Nattuggla
Har ni hört talas om den? Jag har inte det
Jodå.. Jag är av sorten själv för jag gillar att sitta uppe länge om kvällarna :-) Kan inte sova tidigt, har aldrig kunnat + att jag gillar o ligga sova länge på morgonen som är så skönt och utvilande :-) Under mina år har det hänt en gång att jag suttit upp i nästan 2 hela dygn.. Snacka om att jag va trött sen :-P Men det dog jag inte av då iaf :-) Jag kan än sitta uppe en hel natt om jag känner för det, men då förstörs dygnsrytmen lite och man blir lite konstig den dagen.. Men det går att ta igen fort för att sitta upp en hel natt en annan gång :-)
Nog om mig.. Finns det fler Nattugglor här på LK? Eller är ni Morgonugglor?
För övrigt hoppas jag att ni får sova gott inatt och att ni får söta drömmar till er :-)
Kram
Vanligtvis är jag nattuggla men jag kan ju inte sova länge imorgon så det blir sängen nu, imorse vaknade lillfisen 04 så man vet ju inte hur mycket sömn man får. Så nu hoppas jag på härliga drömmar & att få vakna med ett leende imorgon.
Kram & godnatt
Amor Vincit Omnia
Jag är nattuggla. Den här tiden på dygnet är jag kreativ och väldigt pigg. Vid 01 kan jag börja känna mig lite sömnig. Morgnar är den absolut värsta tiden på dygnet. Jag ställer väckaren på halv sju, kvart i sju, och snosar några gånger….Börjar jobba kl 8 (ca) Påfundet flextid passar mig bra. Fram mot elva-tiden känner jag att livsandarna kommer sakta krypande.
Ja du..jag tror jag är en tupp som blivit uggla. Min dygnsrytm har blivit en annan så nu lägger jag mig vanligtvis sent.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja jobbar eller pluggar man så måste man ju upp tidigt tyvärr och det är riktigt jobbigt! Tycker inte om det alls :-/ Inte alltid man måste upp tidigt pga jobb eller plugg iofs då det beror på vad man har för schema o så..
Hehe.. Tupp va ett bättre ord för Morgonuggla :-)
Tyvärr så styr arbetet tiderna…
/Maria
Jag har alltid varit nattuggla och tycker gärna om att få sova på morgonen. Men den jag bor ihop med är precis tvärtom det tycker jag ställer till problem ibland.
Tidigare när han var yngre jobbade han nästan dygnet runt så på den tiden sov jag ofta när han kom hem och sov ofta när han gick på morgonen. Första året när vår son var liten skrev vi ofta lappar till varandra eftersom han och hans bror hade nystartad firma och de höll på med ett stort procekt i flera år åt SCA.
Ja nu ska väl nattugglan sova också för det lär väl bli av att jag måste kliva upp med tuppen för jag har lite som måste göras på morgonen. Fast i morse hade vi sovmorgon till nio skönt tycker jag.
Natti natti alla! Kram/Solis.