat inse deras sanning. Nu i efterhand vet jag ju att de hade fel trots att de ansåg sig veta och att de var så tvärsäkra på sin sak.

Så man ska som jag ser det vara försiktig med att vara tvärsäker och tro sig veta, vi vet bara en liten bråkdel av det stora hela och bör förhålla oss ödmjuka inför det faktum.

Soffe
0

Nä man kanske inte behöver va tvärsäker, för då tar väl egot över istället.. Men säker bör man va, annars kan saker o ting gå illa till..

Hoppfull
0

Jag kallar det för att känna sig trygg, är man trygg i sig själv och sina erfarenheter blir man heller inte oroad av nytänkande och behöver inte vara tvärsäker. Men det är så jag ser på det.

Soffe
0

Man kan se det på olika vis, ur olika synvinklar..

Cristine
0

Jo jag håller med Hoppfull i vad hon säger. Det är så jag ser det också.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Soffe
0

Alla kan vi se olika på saker o ting :-)

evrekaw
0

Jag har en irriterande förmåga att… Var gång jag stöter på en besserwisser och identifierar denne som en sådan…

Då är det som om någon form av yttre makt tar över min tunga… Jag bara måste säga emot, fast jag kanske inte ens vet vad jag tycker i frågan… Jag bara måste… Sedan ler jag invärtes över den emotsagdas frustration…

Är jag en stygg flicka eller…Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Hoppfull
0

Hahaha, härligt tycker jag Skrattande

Branneli
0

#16 Du är ju medveten, ett steg på väg Flört. Sen får du göra ett val om du vill sluta/lindra detta beteende….skaffa levnadsregler…..

Glad

evrekaw
0

Min man tycker inte alltid det…Skäms

Hoppfull
0

Besserwissrar mår bra av mothugg, de är oftast vana att argumentera sig ur saker, äevn sådant de faktiskt inte vet tillräckligt om!

Maria
0

#16 Haha, jag kan se dig framför mig…

/Maria

evrekaw
0

He, he…Oskyldig Om det ska bli riktigt lyckat måste man använda en mild ton och verka helt oförstående inför besserwisserns svallande känslor…

chik
0

Hoppfull nr:10. så himla bra skrivit.Tack….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

Tack chik, du är gullig du! Glad Kyss