Distanshealing-övning
..som tidigare utlovats är det nu dags för en övning alla kan vara med på.
Ikväll onsdag 090610 Klockan 21.00 o ca. 10 minuter framåt
Till:GunillaF
För de som aldrig provat/gjort något liknande tidigare,eller vet var healing är,kan bara försöka tänka en kärleksfull tanke/båge till GunillaF.Stöd,kraft,bot.
Lugn,den hittar själv fram
ni som provat på healing,men inte på distans kan göra liknande,och/eller be eran/en guide om hjälp.
Nu kanske några vet vad som ..fattas henne,var vänlig o berätta inte om det,eller begränsa din healing "dit",fungerar det bra för dig att *skicka* kan du känna av vad som fattas henne,det ingår i övningen.
nog för nu
(hoppas jag inte glömt något nu? healing är egentligen inget krångligt)
*tänk/skicka kärlek*
penke
Jag är med!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har jag kommit hem så är jag med.
Var rädda om varandra
Förlåt, jag måste få fråga varför ska vi skicka till GunillaF? En test eller är det något speciellt eller …
Givetvis är jag med/kram Spanaren
#3 För att jag har något som felar mig och för att jag ställer upp som träningsobjekt.
Det ska bli roligt att uppleva detta och jag ska verkligen känna efter och förklara för er hur det känns/kändes.
Jag tar tacksamt mot allt som ni skickar.
Påminn en senil och jag är med!
Jag har aldrig gjort sånt här själv - bara fått - men kan visst prova att skicka…
bara jag kommer ihåg 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#4 Då förstår jag och dessutom att du ska förklara sen … det låter toppen
/kram Spanaren
Har heller aldirg gjort något sånt…. har alla denna förmåga, om man har ett öppet sinne och vågar prova?
Zabelle
#8 Jaa, det tror jag! 

Jag är med
jag ska försöka
Jag är med om jag orkar..
#13 Vad synd att du inte kan vara med Chik men jag förstår att folk har väl annat för sig också. Ha det så bra med det du ska göra!

Jag är med om det fungerar för mig, vid den tiden är det lite osäkert.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
zabelle undrade om ..alla har denna förmågan..?
på det svarar jag,att den mest grundläggande formen av healing är en *kram* (menar nu inte en ytlig hälsnings"kram" på jobbet),när du delar en kram,tror jag nog de flesta känner något (?) *ler* Där har du den ..hemliga kraften.
Spanaren undrade om varför just GunillaF ?
..som hon själv är inne på,hon är.."frivillig",det bör ju vara en förberedd person (som inte ska tex. köra bil just då,det kunde vara farligt) och att hon öppnar för att släppa in oss,hos sig..det kan vara ..ganska personligt .
jag har förstått att hon nosat tillräckligt på liknande för att inte bli rädd OCH kunna ge bra fedback efteråt.
jag har berättat tidigare om en gång då ..min mottagare hade missat tiden lite,det kännde jag av,hur h*n skyndade sig till "sängen", oxå hur h*n såg ut,kropps-form o längd,frisyr mm,förutom var i kroppen h*ns besvär satt .. även .."hur" de skickade ..energierna rörde sig i mottagarens kropp ..
ibland har det varit väldigt tydligt för mig..detaljerat,andra gånger bara en ..prick som tar emot ..
äsch,nu blev det överkurs, de som vill *skicka * bara !
och var uppmärksam. :- )
men,en liten extraövning till de som skickar,fundera då på om GunillaF står upp,sitter i gungstol,köksstol,fåtölj eller ligger på sängen /soffan..eller ?
penke
#9 o 16
Tack för era svar. 
Zabelle
Nu har jag tagit en liten tupplur så jag ska vara "pigg" kl 21.oo när ni sätter igång, ni som har lust.
både jag o datormaskinen har tagit en tupplur(omstart)(på datorn)
Nu är det snart dags,jag tycker faktiskt att det är lite spännande, distanshealing är ju inte bara en kick för mottagaren det är häftigt för avsändaren också,att upptäcka att ..man *kan* !
som jag skrev tidigare,det är inget krångligt (du måste inte vara medlem någonstans,bli "religös").var dig själv bara,*tänk* en ljusbåge av Kärlek till GunillaF,lita på att det kommer fram.
