Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 743 ggr
chik
0

Fredag!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vad gör man på en fredag?

Jag sitter o sörjer…

Kan man sörja döda ting eller ?

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

Men chik då Förvånad vilken bild *gapskratt* och det är väl inte detta du sörjer Förvånad /kram Spanaren

[GunillaF]
0

Vad är det du sörjer Chik?

Gråter

[MargaretaA]
0

Det brukar väl oftast vara det döda man sörjer. Men "återuppståndelse" har ju inträffat förr så helt säker kan man aldrig vara…

Free-spirit-minded
0

Chik vad är det för bilderSkäms

Skrattande

Inte sörja döda ting

Hoppfull
0

Ja bilden och så sorg känns ju lite förvirrande… vad är det du sörjer Chik?

Här får det vara en lugn fredag, dels har vi haft skolavslutning idag och dels så ska jag upp tidigt och skjutsa ungdomar i morgon. Så det får bli en fredagkväll i lugnets tecken!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

ja bilden blev ju ingen hitt.Men det är ju inte första gången jag har klämt in något opasande.-Vad är dom som kan trolla?

Jo jag sörjer min bil.-Bertan. Hon blev mosad av en Audi i går.Som tur var så blev ingen skaddad men bilen blev en katastrof..O den bilen har varit så himla trogen,o lättkörd så jag har ricktig ongest. sjukt va!!

Så är det någon mer här som har sörjt något dödt ting?

Ja o fredagen blir lugn, passar min dotters valp.Hadde förträngt även det.Rottis 8 månader o full av bus o lek.o dom gamla hundarna tycker inte det är roligt.Den gamle har redan sagt till henne ordentligt.

Free-spirit-minded
0

#6  Bilden är en hit jag skrattar vaje gång jag ser den Skrattande den är så ful.

Tråkigt med Bertan om den betydde så mycket för dig.

[GunillaF]
0

#6 Vilken tur att ingen blev skadad. Det blev en lycklig utgång.Glad

chik
0

free o Gunilla det sa jag med.Det är väl därför som man kan tänka som man gör.o skämta lite.

Nu har jag klassat ner mig till fyrhjuling med skogs däck.Så njurarna sitter under armhålerna nu..Tyst

Cristine
0

Men fyrhjuling är väl kul Chik, jag älskar min.

Jag kan förstå att du sörjer din Bertan, men som de andra redan sagt, tur att det inte hände dej något.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
0

chik jag saknar fortfarande min röda pärla (bil) den blev till slut orkelös och skrotad och numera har vi bara en bil. Tala om att jag blir låst! Okej jag skjutsar in min man till jobbet när jag ska bilen men det är inte samma Gråter/ kram Spanaren

signemo
0

JAg är nog trött sitter och fnissar åt en film Med bilen Herbier på TV 4+. Är fnissframkallande

Var rädda om varandra

aggeelin
0

Åhh härliga fredag Kyss God mat, ledighet på lut…

Jag tycker om min cykel och skulle sakna den om detn försvann… Skrattande

Det tråkiga med den här helgen är att jag måste åka till Ikea, jag avskyr stället och köpområdet som Ikea finns i. Jag har klarat mig mer än ett halvår från att ¨åka dit. Nu behöver vi krokar som finns ädr och så ska sambon ha något annat också… jag får väl bita ihop lite…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MargaretaA]
0

ja IKEA en lördag är rena självmordsuppdraget! Du har mina sympatier agge Obestämd

blombuketten
0

Själv gillar jag att gå runt på Ikea. Fast oftast när jag är där så har jag sambon med mig och han formligen springer igenom hela affären så man hinner knappt se något Glad.

Så gör han jämt. Åker vi till köpcentrum så parkerar han bilen och så är han ur den och vips så är han borta. Där står vi, resten av familjen och kliar oss i huvudet och undrar vid vilken ingång han gick in. Ibland får jag t o m ringa för att lokalisera honom. Helt hopplös är han, fast rätt go ändå Flört.

aggeelin
0

#14 - Tack för sympati - jag avskyr stället - hittar på allt för att slippa åka dit. Men imorgon så…

En gång när jag var där fick jag fylla i en enkät om vad jag tyckte om Ikea… jag var ju inte riktigt rätt person att fråga…

[GunillaF]
0

Jg har inte varit på Ikea sedan 1977. Ni kanske kan förstå vad jag tycker om sånna ställen?!Obestämd

[MargaretaA]
0

Jag blir bara kräkfärdig av alla prylar. Men okej har man pengar kan det vara kul. För visst finns det mycket "vill ha" där också Obestämd

annars rekommenderar jag Gysinge. Det är IKEA för alla som gillar sekelskiftesromantik (dåligt med det på IKEA) jag och gubben hade en mysig resa dit för några år sen och bodde där en natt Kyss

blombuketten
0

#18. Eftersom vi inte bor så långt från Gysinge  så är vi där då och då. Jättefint ställe. Det finns mycket att se på där och på sommaren är det en riktig idyll.

