Att ha illusioner.
Det härligaste i livet är att ha en massa illusioner, att vakna upp med dem på morgonen, det får mej att leva fullt ut.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hade jag inga illusioner så hade jag inget att planera efter och skulle bli väldigt otålig och rastlös. Vilket tråkigt liv det skulle bli!
Det är bra veta, att….tid….är endast illusion. Tid existerar inte. Betyder att alla kan göra "stora planer" utan att tiden tar slut. 
(#2)
..klocktid är en illusion,iofs hjälper den till att orientera sig i ..rummet,den kallas väl för den fjärde dimensionen då.
tid är spännande,jag har läst en av abbe einsteins "lättare" för att få ett ..bredare tanke-grepp om tiden,det svindlar faktiskt en hel del när jag snuddar I tanken..eller om det är när jag bryter mig ur det gamla tanke-låset.. !
..ibland känns det som om vi kan ..välja hur mycket tiden ska påverka oss,eller vi den..
att tiden inte är linjär,kom jag på för "länge sedan" :- )
en mer ..praktisk bild är som en ..korkskruv *skratt*
(eller ett kollegieblock sett genom ryggspiralen uppe/under-från)
penke

Men är inte själva ordet illusion i sin rätta betydelse något vi tror/tänker utifrån vårt subjektiva intellekt. Det behöver inte vara sant eller verkligt…
Jag har illusioner om mina förehavanden, min man, mina barn, mitt liv… Om allt. Mina illusioner är så som jag väljer att se min verklighet… För den skull behöver det inte vara verkligt…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."