…ni som vill ..
penke
Namaste !
penke
Nu intar jag mitt "läge" och väntar!
Med spänning!
Ha det riktigt skönt nu Gunilla :-)
Jag gav men fick dubbelt tillbaka?!?!
Satt du GunillaF tillbakalutad i en fåtölj i grön tröja och 3/4 dels byxor ev. gråa
Jag hann tyvärr bara med ca 5 minuter innan min vofsing ville ut, men det som blev det blev ju!
Hoppas du kände nåt av det! Låg du i din soffa i vard.rummet? Grå soffa kanske…
Jag har skickat till dig nu Gunilla.. Kände inget speciellt mer än själva healingen.. Jag hade inget starkt flöde, men det lilla kan göra sitt oxå..
Jag såg dig liggandes ner med händerna på magen, kanske du inte ligger så nu, men jag såg dig så..
Hoppas du känner dig bättre nu..
Kram

Var är du? Hur kändes det?
Kändes som om du var ledsen Gunilla, eller kände dig ensam. Låter knasigt jag vet sen kändes det som du lade dig och kröp ihop på sidan kanske med lite värk i nacken.
Kände värme i min vänstra hand och var lite yr.
( det är troligen så att jag själv yrar, är lite trött
)
Skickar iallfall en varm kram till dig
Var rädda om varandra
Nej hon satt men jag fokuserade på en del bara så jag såg inte hela kroppen. I en fåtölj.
Jag såg något kring ditt Adamsäpple också och sedan kändes det som att vi lyfte dig en centimeter?!?!
Sen så vandrade den kärlesfulla kraften fram och tillbaka till oss alla i kedjan.
Nu är jag tillbaka. Jag satt lite längre än 10 min. för jag kände att någon höll på lite mer än det! 
Är det någon fler som vill beskriva hur/var jag satt/låg/stog?
Var det någon som kände av var jag har min/mina "krämpor"?
Jag ger er lite tid att berätta innan jag talar om.
Oxå jag väntar ivrigt på facit,
det viktigaste är dock att även du(GunillaF) mår ..ännu bättre *ler*
jag kände inget "starkt" flöde,jag kom fram..upplevde dig sittandes i ..meditationställning (skräddarställning) med raka armar,handryggen över knäna,röd kofta ..
jag kände i ..min näsa,först att de lättade uppetill,sedan nästan lock vid näsborrarna,men att det släppte
jag försökte ..fråga om orsaken..då kände jag i min hals,något svårt att svälja (?)
jag snurrade med, ..energierna i din kropp,sökte efter..annat,men fick inget utslag..
för egen del är jag glad att jag fick igång..maskineriet,och tyckte mig kunna ..närvara.
penke

problem med sköldkörteln
Vet inte hur du satt tänkte inte på det
Jag såg dig liggandes i soffan småleendes med armarna sträckta ovanför huvudet!
Jag fick bara lugn och ro några minuter innan familjen störde. Men kanske gjorde det någon nytta i alla fall.
TACK alla ni som gjorde detta.:-))
Om jag skulle göra det här enkelt för mig så skulle jag kunna be er läsa Penkes beskrivning så får ni veta hur jag satt, vad jag hade på mig, var mina krämpor sitter….
Vad du kan Penke. Jag kände att du var här. Du kunde ha stannat på fika. Föresten det kunde ni ha gjort allihopa! ;-))
Jag satt i det högra hörnet på min ljusbeiga soffa. Jag har en röd kofta på mig och svarta långbyxor.
Jag satt i meditationsställning med båda fötterna ordentligt i golvet, handryggen på benen strax ovanför knäna.
Jag kände inget de första minutrarna men så började det att sticka runt näsan. Som om man har en trubbig nål och "duttar" lite försiktigt. Så flyttade det sig till ögonbrynen och mellan dem. Först stickningarna och sedan blev det alldeles hett i det området.
Jag fick domningar i läpparna men efter en stund blev de också heta.Det flyttade sig vidare till halsen och där blev det först kallt och sedan hett.
Jag "såg" många av er fast jag egentligen inte vet hur alla ser ut!
Tack än en gång! Ni har varit jätteduktiga och jag försökte skicka tillbaka till er när jag "såg" er.