[MargaretaA]
0

Ja just det. Ett helt underbart ställe. Efter en god middag på restaurangen så gick vi på upptäcktsfärd i parken sent i den ljusa sommarnatten. Det var magiskt… fast rätt mycket mygg där uppe i det jag kallar "halvnorrland" Tungan ute

[KinaSylejmani]
0

#15. Har du/ni ofta varit på IKEA? Själv har jag aldrig varit på  IKEA någon gång.

Men på JYSK har jag däremot varit. Flört

blombuketten
0

#21. Jo då, vi brukar åka till Ikea lite nu och då. Oftast blir det för att köpa lite småsaker. Batterier t ex, de har jättebra sådana till en billig penning vilket är bra för mig då jag ofta läser böcker med öronen Glad. Nu senast inhandlade vi en del möbler till ungarnas rum och även golv. Vi håller ju på att fixa till riktigt fina rum åt dem i den delen som en gång varit affär.

JYSK brukar vi också åka till rätt ofta. Gillar att gå omkring där också och titta på olika saker. Där brukar vi inhandla lakan, handdukar och gardiner mestadels.

Ha ha, numer är det väl betydligt "starkare" varor än JYSK som gäller Flört.

[KinaSylejmani]
0

#22. Precis. Nu är det betydligt "starkare" varor som gäller än de på JYSK! Flört 

Nu har jag inte varit på JYSK på ett bra tag men man köpte ju bland annat badlakan, sängkläder där och som man är nöjd med.

Hur långt har ni till IKEA eftersom ni är där lite nu och då?

blombuketten
0

Vi har ca 4 mil dit. Det är ju inte så långt. Till JYSK har vi 3 mil.

[KinaSylejmani]
0

Ja, det är ju nära och bra.

[MargaretaA]
0

Vi köpte sängar på Jysk. De klarade inte av mina XXL-karlar i familjen… efter några nätter så brakade de rakt igenom. Tur att det var till torpet och inte hemmasängarna - dem är från IKEA faktiskt, och verkar hållaSkrattande

blombuketten
0

Ja, i alla fall om man jämför med när jag bodde i Sveg då vi alltid måste till Östersund när det var något speciellt. Dit var det "bara" 18,6 mil enkel resa Glad. Fast just Ikea låg ju som närmast i Sundsvall och dit är det 21 mil enkel resa.

[KinaSylejmani]
0

Till IKEA i Haparanda (från Ske-å) är det cirka 25 mil och till Sundsvall så är det cirka 40 mil.

blombuketten
0

Ha ha, det är nästgårds alltså. Ja, så är det när man bor norrut, avstånden blir långa men ändå tänker man inte på det. Här neråt klagar man om man har 2 mil till jobbet Flört.

aggeelin
0

lyckostar er som har långt till Ikea!

[MargaretaA]
0

Ja det här med avstånd är ju relativt. När jag är i mitt gamla hemland Lappland så säger dom att jag är Stockholmare. Det hjälper inte att jag säger att jag bor fem mil därifrån. Fem mil är väl inget säger dom. Men då kunde jag ju lika gärna vara från Södertälje. Trosa, Nyköping, Eskilstuna, Strängnäs, Mariefred eller Katrineholm, Men de har bestämt att jag är Stockholmare…. suck…

[GunillaF]
0

#31 Jaa? Tungan ute Du är ju det!!!FlörtStockholmare alltså!Kyss

Cristine
0

*Fniss*

[MargaretaA]
0

# 32

tung suck - nej jag är från Gällivare Skrikandes

[MargaretaA]
0

Nu skulle min "lille" store son gå och lägga sig och jysksängen brakade i två delar. Ops shit happens Skrattande

Maria
0

#0 Jag trodde du sörjde över att ha blivit impotent, haha, när jag såg bilden…Skrattande

/Maria

chik
0

I.K.E.A. Där irrar det väl runt folk som inte har hittat ut på flera år?

Jag tycker det kvittar var man köper grejer.Dom är inte gjorda för att hålla. våra utestolar brakade vår granne i backen. -vist han är tungviktare,Men då tycker jag det skall stå Max 50 kg.

bum- impotent o väder biten - Nej….

Maggan!!Det är inte lätt när man inte kommer någonstans ifrån!

Fyrhjuling är la rolig! Men inte när det öser vatten från himlavalvet…

Pimp My Wheelchair 

Cristine
0

Jag har bara varit på Ikea en gång sedan de byggt en ny byggnad, jag trivs inte alls där.

Birsta city besöker jag inte heller nu då jag tycker det blivit för stort och obekvämt, mina promenader tar jag hellre ute och kan gå emellan de olika affärerna om det går att hitta sakerna där.

blombuketten
0

Men man måste ju promenera mellan parkeringsplatsen och Ikea…….och det kan ju bli rätt långt beroende på hur många som kommit före Flört.

[KinaSylejmani]
0

#39. Ja, en promenad skadar ju inte, eller hur?!

Förena nytta med nöje! Glad

aggeelin
0

Åter från IKEA - har handlat krokar som går att hänga på dörrar, bra sak och så blev det ljus så många så nu behöver jag inte åka till stället på minst ett år… hoppas jag.

chik
0

aggeelin!!vad bra att du hitta ut.

Välkommen tillbaks……………….Tyst