Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 615 ggr
[GunillaF]
0

Nu har jag bestämt mig för....

…att den här veckan kommer att bli min bästa veckan, hittills i år!

[MargaretaA]
0

Nej den kommer inte att bli - den är! Glöm inte attraktionslagen Gunilla Flört

[GunillaF]
0

#1 Ok. Formuleringsfel om man tänker så…

Mads
0

Klart denna veckan är den bästa i ditt liv i år Gunilla !

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

#3 Absolut Mads.Glad

Har du bestämt dig för något?Flört

Mads
0

# 4 Denna veckan är det att inte falla för långt ner och sluta andas som jag fokuserar på att inte göra, så kort sammanfattat så ska jag nå lyckan & ljuset igen…kanske inte på en vecka men en dag i taget så :-)

Kramar

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

#5 Bra Mads. Kämpa på! Glad

Cristine
0

#5 Vi är med dej MaddeGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mads
0

Tack Gunilla & Cristine ! Tack vare det så vet jag att jag har stöd på vägen och det gör det hela så mycket lättare !!!

Pussar & kramar Kyss

Amor Vincit Omnia

[MargaretaA]
0

Jag tror att ljuset finns inom oss själva. Bara vi inte tillåter någon/något att skugga. Precis som i den gamla slagdängan; "Därborta ovan molnen är himmlen alltid blå…". Om man bara jagar bort molnen som skymmer vår inre sol så är lyckan alltid där Glad

jösses vad djup jag blev så här en måndageftermiddag Förvånad

chik
0

jag kan bara instäma.

Denna veckan har börjat i katastråf.Men nu skall den bli bätre o bätre.

Mads..Flört

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mads
0

# 9 Härligt när man blir sådär djuptänkade för en stund mitt på dagen Maggan Flört

Jo, jag tror visst att ljusets låga finns kvar inom mig men just nu är kropp och själ så oerhört trötta så det är svårare att känna den och få fram den. Men skam den som ger sig !

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

#9 Åh jösses….vad ska det bli innan veckan är slut?! Flört

"Gå ut hårt och sedan öka"!Skrattande

[MargaretaA]
0

haha jamen visst är det lätt att säga att lyckan och ljuset finns inom oss? det är nästan lika lätt som att säga HalelujaSkäms

Men att sedan "praktisera" det - göra det i praktiken - ja det är en annan femma Flört

Men jag tycker att vi är bra på att peppa och påminna varandra här på sajten och så ska det fortsätta - inte bara den här veckan!Glad

Hoppfull
0

Stor och varm kram Mads!

Jag tror oxå att det är viktigt att vistas i det där jobbiga när man är där. Inte försöka vända det direkt och skaka av sig, man måste ha de där dalarna för att växa. Även om det absolut inte känns så just då så är de viktiga och man kan låta sig själv vila lite i dem emellanåt. Sedan när man varit i dem ett tag så brukar man känna själv att nej, nu räcker det, nu måste jag ta tag i saken… och då är man redo att agera.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mads
0

# 10 Javisst ska det bli bättre !

# 13 Här inne finner man gott med stöd och förståelse och det känns jättehärligt, tänk om hela världen i övrigt kunde funka så !

# 14 Jag vet att jag måste igenom detta för att lära mig samt sörja klart det jag förlorat för att sedan kunna lämna det bakom mig. När detta är över hoppas jag vara den glada & positiva Madde jag varit tidigare i livet Glad

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

Hittills har det gått bra med föresatserna om att den här veckan är den bästa….;-))

Cristine
0

Så roligt Gunilla, jag blir glad för din skull.

Visa ord kom idag både från Maggan och Hoppfull.

[GunillaF]
0

#17 Jaa, det gjorde det. De är kloka!

penke
0

(16)

det är väl klart det går bra.. !

sikta mot stjärnorna..landa hos bert k i idol-juryn.. *hihi*

snäppte,målet är väl självklart….hur fånigt vore det om man valde/siktade in sig på att denna vackan ska bli den 14`e bästa i år ?

penke

[GunillaF]
0

Jajaja…

Det är många som aldrig siktar…Har jag hört:-)

Mads
0

Jag siktar på att 2009 som helhet ska bli ett riktigt bra år !

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

Jaa, jag siktar med dig!

penke
0

var inte rädd för mörkret,vi tar alla ett steg dit ibland

känner den tjocka "luften" i halsen,fäller tårar så vi lättar på sorgen o ballasten,så är det att vara mäniska..det är alla delarna,som gör oss hela.

*kramen*

penke

Mads
0

# 23 Är du här hemma hos mig & lurar Penke ? FörvånadFör precis så känner jag ju och precis så är det….tårarna rullar och det är till och från lite svårt med andningen…men det lättar, det ska lätta. Ska bara genom detta Glad

Kramar

Amor Vincit Omnia

[peter54]
0

Den här sajten heter ju Livskvalitet och i mina öron är det ett ord som "bär", motsatsordet är då rimligen "sjunka", båda naturligtvis sedda ur ett bildligt perspektiv.

För att samla tillräckligt mycket av det som leder till ordet "bära" behöver man omge sig med sådant man kan dra energi ur, samtidigt som man behöver plugga igen eventuella hål som energi läcker ut ur.

Alla är olika, så vad som ger och tar i detta avseende är helt individuellt. För mig är det min familj som ger den största dosen levande energi. Alltså mina två barn och min fru, inte den mer perifera familjen.

När jag någon gång hamnar i läget "sjunka", vilket i och för sig inte händer så ofta eftersom jag har nära till "laddstationen", kan jag ibland behöva ytterligare energi-boost av något slag.

Då räcker för min del några timmar på en stubbe i skogen en solig morgon, bara sitta och titta på myrorna, vara så stilla att en gärdsmyg landar på min keps så att jag blir varm i hela kroppen av det positiva känslosvallet som når mig genom den lilla 5-gramskroppen.

Eller en stund på en brygga i ensamhet i soluppgången med insektssurr och småfisk under mig. Efter en sådan energi-boost är jag tillbaka i "bära"-läget och livet känns fantastiskt och berikat igen trots ett helt liv av sjukdom som tynger på mina axlar.

I detta finns för mig två livslagar som jag följer så långt jag förmår i varje stund. Dessa är för mig skillnaden mellan den bildliga innebörden av de två orden "bära" och "sjunka".

De här personliga lagarna handlar just om sådana "hål" som kan få energi att läcka ut. Den första lagen är att aldrig hänfalla till självömkan, ty det är det största av alla energiläckande hål. Den andra lagen handlar om att all form av bekvämlighet i längden är av ondo.

Det kan handla om att aldrig ta hissen, aldrig öppna dörren med en elektrisk dörröppnare, aldrig gå och lägga mig mitt på dagen bara för att jag känner mig orkeslös. Allt detta tillsammans är den brygd som gör att jag lever och jag lever gott, trots att ingen annan som fått gå samma väg har överlevt.

Cristine
0

Så vackert och lärorikt du skriver Peter och jag håller med dej till fullo, vi har nog lika livssyn. Du har klätt mina tankar i ord, och jag önskar jag hade som dej, talets gåva.

penke
0

inte nu,men vi har alla varit där..man tror aldrig tårarna ska ta slut,men det gör de !

vi behöver bara gråta ..klart..

då,har du åter plats i ditt hjärta.

Väntan Är.

*kramen*

penke