Kanske ska berätta vad som felar mig också. Jag har iof berättat det några gånger i andra trådar men det är väl inte alla som läst det.
Jag hade bihåleinflammation i Januari och då tappade jag både smak och lukt. Jag har hela tiden ett tryck över pannan, i ögonbrynshöjd. Jag har fått veta att jag är kraftigt allergisk mot något men jag kommer inte att få göra pricktest förrän i September. Jag går på allergitabletter och kortisonnässpray nu och det gör att det har stabiliserats men det blir inte bättre. Nu hoppas jag på att ni "fått loss" något och det tror jag kan börja visa sig relativt snabbt. (Jag har inte fått tillbaka lukt och smak ännu, och det vore ju ett mirakel om så skett)!
Oj vad mycke det blev. Jag har säkert glömt nåt ändå. Ni får gärna fråga! :-))
Jättekramar till alla!
Intressant! Hoppas du ska komma att må bättre nu Gunilla!
Kram: Mammi
#36 Det hoppas jag med Mammi. Men jag kan inte fatta att penke kunde se allt så tydligt. Eller det kanske är så att jag aldrig förut fattat vilka gåvor han har! (Förutom allt det andra);-)
Ja penke var suverän, själv såg jag bara huvudet för jag visste vad du har så jag fokuserade på det. Men jag visste att du satt för jag höll ditt huvud mellan händerna. Det var kanske mej du kände av för jag satt nästan 5 min över tiden..dottern glömde ropa när det var klart.
#38 :-)) Vad lustigt…synd att jag inte skrev det förut…förstog att jag skulle glömma något…men jag kände som om någon höll mitt huvud, faktiskt!!! Mellan tinningarna och öronen.
*äsch&ler*
jag får ha fikan innestående.. :- )
(jag har fått höra,oftast via omvägar,att jag inte själv fattar vilka gåvor jag har,) jag övar/söker gärna,dels för att "du" ska må bättre och att jag ska kunna lära mig något.Ikväll tyckte jag det var halvgrumligt,men att jag var i närheten..(några träffar)
det viktigaste var att GunillaF kände av,att du fick ! *ler*
att du nu vågar släppa det sjuka(gör plats)..och tar emot det friska.
penke
ett tillägg,ingen eftrkonstruktion men jag ..tappade tiden när jag satt,"landade" ca. 16-17 över
#40 Det var dig och Cristine jag kännde då:-)På "övertid". Kanske det fanns någon till också….
Jag ville gärna vara med och sända, och försökte men jag hade mycket störningar med och omkring mig. Jag lyckades i alla fall att inte bli irriterad, och det kändes som om det gick en regnbåge från mig till dig, men inte som en vanlig för den här hade en dominerande färg av grönt och även gult och mörkt blått samt ett stråk lila. Det gröna kändes väldigt friskt. Tyvärr kunde jag inte koncentrera mig något bättre och jag är en riktig nybörjare utan en aning om hur man egentligen ska göra. värme och ljus till dig, hoppas att du snart får tillbaka din lukt och smak fullt ut.
Jag kan mycket väl ha varit en övertidare också, jag ahde ingen riktig tidsuppfattning.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
#42 Tack för att du tog dig tid. Vi kanske ska ha någon sån här övning nån gång då och då för att träna och även hjälpa varandra!
Är det någon som behöver så kan vi väl hojta till i en tråd. Det behövs ju inte avsättas så lång stund.
Men oj vad jag har börjat toknysa….Är det någon av er som pillar mig i näsan fortfarande eller är det efterdyningar tro?!
..tror du inte att det bara släpper ,att du "nyser" ut det (?)
en sorts efterdyning
penke
#45 Jag hoppas det!!! :-))
Nu,först nu ska jag berätta om en ..teknikgrej jag hört/lärt mig.. det var för att inte krångla till det innan,det en del som healar ..förmycket,kan få problem med är att de ..tömmer sig själva på kraft/energi,enstaka gånger är det inte något problem..
Om/när du gör det ofta,ger healing,be då om hjälp av ..universum,gud moder/fader,makterna,guiderna..(vad du väljer att kalla dem)att de är med,att du ..siktar,men kraftern går via dem förenklat uttryckt ..
