Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 533 ggr
Cristine
0

Långsint.

Träffade en gammal väninna idag som jag inte sett på 50 år. Hon var fortfarande sur över något som hände då.

Hon hade fått en bukett med rosor av pojkvännen och han tog en ros och gav till mej för han tyckte jag var en bra vän, hur kan man älta över något sådant i 50 år.?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[KinaSylejmani]
0

Tyvärr så finns det de som kan älta "vad som helst" i tid och otid och jag förstår inte hur de orkar?!

Jag blir trött och slut om jag skulle älta något i några dagar.

Det tar så mycket onödig energi om man skulle gå och älta saker och ting. Även om man kanske inte får "ett avslut" på vad nu det kan vara så måste man ändå försöka att släppa det, åtminstone för sin egen skull. Men lättare sagt än gjort kanske.

Cristine
0

Sådana "vänner " vill inte jag ha, de tar min energi.

evrekaw
0

Jag kallar inte sådana för vänner… Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
0

Fullständigt obegripligt! Det är tragiskt… det är förmodligen något mer än bara blomman som spökar. Hon kanske är svartsjukt lagd?

Mads
0

Långsinta människor är bittra människor som lägger all negativitet och allt som går fel i deras liv på andra och har enligt dem ingen skuld själv…fy säger jag bara..

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Ja, sådana har jag omgett mig med… som bara inte kunnat (velat?) gå vidare… tack och lov har jag avpoletterat dem ur mitt liv nu.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Cristine!!nu måste du väl skoja med oss?

Lena.P är jag i verkliga livet.

evrekaw
0

#7 Nej då… Har en sån i släkten…

Bittra, avundjuka och långsinta… Men jag brukar tänka på vilka trista liv dessa individer måste ha… Jag menar, om de inte har viktigare och roligare saker i sina liv än att hänge sig åt "hang-ups" Cool

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Branneli
0

Om man har ett "fattigt" liv….så kan man ödsla tid på sådant !!!!

Mammi
0

Haha! Kan inte annat än skratta.Skrattande Ja där kan man prata om att gå omkring och vara långsint!

Free-spirit-minded
0

De finns något bra hos alla hon hade bra minne tycker jag

[MargaretaA]
0

haha Skrattande

chik
0

Ja!!En del behöver inte lagra så mycket, kan man tänka…

Branneli
0

Vet inte om jag saknar itt "bra minne"  längre……Obestämd

chik
0

Nä.Jag har inget minne över huvudtaget..

Branneli
0

Nu slutar jag leta efter mitt Oskyldig

[MargaretaA]
0

I vissa fall är nog dåligt minne en välsignelse  Skäms

Free-spirit-minded
0

#15 glöm inte jaga in hönan ikväll. Vad den nu hette?

Free-spirit-minded
0

#17 Inte när man glömmer sina barn i bilen en hel dag och koker dem levande

Branneli
0

#19….Gråter…finns inte ord för det…Gråter

Free-spirit-minded
0

#20 Jo de finns men får inte skrivas här, men hjälper ändå inte mycket

chik
0

Free!!Skall medela att Tippa är inne o det är stägt så att inte Mikaell eller den gröna draken kan ta henne..

[MargaretaA]
0

Du får gärna förklara närmare vad du menar med "får inte skrivs här"?

Jag har info från "högsta ort" om att det är högt i tak på den här sajten Flört

Cristine
0

De räcker ändå inte till för att beskriva vad man tycker om den jäveln.

Free-spirit-minded
0

#23 Man får inte säga fula ord har jag för mig, ta inte mig så allvarligt. tillhör dom som snackar först o tänker sen, om jag kommer ihåg det.Skäms

[MargaretaA]
0

Nej fula ord är inte nödvändigt - men jag trodde inte att det fanns anledning för det i denna tråd heller - men kanske har den tagit ett sidospår från #0 nånstans där jag inte hann med?

Cristine
0

Hon undrade om vi inte skulle träffas men jag sade att vi har helt olika intressen och om jag var en häxa då så är jag ju det mycket mer idag.och där ljugerjag ju inte.:=))

penke
0

" Den.Var.Ju.Min !" som Tyko Jonsson utbrister på julafton (Karl-Bertil Jonssons julafton,TV) kan jag inte låta bli att känna/tänka på..

Tack,det är en bra påminnelse du ge.

hon har klamrat sig fast vid DET minnet,du har skaffat dig så många fler..

nää.jag har inget svar på dig fråga..

blir nästan lite sorgsen. :- /

penke

[peter54]
0

Hmm. Långsinthet är alltid jobbigt, men ibland känner jag att jag har lite drag av det själv. Jag hade en bra kompis på 70- och 80-talet som jag hade mycket kul ihop med. Vi var till Finland och Danmark och vi åkte på massa kul grejer här hemma också.

En gång i mitten av 80-talet skulle han ner till Danmark och handla djur. Jag skickade med pengar så att han kunde köpa ett par åt mig också. När han kom tillbaka sa han att han blev av med dem i tullen, men ett par veckor senare fick jag höra att han sålt djuren till n kille jag kände i Malmö och därmed blåst mig på både pengar och djur. Dessutom fick han dubbelt betalt för djuren, både av mig och av killen i Malmö.

Efter detta kände jag mig oerhört lurad och jag skar av kontakten. Han har vid ett par tillfällen kontaktat mig för att återuppta kontakten, men jag har blånekat och vill inte ha med honom att göra mer.

Soffe
0

Hmm.. Jag kan va långsint, men inte helt på det viset som ni framstår det att vara.. Det kan ex. va en situation där man tjafsat och båda känt sig nedtryckta och om det aldrig blev uppredat eller om det blev det så är det faktiskt inte omöjligt att det sitter i tills den dagen man ses igen.. Men.. Jag tycker det är otroligt onödigt att gå och tänka på det i evigheter utan att släppa det.. Men.. Hur vet man att den här kvinnan tänkt på det sen innan ni sågs.. Kan faktiskt va så att hon blev starkt påmind när ni sågs och då kände hon de känslor som fanns då.. Tråkigheter sätter sig och det är något som vi kan minnas när man blir påminda.. Självklart är det bättre att släppa på en gång och tänka positivt, ta lärdom av det.. Men det är inte alla som klarar det psykiskt och då tycker jag inte att man bör trycka ner dem och skylla på att dem kan göra si och så.. Då är man lika onödig själv..