Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 446 ggr
Cristine
0

Hur gör man!

Som regel undviker jag frestelser, om de inte är oemotståndliga.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

evrekaw
0

Mae West sa att: "Bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den…"

Men det beror så klart av vilket slag frestelsen är… Om man har lust att slå någon hårt i huvudet eller om man vill undvika fikabröd och snask…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

Jag försöker banta men det är så jädrans svårt när man har så mycket gäster, jag unviker kaffebrödet några dagar sen är jag där igen.Skrikandes

[GunillaF]
0

Jag är böjd att hålla med Evrekaw!Flört

Soffe
0

Håller jag nog med om.. Kan va nyttigt att motstå oxå :-)

aggeelin
0

Precis, det beror på vad det är för frestelse. Jag har bestämt mig, har slutat äta kaffebröd, för jag tycker egentligen inte att det är gott… för att det finns så många andra freselser som jag vill kunna falla för istället Foten i munnen

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

#5 Den slutsatsen har jag också kommit fram till.

Allt som finns i konditoridisken är bara ögonfröjd, det är aldrig så gott som det ser ut.

Därför tar jag en Wasa Sport Xtra med Billingeost när alla andra tar fikabröd Glad

aggeelin
0

#6 Mycket godare frestelse Skrattande - och kan det hända att omgivninen säger … men oj oj ska du inte ha … tårta t ex Obestämd

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Usch nej..tårta är för sliskigt, nej jag är svag för klenäter, parisare och kanelbullar.Tungan ute

Soffe
0

Tårtor har oftast för mkt grädde tycker jag och det är inte gott.. Gillar bättre kakor :-)

evrekaw
0

Glass och ost… Där i ligger min böjelse… Fikabröd kan jag vara utan. Godis och chips likaså… Men inte glass och definitivt inte goda ostar med kex och lite vindruvor och…

Nu får jag sluta innan snålvattennivån i munnen gör att jag dreglar på tangentbordet…Tyst

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

OST…nu sa du något..jag kan inte vara utan ost en endaste dag och jag har alltid flera sorter, så får jag ost så kan jag gärna undvara resten. Med en kall öl. Mmmmm.

Soffe
0

mmm.. grönmögelost med kex och vindruvor är gott :-) Blir sugen på en kall öl nu känner jag :-)

OleaViola
0

jaaaa denna tråden fick mitt snålvatten att rinna……

undviker kaffebröd för det är min last, men idag följ för frestelsen att äta en mjukglass så gott i värmen. För mycket socker igentligen men några stycken i sommar tänker jag offra mig till……….

zabelle
0

Grönmögelost på pepparkakor!!! Hur gott som helst Tungan ute

Zabelle   

Cristine
0

Grönmögelost utblandad med lite creme fraiche på endiveblad. Jättegott. Det brukar jag ge som ett aperitiv före maten.