Att ha flera övningar i distanshealing tycker jag låter bra,men kanske inte ..för ofta,resultatet behöver ju mogna,både hos mottagaren och lärdomen hos avsändaren :- )
skriver jag som själv är novis..och vill öva mer *ler*
penke
Kanske en eller två gång i månaden vore lämpligt?!
..kanske var tredje vecka ? :- )
jag litar på att du har koll på kalandern ..
penke
Har du märkt att jag har koll….brukar ha det åt andra…värre med mig själv. Det sitter väl i sedan jag hade småbarn!
det är lättare att ha koll på/åt andra..
fast,ungar&barn brukar ha koll oxå,om man frågar dem,har de koll på precis vad som gäller.. :- )
sköter du inte om dig själv ? (du är väl viktig för andra!)
penke
#51 Joodå…jag tar hand om mig själv…nu för tiden! :-)
Om du är novis penke då är du mycket bättre än många jag känner som hållt på länge.
Jag höll ditt huvud som du säger Gunilla
Mavios du sände alldeles rätt. Grönt kom från hjärtchakrat=kärlek
Gult= solar plexus som man brukar sända vid healing
Indigo= tredje ögat och
lila är guds låga sägs det.
..har du märkt,att även andra mår bra av det ?
på något underligt sätt (?)
(joo,någon kan muttra&grumsa,men det är som det ska) :- )
penke
#54 Självklart att alla mår bra av att alla mår bra!!!
Nån "surkart" finns det alltid, men får de inget bränsle så brukar det gå över!
Tack ! 
trots även dina ord,fortsätter jag att se mig som novis ..
*tralla-la*
penke
man ska berätta att/när det går väl för´en ,ens vänner blir bara glada ………………….o ens ovänner får ont i magen…
det är deras val
*hihi*
penke
Det var både kul och nyttigt med lite övning, det borde vi fortsätta med en gång i veckan tycker jag.
Det här var verkligen spännande! jag är djupt imponerad över vad ni kan.
jag tycker absolut att vi ska göra om det här och då ska jag se till att familjen håller sig undan. Jag kom så långt att jag började känna mig "uppkopplad" och det började pirra i kroppen. jag vet inte om det är så det ska vara eftersom det är mitt livs första försök att sända healing. men nånting hände…
tack för denna "lektion" till alla som var med och speciellt till dig gunilla som ställde upp som måltavla 

Jag har inte heller sänt förut kändes magiskt.
Nu undrar man bara hur Gunilla känner sig idag? efter nys attackerna igår, om det släppte.
Go´morron.
Nysatackerna fortsätter idag också. Jag hoppas att det släpper pö om pö!
GunillaF vi håller tummarn att allt vill släppa för dig, så att du får njuta av sommaren och god mat
/kram Spanaren
Det har är nog första gågnen jag tycker nysningar är intressanta. 
Jag hoppas att det löser sig för dig GunillaF. Kanske en nässköljning med kokssaltlösning kan vara en hjälp på traven för det som vill ut?
Jag är gärna med och övar igen framöver, det var en ny upplevelse. Då ska jag se till att vara helt ensam om det går.
Tack snälla Cristine för att du förklarade för mig om färgerna jag upplevde. Det kändes helt rätt när jag läste vad du skrivit.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Nu släpper det Gunilla och du får tillbaka ditt smak och luktsinne!!
#64 Ingen vore lyckligare än jag! 
Det är synd att man måste gå miste om alla ljuvliga dofter den här årstiden.
Enda fördelen med att ha tappat smaken är att jag äter bara tills jag blivit mätt. Inget mer för att det var gott, för det vet jag ju inte.
Men fy vad jobbigt det måste vara! Stackars dej!
Men nu så vänder det!!
Kram på dej och hoppas verkligen det ordnar sig för dej!
#66 Jaa absolut - nu vänder det. 
..bara så ni vet,kan vi inte vara riktigt kloka någon av oss,som håller på å inbillar oss sånt här.. :- )
medan GunillaF vårdar sin Hälsa,skriver jag några rader om andra erfarenheter jag haft,ifall nå´n undrar vad som är rätt eller fel ..
tänker/skickar du en kärleksfull tanke,kan det inte bli "fel",det är alltid rätt!
att ..visualisera den som en ljusbåge eller regnbåge tycker jag gör det lättare..det är mer..konkret (!) mina bågar går ibland som en balistisk raket,distinkt o direkt..ibland snirklar den sig iväg som en serpentin..
