Pippi!
Tänk att mina barn har också fått växt upp med Pippi långstrump. Den gick både på Franska och Spanska TV.n Det gick också en annan serie men jag vet inte om den är av Astrid Lindgren.." Den vita stenen"
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag minns Den vita stenen, men minns inte vem som gjort den. Igår satt jag & lillfisen och såg Madicken. Jag har inte sett den sedan jag var barn själv och trodde aldrig han skulle sitta still och titta för han är inte så mycket för tv men det gjorde han. Mysigt var det !
Amor Vincit Omnia
Jag tycker alla barn ska få växa upp med de filmerna. De är underbara!
Javisst är dem, härliga filmer. Emil tittade vi också på häromdagen & jag tycker nog att Noah inte är helt olik denna buse.
Amor Vincit Omnia
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Tack draken!
Jag tyckte oxå om Pippi Långstrump :-)
"based on a true ..saga" är väl de tecknade pippi-programmen,
jag har hört att pippiböckerna blev/är cencurerade i utlandet,att hon var FÖR egensinnig o rolig(?) för ..korrekta o ordentliga barn.
hmm.minns nu att även svenska föräldrar/lektörer i radions P1 sagt att de inte ville läsa vad som stod,att de (vuxna) var ängsliga för lögnerna (!) i böckerna,tex, att kineser åt fågelbon och gick baklänges..,minsta barn fattar när det är knasiga skoj eller "på riktigt"
Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump är min favo av astrids figurer *ler*
penke
Det är bara i Usa som jag förstått de penke, de har också förbjudit Huckleberry Finn, men i stället kan barnen se våldsfilmerna på tv.
Jag blev väldigt stolt när jag läste Aftonbladet i dag. Man har startat en skola i Ukraina med Astrid Lindgren som förebild. De hade tittat närmare på både Montessori och Waldorfpedagogik, men de vade Astrid. Bra val tycker jag!
Själv älskar jag Emil i Lönneberga. jag kollar på TV när de sänder det - och jag skrattar lika mycket varenda gång. Det blir bara bättre och bättre med åren 
hmm,undrar om det inte var i frankrike oxå… (?)
huck finn..joo,det såg jag nå´t på tv´n om,hans vän o reskompis kallades på 1800-talet för ett N-ord,det tyckte några var så rysansvärt att de ville hindra/förbjuda andra från det lidandet ..
tjaaaa.. hellre stråkmusik o bilder av skyar..än två som kramas länge,undra på att de har så mycket ..upplagrat våld i sig.. :- /
penke