Mina fingrar...
..har aldrig kallats gröna. Inte en enda ynka liten blomma/växt har överlevt att bo tillsammans med mig och jag flyttade hemifrån för 11 år sedan. Inte en enda…förrän nu !
Fick 2 orkideer i fina krukor av min fina mamma när jag flyttade till min & lillfisens lägenhet efter att vi bott hos mina föräldrar ett tag förra sommaren. Och nu vill jag då mycket stolt visa er att de lever fortfarande och är om än inte ännu vackrare nu !
Kram på er !
Amor Vincit Omnia
Verkligen fina!
Orkidéer är vackra. Här överlever de tyvärr inte mer än möjligen en återblomning. Hos svärmor frodas de.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Tack ! Jag har aldrig ens tänkt tanken på att köpa nån själv eftersom jag inte riktigt lyckas som sagt så jag tittade ganska länge frågande på mamma när hon kom med dem…men de trivs tydligen hos mig 
Amor Vincit Omnia
Så roligt. Det finns inget underbarare än växter tycker jag (och katter).
/Maria
härligt mads - och grattis! Jag har aldrig lyckats få en orchidé att blomma om.
Vad fin den är Madde den kommer du att lyckas med.
Själv har jag varit frälst på Orkideer i flera år har som mest haft 16 st men nu ser de ut som de har gjort sitt men de har hängt med i många år och blommat många gånger om.Två st ser ut att må bra men jag får väl köpa nån ny till hösten som blommar.
Jag tycker de är lättskött eftersom jag är dålig på att vattna blommor=).
# 3 Det är vackert med växter & katter är inte så dumma de heller.
# 4 Tackar, att jag lyckades med det gör mig fortfarande förvånad.
# 5 Javisst är de vackra, kanske vågar jag köpa fler nu…
Amor Vincit Omnia
Jättevacker blomma! Lyllos dig som får dessa orkidéer att blomma igen! 
Alla blommor trivs hos mej utom orkidéer. Jag har aldrig fått någon att överleva.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#6 Det kanske är ett tecken på att du ska våga dig på orkidéer…dessa vackra blommor. Det kanske är din "grej".
/Maria
# 7 Tack, det är första gången i mitt liv en blomma inte ser sorgsen ut hemma hos mig 
# 8 Vad märkligt, fast jag brukar lyckas med trädgårdsväxterna men aldrig inomhus…
# 9 Ja kanske det, jag ska bege mig ut och köpa nån till & testa !
Amor Vincit Omnia
Så roligt med blommor, de gör hemmet ännu hemtrevligare…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kul Madde :-) Fina Orchidéer :-)

Vad kul att ni "hittat varandra", du & orkideen !!
Skaffa nu inte för många på en gång, så det blir osämja på fönsterbräden & bord……Fniss, en tanke som genom skallen på mej…..
…..
Varför skulle inte växter kunna bli "svartis" på varandra?? 
Fina Vackra.
Det bevisar att man skall aldrig ge upp….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Älskar Orkidéer men lyckas sällan få dem att blomma om. Så jag fuskar… har köpt "fejkade" orkidée blomstjälkar som jag trycker ner i krukan.
Har nu hela fönsterbrädan full med "blommande" orkidéer (grannarna undrar hur jag bär mig åt)
Zabelle
# 15 *He he he he*
15
jamen det var väl en himla smart idé! 
# 13 Nej, jag kan inte ha för många, än så länge har jag bara i sovrummet för min vilda lillfis drar gärna ner allt så fönsterkarmar är än så länge tomma tills han slutar med det .
# 14 Precis, det är bara att inte ge sig !
# 15 Alla sätt är bra utom de dåliga 
Amor Vincit Omnia
Ja lyckliga du, hoppas den håller länge!
Viken fin Avatar du har Zabelle.
Jag har plockat bort inläggen 19 - 22 eftersom de var både negativa och ovidkommande för tråden.
Missade visst två inlägg, så blir det när man scrollar snabbt 
# 11 Javisst blir det mysigare hemma med växter, längtar tills jag kan ta in fler. Får bli när lilla bus bli större och inte massakerar och äter dem 
# 12 Tack, lite stolt är jag allt !
Amor Vincit Omnia
Ja Orchidé är en av mina favoritblommor och det är inte alltid man ser riktigt fina och välskötta blommor, så det är välförtjänt att få beröm för det..
# 26 Jag skulle aldrig köpt en själv så det är tur att jag har mamma som efter alla döda växter ändå tror att jag klarar ut det och köper nya till mig 
Det är härligt att ha dem i sovrummet för det är det första man ser på morgonen & når vackert är ju inte fel som nyvaken, annat blir när det man sen kommer upp & tittar i spegeln innan morgonkaffet…hua..
Amor Vincit Omnia
Samma här.. Har en mamma som kan blommor, så ska jag ha en blomväxt igen får jag fråga mamma om hjälp :-) Blommor är ju något positivt om man nu ser det så, dem är ju levande :-)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man ska ha mycket växter i sovrummet, de är luftrenare.
#29 Visste jag inte.. Nu när jag får pengar ska jag nog investera i lite blommor till sovrummet :-) Tack för tipset Cristine :-)
# 29 Åh, där ser man. Tackar för tipset, i sovrummet kan jag ju ha fler för lilla bus får inte gå in dit 
Amor Vincit Omnia
Jag har hört att det ska vara såna däringa med stora gröna blad för bästa effekt.
# 32 Då får det bli sådana 
Amor Vincit Omnia
Men jag vill ju ha blommor :-/ Kanske kan köpa en grönis och 2 blommor :-) Vad säger ni om det?
#23 Tack Cristine. Krävdes lite mod…
Zabelle
javisst det ena behöver inte utesluta det andra. Gröna växter för luften och blommor för att det är vackert! 
Men varför det ? Du är ju så fin!
Om ni tittar på filen jag lagt in så står det längst ner vilka växter som är bäst.
vilken fil Cristine?
" Har ni tappat filen, titta i kylskåpet" ;=)
#36 Ja det låter bra :-)
I inlägg #29
Så rolig du är Gunilla