Jag har undrat själv över riktningen,hur den hittar,men det gör den,oftast har jag vetat i vilket väderstreck personen funnits i,och kännt att bågen dragit sig dit,någongång har jag trott bågen tagit "fel" väg,men fått veta efteråt att jag hade ..rätt,att personen var i den riktningen…
en tidig "kursövning" fick jag bara veta "det,väderstrecket..ungefär".. men,hittade fram :- ) då fick jag oxå bekräftelse på att min beskrivning av personen o rummet var väldigt ..korrekt,jag missade på glasögonstorleken…*axelryck*
naturligtvis ,var h*ns "onda" det centrala,det hittade jag oxå,det "brukar" jag upptäcka som en .."mörk fläck/punkt",som om jag ..ser personens silouette/konturer,att däri synns det var det felas.
ett annat sätt är att ..liksom se/följa med ett pärlband av helaing-energi i h*ns kropp,porla igenom o se att de flyter på,inte är något hinder/stopp,
*skratt* man får vara lite försiktig med det,,snurrar man för fort kan.. h*n bli lite.."åksjuk" !??!
det att jag beskriver personen,kläder,frisyrer mm,har väl med ..en skola att göra,att bekräfta att jag ..*varit där*,inte bara..hittar på,det är "samma" som vissa medium gör,det är DU som ska veta att det hänt något,känna i kroppen att något hänt,att det är din ..farfar på beskrivningen,inte att mediumet påstår det..
men,jag vet om de ur andra skolan,som oxå är säkra,OCH ärliga
nog för nu *ler*
penke
Vilken bra beskrivning Penke. Nu vet vi ungefär hur vi ska göra nästa gång vi har övning. Att tänka sig en ljusbåge är nog bra.
Det här med beskrivning av kläder och sånt är ju helt rätt för att veta om man hamnat rätt, precis som du skriver. Det ger lite feedback till den som skickar och den som tar emot vet verkligen att det var rätt om h_n mot förmodan inte känner något.
H_n vet att det har nog tagit ändå.
Men åh, denna tråden hade jag ju missat. Fantastiskt initiativ Penke !
Nästa gång är jag med helt klart !
Många kramar till er alla / Madde
Amor Vincit Omnia
Väldigt intresant Gunilla.Som jag läste att Penka sa.-Alla kan..Jag är väl en liten skeptiker.Vet att det fungerar med o taga på områden, men på distans.Helt otroligt…
Blir det mer? Så ställer jag upp som motagare.
Jag hoppas att du får ordning på näbben o nyssa är ju ett gott täken.Du Cortesånen är inte o leka med..Gör saltvatten o spräja.Det kan fungera o är inte farligt.Sen så fins det ett pulver på Hälsokost som jag själv använder "Nasaleze" O köp dig en flaskaNasoferm spraj det är skruvkork. Sen kokar du vatten med salt o häller i så har du en bra nässpräj.
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
#71 Tack för tipset! 
det där med på distans..tycker jag oxå är lite..ganska fantastiskt !
både en jämförelse o undran: har inte du ..kännt av om/när dina ungar varit ute någonstans,att de har gjort något farligt,att de varit väldigt rädda,att de..liksom ..ropar på dig,utan att det hörs ett knyst… ?
att du har en sorts osynligt band till dem..
mer tekniskt läste jag om på sovjetiska bb,vissa nyförlösta hade fortfarande sladdar o sånt inkopplade till övervakningsmaskiner, i ett helt annat rum togs blodprov på det lilla barnet,samtidigt registrerrades en stress-reaktion hos mammorna.. (!)
själv har jag ..*hört/känt av* när en kärlek ..ropat (tyst) flera mil bort..,att hon saknade mig lite extra just då…eller likande.. det har jag kollat upp efteråt/på kvällen,med klockslag osv ..
joo,ett exempel till,när du träffar nya mäniskor ,då på kort distans får väl du olika känslor,du känner av om du kan lite på mäniskan,fast..iofs ser du då personen..
penke
Jag ser bara siluetten av personen och som penke mörka fläckar där felet sitter så det beror på vart det är för att jag ska se hela personen/djuret eller bara en del som med Gunilla där jag bara såg henne från axlar och uppåt. Ibland kan jag se omgivningen,och det blir då jag ser hela personen. Medans jag healar ljusnar fläckarna och för det mesta ser jag på slutet en lila låga och då vet jag att ja har lyckats, blir det inte så kan jag få göra en ny sändning nästa dag.
