Hemtam
Jag ringde i morse till posten och bad att brevbäraren skulle stanna till på gården då det var med posten ett brev från banken som skulle gå vidare samma dag till FK, jag talade om att kuväret var färdigt så det var bara att byta.
När jag nu stod vid telefonen rusar en man in(brevbäraren, har sett honom 2 ggr förut på gården då jag fått paket.) direkt till köket drar ut bestickslådan sprättar upp brevet och lägger det i det andra..tar pengarna till frimärket och drar. Allt innan jag hinner reagera..där står jag som ett fån med luren i hand

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
"Han kom, han sågs, han stack"! 
Har du inte hört talas om expresspost?!
* Sssss hihi viker mej*
Ha ha ha ha vad härligt egentligen, då vet man hur det ska gå till & känner sig förbaskat trygg hemma hos dig då
Tänk om alla hade haft samma fart på arbetet, brukar inte bli den farten förrän det är dags att plocka ihop och gå hem.
Amor Vincit Omnia
Grannen fick besök - en ung kvinna som klev in genom dörren "jag vill ha kaffe" och så gick hon fram till kaffeapparaten och gjorde kaffe! Nej, hon hade aldrig varit där förr… gissa om de som bodde där tappade hakan (hon startade med att dricka upp kaffe från gårdagen som stod i kannan… )
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

När min dotter var liten fanns det en pojke i samma bostadsområde som bara var too much…
Han bara öppnade frysen och tog en glass, rotade i skafferiet när han var hungrig - utan att fråga om lov först… Till sist rev jag ifrån, förklarade att… Vad som gäller hemma hos dig styr din mamma över… Men hos mig gäller andra regler…
Han kom aldrig mera in till oss..
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Min man hittade en kvinna i 60-årsåldern på flaket i går på pick-upen när han var inne och gjorde ett ärende. Han sade åt henne att gå ner och det gjorde hon, för att istället gå och sätta sig i hytten. Vänligt sade han åt henne att hon inte skulle följa med honom och då sade hon "jaså" och gick sin väg.
Fast jag gissar att den elcentralen var lite felkopplad på något sätt.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
haha vilka härliga historier! 
#5, 7 - för att återknyta till min berättelse och till "felkopplad" så var nog inte allt som det ska hos tjejen som kom in till grannen och satte på kaffe… men det blir roliga berättelser av det. Fast inte så roligt just när det händer…
Ibland kan det bli så fel!
De höll på att lägga ny heltäckningsmatta åt mej i Madrid så jag bad en vän som skulle bort att få sova över i hans lägenhet, så jag slapp limlukten. Det var ett höghus med lägenheter och fast man hyrde på flera år så skulle nyckel hämtas nere vid disk som i ett hotell. Hans lägenhet låg också där så han gav mej nummret och jag gick ner och bad om nyckeln och talade om att jag fått lov att sova där. På morgonen står där en man som undrar vad jag gör i hans säng och dörr vakten står bakom och tittar över axeln. Jag hade sagt fel nummer. Så pinsamt så!
#10 Ojoj, Cristine!
… så pinsamt
Men ibland blir det så tokigt…