Godmorgon 22 juni.
God morgon alla!
Ny vecka igen med nya möjligheter. Soligt runt femton grader så dagen blir nog varm idag.
Helgen har varit mycket lugn och skön inga större utsvävningar.
Igår var vi till havet men det blåste så jag kunde inte andas fick sån hosta så vi fick fara till stugan och fika.För en gång skull var det lä där.
Träffade min moster och kusin och en massa ungdommar i stugan bredvid.De hade som vanligt firat midsommar där.
Åkte ut till Löruddens fiskeläger där blåste det mindre vem vi möter där är min dotter med familj och två sura grabbar för de skulle köpa glass men det tog inte kort och några pengar hade de inte med sig.Så då var mormor o morfar bra att ha*s* dagen blev räddade för grabbarna som blev nöjd o belåten=).
Idag ska jag försöka göra en hel del ska ta reda på tvätt köpa mera jord så jag får fylla på i krukorna ute det blev lite för lite när jag planterade.Få se om det blir några mera blommor också.
Nu ska jag gå till brevlådan och se om tidningen kommit (tydligen är den sen)sen ska jag ta en kopp kaffe och sitta ute på vår nya trädgårdsmöbel på vår baksida där det är morgonsol.
Ha en bra dag för det ska jag ha=)
Kram Solis. 
Så är det vardag igen. Det är rätt så skönt efter så lång och festrik helg. Underbart väder äntligen, jag orkade med att klippa gräsmattan igår trots förkylningen som inte vill släppa.
Ha en bra dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nämen! Jag skrev nyss ett långt inlägg i en annan gomorrontråd men nu är den borta och allt försvann…
Orkar inte skriva om allt utan jag önskar er alla en solig och bra dag!
Kram: Mammi
Gomorron alla morgonpigga människor!
Då var man tillbaka på jobbet igen efter en härlig långhelg.
Jag tog årets första dopp i havet igår och kan tala om att det var KALLT.. ca 14-15 gr. Men nu är det gjort.
Ha en härlig dag allihop.
Zabelle
Go´morron!
Solen skiner från en helt klar himmel.
"Inte ett moln så långt ögat kan se…."
Ester och jag hade en ljuvlig prommenad till jobbet. Nu är det bara den här och en vecka till, så har jag fyra veckors semester. Ser verkligen fram mot den!
Jag önskar er en jättefin dag!
Goder Morgon! Tittar in en snabbis innan min transport kommer. Typiskt att det ska vara den finaste dagen när jag är tvingad att sitta inne.
#5 Men du slipper solexem.
Godmorgon! Idag är det den fösta sommardagen 
Jag måste promenera till jobbet eftersom jag har punktering, jag är så irriterad…
Nu fort in med frukost och iväg, ha det gott alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hej svejs i stugan!
Hemma igen och känner mig mör efter helgens anordning och bortstädning av våran årliga midsommarfest i vår fritidshusby.
Svala vindar var det , men det gick över förväntan ändå med att få in något till vår byakassa.m
Peter är det dom där tre runda fläckarna i bilden som är fåglarna?
/kram Spanaren
God Morgon på er!!
Cristine!!Det var attan vilken gräsmatta du har.
Mammi!!Gävlas datan med dig? fy på den.
zebella..Huva vad det var uppfriskande….
Gunilla!!Du har ju haft ssemester!Du va ju utomlands.Nu får du allt jobba!!
Peter.Din lilla stackare..
Agge.Du bara går o köper däck…
Spanan..Vad bra att det gick bra.O nu är du här.
Solblomman!!Du låter pigg i dag..vad bra.
Lena.P är jag i verkliga livet.

God förmiddag!
Strålande solsken och 13 grader varmt.
Idag får jag ta det lugnt, igen. De kommer besök fram på dagen, som inte har varit hit på många år.
Nacken slutar aldrig att värka, så jag kan göra det jag vill. Jag funderar på att sätta mig i lusthuset och läsa, när besöket har farit hem till sig. Det är härligt och höra fåglarna kvittra och känna dofterna från träden och myren. Svalorna flyger omkring som små attackflygplan. De fyrbenta är illa utsatta av svalorna.
Ha en härlig dag!
Vilken härlig helg ni hade Solblomman, Lörudden som är så vackert och mysigt. Det är härligt att läsa dina inlägg för nu låter det vekligen som du är på G:
Mammi, eftersom inläggen försvunnit för mej ett otal gånger, särskilt med God M. tråden så har jag tagit för vana att kopiera texten innan jag skickar den.
Fy bubblan för att bada i så kallt vatten..never säger jag.
Hur många timmar måste du ligga där Peter.
Aj aj den där punkteringen!
Skönt Spanaren att ni hade det bra trots kalla vindar.Det är otroligt att just Peter som inte tror på något sådant har fått in tre orber i solljus. Vad jag vet är han den ende.
Jodu Chik det är för att kunna rulla runt där.
Har du haft en wiplaschskada Angeltia.?
God morgon alla!
Äntligen är helgen över. För sena nätter, för mycket öväntade gäster och alldeles för mycket målande mitt i alltihop, man kan bli matt för mindre!
Men nu blir det några lugnare dagar hemma där man får försöka landa och tvätta lite kläder, sen bär det av till ön för sista gången innan de nya hyresgsterna flyttar in.
här är det sommarväder äntligen - inte en dag för tidigt 
ha en skön dag!
#10 - jo, nytt däck är på gång, det ska bli "punkteringsskyddat" och hoppas på det bästa … 
#13 för mycket sena nätter - ja - det är såå lätt att vända på dygnet, inte bra m tanke på att det är två veckor kvar att jobba.

