Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 328 ggr
Cristine
0

Tänk om

Vi tror att det vi gör bara är en droppe i havet. Men om den droppen saknades vore havet mindre.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Så sant som det är sagt…..

"Alla kuggarna i kugghjulet behövs"!Flört

Cristine
0

Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Soffe
0

Sant som skrivet :-)

penke
0

Jupp,

eller..vi är inte bara en droppe
vi är en del av ett hav… *ler*

penke

( på lånad)

Hoppfull
0

Precis! Det är därför det är så viktigt hur vi handlar och behandlar varandra! Våra handlingar och tankar sprider sig som ringar på vattnet!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Branneli
0

Så sant, så sant….men nu tycker jag att det droppat färdigt utomhus !! Här har det regnat i ett dygn….. Jag saknar solstrålarna. Jag saknar att få strosa runt i min trädgård.

Tänk vad bortskämd jag blivit dessa två semesterveckor som varit !! Kunna strosa i trädgården, utan att frysa. Välja sol eller skugga.

Snart ska jag välja en promenad till bankomaten, ta ut pengar, fortsätta promenaden till bilverkstaden. Hämta & betala bilen….vidare till ombesiktning.

Toyan
0

Kloka ord, kan bara instämma Glad

[peter54]
0

Jag brukar tänka på hur droppen kan flyga? Visst jag har läst om vattnets kretslopp. Jag vet att det bara finns en mängd vatten i världen och jag vet att varje liter vatten innehåller minst en molekyl som har passerat igenom varje människa på jorden alla årmiljonerna bakåt och kommer så att fortsätta framåt.

Men hur kan vattnet, så mycket vatten att det fyller sjöar, stanna kvar däruppe i skyn? Varför ramlar det inte ner på en gång? Svårt, svårt att begripa.