NU SKA JAG BERÄTTA NÅGOT VÄLDIGT ROLIGT!!!!!
Jag satt hos hårfrissan nu i eftermiddag. Hon frågade om jag ville ha kaffe medan jag väntade och jaa…..det kan man ju inte tacka nej till. Hon ställde koppen framför mig och jag lät den stå där någon minut för jag tycker inte om när det är för varmt.
Rätt som det är känner jag kaffedoften 

Det har jag att tacka er för, mina healare!! Eftersom det är ett halvår sedan sist så ska ni veta att de sekunder (10 kanske) jag kände denna doft, var så ljuvlig att det går inte att beskriva! 
Jag ser en ljusning! Har jag tur så känner jag någon doft i 20 sekunder nästa gång!!!!!
Så fantastiskt roligt att höra Gunilla, vad glad jag blir för din skull !!!
Kramar
Amor Vincit Omnia

Så häftigt, fast jag kände att det skulle bli så.

Kram på dig Gunilla
Jag ryser av en glädje för dig GunillaF och nu kanske sillen och nubben och färskpotatisen kan ge dig en aromdoft av dess like 
/kram Spanaren
Härligt Gunilla! Då är det som det ska!
Jag kan skicka mer i kväll om du vill.
Jippi, va kul!
Å bättre ska det bli! 
#79 Bara om du orkar. Du får inte köra slut på dig själv!
# 81 Jag är inte så haj på healing…än. Men ikväll ska jag sända dig ljus och kärlek Gunilla innan jag somnar.
Kramar
Amor Vincit Omnia
Åh…tack Mads! :-))
men,hur blev det med håret då ?? snygg frisyr ?
*ler* bara *ler*,du börjar låta krafterna verka i dig,..minns hur det ska vara..
skönt att hör,det är sånt jag blir *glad* av.. 
jag skickar oxå, lite senare. stöd o underhållspåfyllning,
eller vill du bestämma en tid när vi får..?
penke
#84 Nu ska jag ut på prommenix med vovsingen en stund. Om du/ni vill och är vaken så är jag beredd kl. 22.30 :-)
Extrauppgift: Hur blev håret? Eftersom det gick att se färger och vilka slags kläder jag hade på mig igårkväll så kanske det går att se hur håret blev också!
Vad härligt det låter Gunilla jag blir så glad för din skull hoppas att det fortsätter åt rätt håll.
Kram Solis 
Det blir nog lite svårare för mej eftersom jag ser profil men jag får väl försöka.
Vi får väl försöka oss på dej nästa gång Solis.
det blir svårare för mig också,,rädd att jag kommer att ..tänka för mycket/låsa mig av prestations(-ågren,måstelyckas,måstelyckas) men,man "måste" ju misslyckas på vägen för att kunna lära*skratt*
vilketfall,kommer jag att skicka!
penke
Vad glad jag blir av att höra att du känt kaffedoft om även för en liten stund. Det lossnar nu, sakta men säkert. Hur har det gått med nysningarna, har de minskat? Det är jobbigt att nysa (jag är pollenallergiker) länge.
Är jag vaken lite senare ska jag försöka sända lite jag med.
Penke, släpp prestationstankarna, du är jättebra precis som du är och alla måste få lov att misslyckas. Fast att oroa sig innan är ganska fruktlöst. Vänta och se efteråt istället det kommer säkert gå strålande bra.
Tack Cristine det skulle nog behövas för nu tycker jag att jag har haft nog med allt. 
*ler*
de är nästan väck (kraven),faktiskt ..det kan ju bara bli som det blir :- )
Tack för du styr upp !
penke
¿ tror du hon kommer att dricka kaffet i helgen,eller bara sniffa på det ? :- )
#92 Vore det jag skulle jag nog bara sniffa, dofter man gillar är i högsta grad livskvalitet. 
