Barnslig?
Även om jag känner mig rätt vuxen ibland märker jag tydligt att jag inte är det."
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Då är vi två….
Mina barn (vuxna) har ibland frågat mig vem som är förälder egentligen. Någon av dem eller jag…. 

Det är väl underbart att du har "barnasinnet" kvar!
Jag känner mig också "barnslig" ibland och tur är väl det! Måste man jämt vara sådär vuxen? 
…näää,inte barnslig .. tycker det är en avundsjuk förmaning till de som tror att de kan gå omkring o ha kul o trivas med vad de gör,inte bryr sig om att vara ..förnuftiga hela tiden ..
är det inte att vara..mäniskan att kunna välja,att vara vuxlig eller ..barnslig ? 
penke
/göbbe :- )
Jag tror man har ett längre och roligare liv, fast ibland tycker barnen att man är larvig, men det får de gärna tycka så där har Gunilla och jag samma erfarenheter. Tänk vad de ojar sig när jag buskör med 4-hjulingen nere vid stranden, dom kan göra det för de har åldern inne men inte jag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag är också ett stort barn..
Vad vore livet om vi inte hadde roligt o bjöd på oss själva?
Fast jag kan vara vuxen…
Penke!!Du skriver bara så bra…..fast man behöver ju inte hålla med för det!!
Lena.P är jag i verkliga livet.

Men är inte själva grejen med att kunna vara barnslig, att man inte har behov av att hålla uppe någon fasad.. Att man har kommit längre i livet än så…
Jag är och har alltid varit barnslig… Min mammas och mormors "fel" de har alltid haft barnasinnet kvar och det har smittat av sig!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."