Hej!
Har gått en lång promendad längs strandpromenaden med vovven. Vädret är underbart, sol, inte för varmt och inte för kallt…
Hade inbillat mig att få lite sockerkaka efter promenaden, men tji fick jag… Sönerna har mumsat i sig allt… Nä, jag får gömma fikabröd i fortsättningen!!!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#15 Du får baka fler kakor på samma gång! Låter härligt med strandpromenad! Hoppas vädret håller i sig då ska jag hinna ta ett dopp tillsammans med vovven efter jobb.
Zabelle
Lägg bullar/kakor i en burk som du skriver pölsa eller blodkorv på. Då fårde vara i fred.

#17 Hm, bra idé… Fast inte pölsa och blodkorv, det går ner fint… Hm… De avskyr… De äter inte… "suck" de äter ALLT
Kanske ska skriva Hundmat på burken…

#18 Vilken lyckans ost du är… mina är superkräsna!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#19 En tyrrannisk kock (min man) härskar i mitt kök… Det har aldrig varit tillåtet att "inte tycka om"…
Han är hälsofreak… De äter till och med avocado och linser och… själv hade jag aldrig klarat att vara så hård… Och jag är den som fuskar med mig dem på Mac Donald's emellanåt…

Oj, imponerande, själv tvingades jag äta allt när jag var barn vilket lett fram till att jag utvecklade underliga ätstörningar och stora problem med mat under väldigt lång tid, så mina ungar har aldrig varit tvungna att äta något som de inte tyckt om. Däremot har jag tvingat dem att smaka nya saker och jag har även övertalat dem att smaka mat.

#21 Jo, det är onekligen en balansgång med hur mycket tvång det får finnas ang. mat… Det kan bli fel om det går till överdrift…
Min man har dock fått rätta sig lite efter mig på det planet att man inte ska ha små barn till att äta starkt kryddad mat exempelvis…
#20, 21 - av någon konstig anledning har mina killar till ca 22 årsålder ätit allt, och sjävla tyckt att det är praktiskt. Nu har den äldsta (26år) fått för sig att många saker inte går att äta. Innann dess hann han lära flickvännen äta allt samt att laga mat (vilket han lärt sig av mig).
Opraktiskt att i vuxen ålder få konstiga matvanor…

Fast överlag har mina ungar bra smak på mat, de vill ha riktigt kött, helst vilt, och potatis… inte mackor och annat utan riktig mat. Sedan har vi inte riktigt samma smak men det är ju en annan grej. Jag vill ha mycket grönsaker i maten medan de vill ha det mera som barnmat trots att de är ganska vuxna nu. Så gillar de husmanskost och sådan stabbig mat gillar inte jag alls.
#24 - nej husmanskost, det äter vi sällan… det räcker någon gång om året med ärtsoppa (varannat år… ) vi äter mycket grönt, och kryddar ibland med kött.. iaf jag - fisk är oftare på matbordet
God natt alla!
Eftersom inte min dag blev som jag planerat eftersom jag fick så besvärligt med hostan och det blev stopp över bröstet så blev det en tur till vårdcentralen igen.Det blev efter lunch för att inhalera, hostan blev mycket bättre när det kommit upp en massa skit. När jag kom hem blev det sängen några timmar för jag blir så trött och darrig i kroppen.
Hemska hostan kommer av astman men nu vill jag ha slut på detta ska äta mera Corteson tabletter i fem dagar till förutom Polmecort o Brickany.
Sen blev jag rekomenderad att vara inne med stängda fönster tills jag blir bättre,men det kommer inte att gå.
Jag förstår inte men i kväll har det vädrats som bara sjutton sen min man kom hem för det var så varmt=)
han bryr sig aldrig det var likadant när han slipade dörrarna också.
Ska nu försöka sova eftersom jag har varit hostfri sen jag kom hem (skönt).
Få se vad jag hinner göra i morgon eftersom jag ev får besök av en kompis mitt i dan. Ska hinna på apoteket o affären samt köpa blommjorden före.
God natt kramar Solis. 
Här är lite trött … men har en hel del kvar att göra. Har vattnat alla blommor ute och inne och ska nu fixa tvätten. Och gröten till imorgon… snart semester 
#9 Nej det är det inte. Fläckarna är intorkade vattendroppar på objektivglaset. Klicka på den lilla bilden så du får upp den i eget fönster så ser du fåglarna bättre. 
Nu är det godnatt - har nu pysslat färdig med diverse - har en hel del att göra i trädgården imorgon men ska yoga också… ja ja och jobba …
Jag går också och lägger mej. God natt.