Nu är jag hemma igen och ska snart sätta mig tillrätta. Halv elva är jag beredd och jag ska känna efter väldigt väl och jag ska försöka förmedla hur jag ser ut i håret! ;-)
#Mavios
mmm.,hon kommer nog inte synas till alls här,om hon inte vill sniffa datordamm.. :- )
många *dofter* är bara,alldeles alldeles… *leer*
opps,snart tid att tända ett ljus till o förbereda sig..
penke
Nu så….
Hur var det i kväll då?
Du har klippt håret kort kort. 
Jag passade på att ta ett foto strax före halv elva som jag lägger in sedan. Det kanske var någon mer som "såg" nåt!?!
Hade du en ljusblå tröja på dej denna gång?
#99 ;-) Du kommer att få se färgen på fotot!
Det kanske inte är någon fler som vill tala om vad de "såg".
Trodde att Penke hade en beskrivning i kväll också.
Jag kände av både dig och honom. Det var ni två och ett par till.
Jag vet inte om jag ska berätta vad jag kände före er eller om jag ska vänta tills jag fått se flera beskrivningar.
Jag har vissa punkter/ställen där jag kände att ni var.
det blev lite som jag oroade mig för,det blev ..krångligare för mig,eller om det är något jag ska lära mig av det..(?)
jag hade först tänkt att ta det lungt,bara skicka lite..inte vara DÄR så mycket,,när jag visualiserade .."turbon" med det vita healing-ljuset i stora,raka bågen..ville de(n) inte komma igång..inte förrän jag snirklade iväg en grön serpentin… !!då lossnade det. :- )
jag hade svårt att *se* ikväll,varesig kläder,frisyrer eller ..sitts,det flimmrade bara en massa olika..antagligen skulle jag inte fokusera på just det.
jag tror det var några där redan,som kikade sig omkring,nyfikna.jag slingrade mest omkring den grön serpentin,cirklade runt om,använde händer (handpåläggning) kändes det som,två tydliga punkter i mina fysiska händer
var lite jäktad av en ..kö/trängsel (?) det var inget jag uppmärksammade igår !
jag tror/anar att det var bra att Cristine höll sina händer om ditt huvud,oxå som stöd o skydd.
penke
Som jag skrev här ovanför så kände jag av er; Cristine och Penke + två till. Jag kände väldigt tydligt någon som "killade" mig vid höger tinning en stund. Sedan blev det ett fasligt ståhej uppe på hjässan. Det var som om tusen myror sprang omkring och lekte med mitt hår. Jag vet att det brukar kännas så när man är öppen och det är en massa energier som strömmar. Jag brukar känna det när jag kanaliserar och får in någon.
Jag kännde inga stickningar i nästrakten ikväll däremot så blev jag alldeles varm i hjärtat!
Håret har jag bara klippt en liten aning. Toppat det. Men jag satte en liten ros på ena sidan. Tänkte att kanske någon av er skulle se den!
Det går inte att lägga in bilden. Jag ska testa att logga ut och in igen så får vi se…
Nej jag såg inte rosen,men visst har du håret kortare bak? Är tröjan grön? Jag ser så dåligt i dotterns dator. Då kände du inte att jag blåste dej i näsan. Jag höll ditt huvud som igår och lade båda ovanpå hjässan en stund för att ge dej de violetta strålarna som kom ner.
#104 Jaa, det var en väldig aktivitet uppe på hjässan.
Tröjan är grön ikväll.
Håret är lite kortare bak. Ja.
Jag roade mig med att "se" vad du och Penke hade på er upptill.
Jag tyckte det såg ut som om du hade ljusgult ev beige och något svart och Penke hade en blå t-shirt.
Var det så?
det var lugnare ..sprutt ikväll,kanske för att du inte behöver lika mycket längre,du har satt fart på din kropp *ler*
jag ..gissar så även pga färgen som jag ..kunde skicka/använda .
*skratt* du är några timmar efter,med mina kläder.sedan kvart över 22.00 har jag en röd fleece-"jacka" ..
penke
#106 Var det blått innan?
