Är du skrockfull
Inga nycklar på bordet, inte gå under stegar,svarta katter…..
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej..inte det minsta…ta bort nycklar från bordet..
Jag vill inte att någon lägger nycklarna på bordet och jag vet inte varför jag tänker så. Kom just ihåg en tjej i Spanien som var tvungen gå på varannan ruta på prommenaden…så jobbigt
Eftersom vi har ganska stora nyckelknippor vill jag inte att de ligger på en del bord, för de kan repa bordsytan. Annars ser jag ingen större anlednign till varför de inte skulle kunna få ligga på bordet, även om de är väldigt mycket lättare att hitta om man stoppar dem i nyckelskåpet.
Jag går inte gärna under en stege, av rädsla för att någon ska tappa något på mig, eller att klumpiga jag ska välta den.
Är inte skrockfull, men "tar i trä" och annat som hänger i sedan man var liten… Fast när jag var liten hade jag en hel del knas för mig, inte gå på vissa brunnslock, inte nudda skarv osv.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Jag är nog det ja.
Vill inte ha nycklar på bordet om dom inte ligger på något.Har försökt att inte bry mig,men det käns inte bra.Så är det stegar o katter.
O så!"Jag vet inte om det går under skrockfull"
Men om en dör,så¨kommer det två till.O det stämmer o är alltid lite oroligt..
Sen vet jag inte om det är något mer.Inte gå på brunslock-men det är kanske en fobi.O så inte ge bort Gulablommo.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ärligt…åt mig det spelar ingen roll,men på nåt konstigt vis gör jag inte bara vissa saker..vet inte farför..kanse det är gammal vana redan från barndomen för min mamma o pappa var lite mer det hållet..alltså skrockisar o min syster o bror oi-oi..
…

Nä jag är nog inte skrockfull. Brukar gå efter mönster när jag går på plattor typ när man är på stationer och väntar på tåg, men det är nog bara som jag leker för att det är tråkigt att vänta, inget jag gör när jag har bråttom.
Jag är inte det minsta skrockfull.

*skratt* Jag är kärringen mot strömmen… Älskar att lägga nycklar på bordet, gå på A-brunnar, under stegar… Hade en svart katt också för några år sedan…
Skrock… Det får mig att tänka på Krösa-Maja i Emil i Lönneberga… Ha, ha. 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Helst inga nycklar på bordet och fäll inte upp ett paraply inomhus
, inte hos mig i alla fall.
Amor Vincit Omnia

Jag är nog inte särskilt skrockfull nej. Funderar inte över sådant utan bara lever på liksom 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har varit skrockfull tidigare i livet men sakta lärt mig att det faktiskt inte händer så mycket om man lägger nycklarna på bordet (mer än att man kan glömma dem) osv…
/Maria
# 11 Härligt inlägg, du har så rätt förmodligen 
Amor Vincit Omnia
Jag går inte under stegar och jag tar inte in Ljung i huset.

Lägger helst inte nycklar på bord - ser jag någon göra det vill jag gärna lyfta bort dom.
#12 Första gången jag fick stora skälvan" var faktiskt på vår lilla bröllopsmiddag. Vi var tretton till bordet. Hur jag ändå vände och vred på det så var det just dessa tretton vi ville bjuda.
Vi har varit gifta i 25 år och tillsammans snart 30 år så det har nästan blivit som mitt lyckotal…
/Maria
#15…
…det är ej fyi skam…25/30…Härligt..hoppas,att ni får lika många år till…13 är väll bra sifra
…var det på fredagen också
# 15 Vilken härlig historia. Jag och min stora kärlek förlovade oss fredagen den 13:onde och alla häpnade och tyckte att det kunde vi inte göra. Nu höll det många år men inte alla, men det hade inte med den dagens datum att göra att vi skildes åt & ännu kan jag le åt att vi gick mot strömmen och gjorde det som kändes rätt den dagen det kändes rätt.
Amor Vincit Omnia
Kom att tänka på att i många länder finns det ej nr 13 som hotellrum.

Jag bor i nummer 13, när jag tänker efter har jag nog bott här i 13 år och ska snart flytta.
Har hört om skrock att det fungerar bara om man tror på det, så därför bryr jag mig inte om att göra det.
# 13 Ljung, vad står det för?
Jag tror att ljung står för döden…
/Maria
Jag är inte det minsta skrockfull och har aldrig någonsin varit. Mina morföräldrar pratade mycket om sånt, men jag tror inte att de höll fast vid något av det egentligen.

#20 Att om man tar in ljung dör man?
Jag har haft ljung på min gård och för att komma dit måste man först gå in. Inte dog jag.
#19 När jag var liten så hörde jag de äldre tala om att man drar in döden i huset om man tar in Ljung. Egentligen tror jag inte på det men det finns där i bakhuvudet, så varför ta in den och "utmana ödet" när det finns andra växter att ta in om man vill.
Jaaa,fast nej..
själva ordet är ju en ..nedlåtande markering,pekar finger åt nå´n.
jag är inte "skrockfull" men jag respekterar flera "skrock",en del har ju en ..s.k nuftig tanke bakom ..
jag gör det oxå,för jar tycker om att ha lite ..*hyss* för mig.. :- ) livet blir så trist om man ständigt är ängsligt korrekt hela tiden.
penke
#23 va…så har jag också hört..fast inte i Sverige..
Börjar tänka här..har "alla"länder typ samma…
med skrockisar???
#17…säkert inte är det nåt med 13,att göra!!!