Gunilla vad fin du är med nyklippt hår.
japp,jag duschade vid tio (22.00)då tog jag av mig en blå T-shirt, efter bytte jag till en starkt röd vind-fleece-jacka,skönt när jag är/var lite rösen..
penke
#108 Tack Solis! (blomman var bara för detta tillfälle) 
#109 Vad kul att jag såg den blå! 
Undrar var Cristine tog vägen. Skulle va kul att höra om hon hade ljusgult och svart!
Jag har en äggskalsfärgad kofta över en svart jumper.
Vaa.. *rodnar* var du här strax innan..
å jag som inte hunnit städa.. :- )
( Cristine byter säkert om bara ) :- )
penke
#112 Va ju tvungen att hjälpa dig att tvåla in ryggen !
Städa…vem har tid att kolla sånt när det står en karl i duschen
Tror du hon bytte om …….jaa, man vet aldrig! 
Nej…..jag har suttit och jäklats med datorn!!
Jaa, nu vet vi att det går aldrig att ha några hemligheter längre! 
Bäst att man sköter sig! Jaa, det gäller er också!!! 

undra på att det löddrade så..
jag vill ju dofta gott !
å vad gör då några änglatofflor *skratt*
penke
..jag tänker inte sköta mig..hela tiden… *hihi*
penke
Änglatofflor ska man vårda ömt! 
Jag var med bara en väldigt liten stund i början. Den här gången försökte jag bara få iväg massa kärlek (kan det månne vara en del av det som gjorde att det kändes i hjärtetrakten för dig?). Det var lite som mo jag bara kunde tända den gröna delen i min regnbåge mellan oss. Nåja, det här är hur som helst jättespännande och än kan jag i alla fall inte se något om hur du ser ut, eller var energin jag tar in och sänder ut verkligen landar.
Jag försöker förlita mig på att högre krafter vet vad som behövs och att de får använda mig när jag vill rikta en önskan om bot och bättring någonstans. Kan avslöja att jag inte heller riktiat in mig på din doft och smak, utan mer allmänt efersom jag inte kan något om människokroppens funktionerr, mer än att den är väldigt komplicerad. Därför tänker jag att ditt problem kanske inte främst sitter i huvudregionen, utan kanske kan härledas från någon annnanstans i din kropp och då vill jag inte låsa mig vid att försöka sända healing till bara näsa/tunga.
Snällla, rätta mig gärna om jag tänker eller gör galet. Eller om det finns andra bättre sätt för mig att göra på.
Hoppas du mår riktigt gott GunillaF.
Var in en snabbis och sände lite värme till dig GunillaF vid ca 22.40.
/kram Spanarne
Tack till alla som sände igårkväll!
#119 Jag vet inte hur de lär ut på kurser för jag har inte gått någon healingkurs. När jag skickar så tänker jag ljus, värme och bättring till personen.
Penke och Cristine har gett bra beskrivningar i den här tråden hur man gör.
Jag inbillar mig att det finns många sätt och att det borde vara huvudsaken att man inriktar tänket till den personen man vill skicka till.
Jag fortsätter att nysa. Hoppas att det är ett bra tecken!
Mavios, du gör alldeles rätt, Jag sänder också till hela kroppen och sedan fokuserar jag på huvud och hals eftersom jag vet att ni tar in hela personen.
#Mavios
tänker/skicka du ljus o kärlek kan det inte bli fel,det jag märkt/lärt att att ..högre makter sköter om resten,exakt var i kroppen,eller vad för doft o kläder är mer ..för sändarens bekräftelse…
(själv hade jag ..svårt att skicka annat än just ..grön ljus igår,det var väl det hon…eller jag (!) ..behövde :- )
du behöver ju heller inte kunna redogöra för mjurens alla anatomiska delar o funktioner,ibland kan du *se* att det är dit healingen behövs,men du behöver bara skicka healing til hela mäniskan,det är huvudsaken.
ibland kan man själv känna i sin fysiska kropp,vad som händer eller "bara" ..liksom glädje i den :- )
en sak du tar upp har jag oxå känt,att orsaken inte sitter i just … näsan..men jag kan inte riktigt hitta vidare. :- /
penke
Det kan vara luktslemhinnan som sitter uppe i näsans rot eller så Polyper. Det är svår att veta när man inte är läkare.